Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Dört ölümcül diyet hatası

Dört ölümcül diyet hatası

Diyet yapmaya çalışırken doğru olmayan kararlar verip, kilo vermenizi engelleyecek sonuçlara mı neden oluyorsunuz? Diyet hatalarını öğrenin, kilo vermeye başlayın!

Güncellenme tarihi: 29.04.2014
Kıştan kalan birkaç kilo fazlanızı vermek için bahardan beri uğraşıyorsunuz ama henüz gözle görülür bir değişik elde edemediniz mi? Belki de diyet yapmaya çalışırken doğru olmayan kararlar verip, kilo vermenizi engelleyecek sonuçlara mı neden oluyorsunuz?

Fazla kiloluluk veya şişmanlık sorunu olanların yaptıkları birçok yanlış var, ama dört ortak yanlışın çok sık yapıldığı anlaşılıyor. İşte o yanlışlar...


YANLIŞ 1: Yağı azaltırsam, daha kolay kilo veririm

Kilo vermeyi planlayanların çoğu zaman farkına bile varmadan yaptıkları bir yanlış bu. Nedeni "Yağ kaybı için az yağ yemek şart" düşüncesidir. Eğer yiyeceklerinizdeki yağ miktarını azaltırsanız aynı anda karbonhidrat miktarını arttırmak zorunda kalırsınız. Yani (yeteri kadar doymadığınızdan) daha çok şeker, patates, beyaz pirinç, unlu yiyecekler ya da makarna yemeye başlarsınız.

Bu durumda kalori tasarrufu yapacağım derken daha fazla kalori alırsınız. Bu yiyecekler kan şekeri ve insülin düzeylerini hızla ve çok fazla artırdıklarından aldığınız fazla kaloriler kolayca yağa dönüşür. Kısacası bu çok önemli yanlışın bedeli kanda trigliseridin, şekerin artması, iyi kolesterol HDL'nin azalması ve kalça genişliğinizin biraz daha fazlalaşmasıdır.

Düşük yağlı diyetleri yapanları ikna eden en önemli önerme "vücutlarında biriken yağın nedeninin yiyeceklerdeki yağ olduğu" yanlışıdır. Gerçekten de yağdan alınan kaloriler, protein ve karbonhidrattan daha fazla olabilir. Ama ne var ki, besinlerden alınan yağların azaltılması kilo kontrolünde işe yaramıyor. Yiyeceklerindeki yağ miktarını, yüzde 40-45'lerden yüzde 30'lara indiren Amerikalılarda şişmanlık sorunu ikiye katlandı. Günlük enerjilerinin neredeyse yüzde 40'ını yağlardan karşılayan zeytinyağı düşkünü Giritlilerin ise böyle bir sorundan haberleri bile yok.

YANLIŞ 2: Tatlı-unlu hiçbir şey yememeliyim

Kilo yönetimini sabote eden yanlışlardan biri de "enerji yoğunluğu" düşük diyet ürünlerinden veya popüler diyet planlarından medet ummaktır. Bu düşünce ve yaklaşım da en az düşük yağlı beslenme yanlışı kadar sık yapılmaktadır. Sadece lahana veya kabak çorbası yiyerek ara öğünlerde yalnızca diyet ürünleri tüketerek ana öğünleri "3S Formülü" (salata, sirke, su) geçiştirerek kilo vermeye çalışanlar kısa bir süre sonra pes etmektedir. Bu yaklaşımla kısa vadeli bazı başarılar sağlansa bile yine aynı tehditler kısa sürede kapımızı çalacaktır: Lezzetsizlik, tekdüzelik ve sosyal yaşama uyumsuzluk bu "lezzet mağduru diyetleri" de kısa sürede rafa kaldırmanıza yol açacaktır. Kısacası, tatlı ve unlu karbonhidratları tamamen unutmak da yeteri kadar iyi sonuç vermiyor.

YANLIŞ 3: Aç kalırsam kilo veririm

1980
dahafazlası
YORUMLAR

hep bildiğimiz şeyler ama yinede diyet yaparken miğdem küçülsün deyip hiç bir şey yemeyi tercih ediyorum bana ne kolay yol bu gibi gelir son dönemde en çok duyduğum 6 öğün yemek yemek ve vücudu zinde tutmak

ozgu2106 05.07.2009 22:37:56

verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

nur1288 05.07.2009 01:09:46

ben yemeklerde çok fazla tuz tüketirim buna rağmen geçen seneden bu zamana kadar tam 20 kilo verdim daha doğrusu 3 ayda 20 kilo verdim ve sonra da kilomu korudum. kimse kabullenemiyor çünkü insanlarda tuz tüketerek kilo verememe fikri var suyumu da bol bol içtim tuzumu da tükettim şimdi bir 20 daha vermem gerek

gnc2424 23.06.2009 16:59:14

Ben Rejime ocak ayında 67 kilo olarak başladım Günde 2 lt su içiyorum. Pasta - börek yemeği azalttım. Bunun yerine Bol meyva - sütlü tatlı sebze yiyorum. Masa başında çalışıyorum bu yüzden de hareket durumum kısıtlı. Abur cubur yemeğide bıraktım arada büskivi yiyorum. Şuanda 59 kilodayım MUTLUYUM .

eda sağdıç 23.06.2009 14:42:51

ben 1,5 senedir spor yapıyorum bir insan kilo vermek istiyosa en akıllısı herhangi bi sporu yapması lazım.hiç yemeyerek ve saatlerce bilgisayarın başında oturarak olmaz daha kötü olur olan kaslarıda kaybedersiniz.spor yapım kasları güçlendirince mecbur kilo veriyosunuz.ben suan istediğim kilodayım ve hiçde yemek kızmıyorum istediğimi yiyorum tabiki spor sayesinde.düzensiz bi hayat sigara alkole hayır,sağlıklı yaşama spora evet.herkese sağlıklı hayatlar...

YUSUF AKMAN 23.06.2009 14:02:40

çok güzel bilgiler var ama anlayana

meryem ufak 23.06.2009 13:20:57
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.