Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Egzersiz ihmale gelmez

Egzersiz ihmale gelmez

Aramızdan kaçı her sabah kalkıp düzenli olarak egzersiz yapıyor? Çok meşgulüm bahanesini artık bir kenara bırakın ve yaşlanmak istemiyorsanız egzersiz yapmaya başlayın.

ABD'de yapılan bir araştırmada, "canlı yürüyüş" gibi kolay bir egzersiz yaşama yıllar ekleyebildiğini kanıtladı.

Düzenli egzersiz yapmanın; iyi, yüksek yoğunluklu lipoproteinleri artırdığı, solunum fonksiyonlarını geliştirdiği ve tansiyonun düşmesine neden olduğu, fiziksel aktivitenin genellikle yaşlanmaya eşlik eden damarlardaki sertleşme artışını yavaşlatabildiği sonucu ortaya çıktı.

Egzersiz değişik kanser türlerine karşı koruyucu etki de sağlıyor. Hayvanlar üzerinde yapılan birçok çalışma, egzersizin tümör büyümesini inhibe ettiğini göstermiştir. Artmış fiziksel aktivitenin insanlarda da kanser hücrelerini öldürdüğünü gösteren bazı kanıtlar vardır. Örneğin yeni bir çalışma, oturarak çalışan erkeklerin bağırsakkanseri geliştirme olasılığının, daha aktif işlerde çalışanlara göre 1.6 kez fazla olduğunu göstermiştir.

Ayrıca, egzersiz ile göğüs kanseri oranlarının düşüklüğü arasındada bağlantı vardır. Harvard Kamu Sağlığı Okulu'nda yapılan büyük bir çalışmada, araştırmacılar, yaşları 21 ile 80 arasında değişen 5 bin 400 kadının egzersiz alışkanlıklarını takip etti. Çalışmaya göre, dahaatletik kadınlar daha düşük göğüs kanseri geliştirme riskine sahipti.

Egzersizin bağışıklık sistemine de ek güç sağlıyor. Vücudu ısıtıyor, ısınan vücutta bağışıklık fonksiyonunu güçlendiren beyaz kan hücrelerinin bir çeşidi pyrogen-interleukinin parçası olan bir protein üretimine yol açıyor.

Kasları çalıştırmak beyin gücünü de artırabiliyor,
adrenalin düzeyini de düşürerek stres ve endişe duygularını azaltıyor. Yürüyüş, jogging, koşma gibi egzersizlerin, özellikle menopoz sonrası kadınlarda problem olan kemikkitle kaybını yavaşlatmaya yardımcı oluyor.

En az 30 dakika

Mantıklı bir fitnes düzeyi için günde en azından toplam 30 dakikayı bulacak ılımlı egzersiz yapmak yeterli. Sizin için uygun olacak egzersiz programını tasarlayın. Örneğin, günde 2 kez 15'er dakika canlı yürüyüş olabilir. Bu programa ek olarak esnekliği korumaya yardımcı olması için haftada en azından 3 kez 15 dakika basit esneme egzersizleri yapın.

Güçlenme egzersizi, 90'lı yaşlara kadar esnekliği, kas ve kemikleri koruyabiliyor. Ağırlık kullanımını ise profesyonel bir çalıştırıcının denetiminde yapın.

620
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.