Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Göbeğinizden Kurtulmanın Yolları

Göbeğinizden Kurtulmanın Yolları

Göbek bölgesindeki yağlanmanın diğer yağlanma türlerine göre daha tehlikeli olduğunu söyleyen Diyetisyen Neslihan Aktepe; göbek yağlarından kurtulma yollarını açıklıyor.

Güncellenme tarihi: 11.05.2016

Ayakkabınızı eğilerek bağlayamıyor musunuz?

10 basamaklı merdivenleri bile çıkarken durup dinlenmeniz mi gerekiyor?

Ev işi yaparken rahatça eğilip doğrulamıyor musunuz?

Mutfakta sadece yemek yaparken bile nefes nefese mi kalıyorsunuz?

Kıyafetlerinizin düğmesi kapanmıyor mu?
Tüm bu belirtilerin nedeni göbek bölgenizde başlayan yağlanmadır. Göbek bölgesindeki yağlanma diğer yağlanma türlerine göre daha tehlikelidir. Bunun nedeni de göbek bölgesinde yağ hücrelerinin büyük ve iç organlara yakın olmasındandır. Göbek bölgesindeki yağlanmalar, ilerleyen aşamalarda iç organ yağlanması, insülin direnci, diyabet, tansiyon ve bazı kanser türlerini de beraberinde getirir.

Göbek bölgesindeki yağlanmalar çoğunlukla; menopoz, andropoz, genetik, kötü beslenme şekli, insülin direnci, hipotiroidi gibi nedenlere bağlı olabilir. Eğer bu tarz hastalıklarınız var ise bir an önce hekiminiz tarafından tedavisinin yapılması gerekmektedir.
Menopoza girmiş olmanız ya da aile genetiğinizin göbekli olması kader olabilir ama siz bu kaderi yaşamak zorunda değilsiniz. Öncelikle genetik yatkınlığınızdan gelecek kiloları önleyebilmek için bağırsak mikrobiyotanızı değiştirmeniz gerekmektedir. Probiyotikler ile dost geçinmeye çalışın ve makus talihinize boyun eğmeyin. Beslenme tarzınızı değiştirin, yaşam tarzınızı değiştirin, egzersiz tarzınızı değiştirin ve bazı ek uygulamalardan, masajlardan destek alın. Sonuç emin olun yüzünüzü güldürecek!Göbek yağlarından kurtulabilmek için:

- Günlük en az 10.000 adım hatta 12.500 adım atın

- Her gece düzenli ve kaliteli 7-8 saat uyuyun

- Gece 23.00 ile sabah 04.00 arasında uykuda olmaya özen gösterin

- Beyaz undan elde edilen besinlerden uzak durun

- Paketli ürünlerden uzak durun

- Akşam yemeğini geç yiyenlerdenseniz eğer, yedikten 2-3 saat sonra uyuyacak şekilde yatış saatinizi ayarlayın

- Her gün tuvalete çıkabilmek için beslenmenize ve probiyotik kullanımınıza dikkat edin

- Kuru baklagiller, meyve, sebze ve tam tahıl ürünlerine beslenmenizde ağırlık vererek bol lif ve posa alın
- Güne 1 bardak ılık su içine katacağınız 1 çay kaşığı elma sirkesi karışımı ile başlayın

- Ekmeği tam tane olarak tüketin

- Günlük en az 2-2,5 lt su tüketmeye özen gösterin

- Özellikle günde 2-3 fincan yeşil ve/veya beyaz çay tüketerek metabolizmanızı hızlandırın

- Ara öğünlerde meyvelerin yanına süt/yoğurt/ayran/kefir grubundan besin ekleyerek kan şekeri dengenizi sağlayın

- Her gün 1 tatlı kaşığı tarçın veya zerdeçal kullanarak kan şekeri dengenizi korumaya yardımcı olun

- Banyoda göbek bölgenize masaj yapın

- Karın bölgenize yönelik egzersizler yapın

Bir ömür boyu sağlık diliyorum...

Diyetisyen Neslihan Aktepe

17648
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.