Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Ekmeği hayatınızdan çıkarmayın

Ekmeği hayatınızdan çıkarmayın

Karbonhidrat vücudun enerji kaynağıdır. Hiç almazsanız enerjiniz biter, yerinizden kalkacak haliniz bile kalmaz.

Kısa sürede sağlıklı bir şekilde kilo vermek istiyorsanız ne kadar egzersiz yaparsanız yapın yediklerinize dikkat etmek zorundasınız. Özellikle 2 haftalık bir rejim uygularken cips, alkol, şeker, beyaz un, çikolata gibi besinlerden uzak durmalısınız. Ama bazı besinleri de mutlaka tüketmeniz gerekiyor. İşte bunlardan bazıları:

Karbonhidrat şart

Karbonhidrat vücudun ana enerji kaynağıdır. Hiç karbonhidrat almazsanız enerjiniz biter ve değil spor yapmak yerinizden kalkacak haliniz bile kalmaz. Ancak karbonhidratı da doğru kaynaklardan ve ölçülü almalısınız. Beyaz ekmek, kurabiye, patates ve nişastadan uzak durun. Bunların yerine kepekli, çavdarlı ya da tam buğdaylı ekmeklerden az az yiyin. Miktarı ise o gün nasıl beslendiğinize bağlı olarak ayarlayabilirsiniz. Kahvaltı ve öğlen yemeğinde bir dilim kepek ekmeği yerseniz, akşam bir porsiyon sebzeyle karbonhidrat ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

Süt içmeden olmaz

Birçok kişi zayıflamaya karar verdiğinde önce süt ürünlerini, yani süt, peynir ve yoğurdu keser. Oysa araştırmalar bunun diyetteyken yapılabilecek en büyük hata'olduğunu gösteriyor. Çünkü sütün içindeki kalsiyum, yağ yakımını tetikliyor. Kalsiyum olmayınca da vücut yağ depolomaya başlıyor. Bu nedenle diyet sırasında bol bol süt ve süt ürünü tüketilmesi gerekiyor. Yine de boşu boşuna kalori almamak için yağsız ya da yarım yağlı süt ürünlerini tercih edin.

Protein yağ yakar

Diyet yaparken bol protein tüketmek zayıflamanızı kolaylaştırır. Araştırmalar bol proteinle beslenenlerin daha fazla yağ yaktığını kanıtladı. Üstelik protein yiyerek kilo kaybederken kas dokunuzun zarar görmediğine de emin olabilirsiniz. Ancak bazılarının tavsiye ettiği gibi sadece proteinli besinler yemeniz vücudunuza uzun vadede zarar verir. Ayrıca protein kaynağınızın da salam, sosis gibi çok kalorili ve bol yağlı değil tavuk ya da hindi gibi daha sağlıklı etler olmasına dikkat edin. Bunlar sizi hem tok tutar hem de metabolizmanızın çalışmaya devam etmesini sağlar.

Lifli sebze tok tutar

Elbette diyet yaparken bol bol sebze tüketeceksiniz. Tüm sebzeler hem sağlığınız hem de zayıflamanız için yararlıdır. Ancak brokoli ve lahana gibi lif yönünden zengin olanları tercih etmelisiniz. Çünkü lifli besinler sizi tok tutar ve bağırsak hareketlerini düzenler.

Günde 2 porsiyon meyve

Günde en az 2 porsiyon meyve yemelisiniz. Özellikle ara öğünlerde meyve yemek kan şekeri seviyenizi düzenleyerek açlık hissini ortadan kaldırır. Ancak meyveler genelde çok şekerli olduğu için bunları dikkatli tüketmelisiniz. Mesela günde 2 porsiyon meyve 2 adet orta boy elma anlamına gelir. Elma yerine muz yerseniz 1 adetle sınırlı kalmanız gerekiyor.

Yağda gerekli bir besin

Diyet yaparken yağın yasak olması gerektiği gibi bir yanılgı vardır. Oysa yağ almazsanız vücudunuz bu eksikliği anında fark eder ve besinleri depolamaya başlar. Ton ve somon balığındaki yağ ile zeytin ve susam yağı sağlıklı yağlardır. Metabolizmanızı çalıştırır ve başta beyin olmak üzere bir çok organ için faydalıdır. Bunlardan öğün başına 2 kaşığı geçmeyecek kadar tüketebilirsiniz.
603
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.