Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Diyet Listesi

3 Günlük Bahar Detoksu!

3 Günlük Bahar Detoksu!

Bahar geldi, kilo verme, fazla yağlardan ve istemediğimiz görüntüden kurtulmak için geri sayım başladı. Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan'ın; maksimum 3 gün sürecek kısa dönemli metabolizma açma diyetini yapalabilirsiniz...

Güncellenme tarihi: 02.04.2015

Sabah kahvaltından önce

1 su bardağı kadar hafif ılık su, 1 su bardağı kadar daha soğuk su

Sabah kahvaltıda

1 su bardağı süt, 3-4 kaşığı kadar yulaf ezmesi, 12 adet badem, 1 tatlı kaşığı pekmez

Ara öğün

1 fincan sade Türk kahvesi

Öğlen

2- 3 adet zeytinyağlı enginar, 1 su bardağı yoğurt, bol salata (az zeytinyağı ilaveli)

Ara öğün

1 avuç leblebi, 1 adet kivi

Akşam

1 adet orta boy ızgara balık, bol salata (az zeytinyağı ilaveli- bol limonlu)

Ara öğün

8-10 adet iri çilek

Bu diyeti 3 gün arka arkaya yaptıktan sonra sağlıklı beslenme aşağıda sıraladığım 8 beslenme kuralı paralelinde beslenmeye özen göstermelisiniz. Bu diyet esnasında da sonrası da her gün yarım saat yürüyüş yapmak bu işin en etkili ilacı vazifesini görür.

1. Bol su içmelisiniz. Günde 2- 3 litre.

2. Günde 1-2 fincan yeşil çay içmelisiniz. Yapılan bilimsel çalışmalar yeşil çayın metabolizma hızını arttırdığını ortaya koymuştur. Bu artış bütün fazla yağlarımızı yakacak kadar ciddi boyutta olmasa da, günlük enerji harcamanızı çok küçük bir miktar arttırmanıza yardımcı olacaktır.

3. Günde 1- 2 fincan siyah çay ve kahve günde tüketmek de kafeinden dolayı kilo vermenize yardımcı etki gösterir. Daha fazla içtiğiniz zaman da vücuttan su kaybını arttırdığı için kilo vermeyi zorlaştırır.

4. Yemeklerinize bol miktarda kırmızıbiber ilave edin. Acı kırmızıbiberin yapısında bulunan kapsaisin adlı madde vücutta sıcaklık hissini arttırarak daha fazla enerji harcamanıza neden oluyor.

5. Omega -3 kullanın. Omega- 3’ün kan kolesterolü üzerindeki olumlu etkileri, beyin fonksiyonları ve bağışıklık sistemi üzerinde önemli etkilerinin yanı sıra, omega-3 yağ asitleri metabolizmanın düzgün çalışması konusunda da etkisi vardır. Omega-3 yağ asidini eksik alan kişilerde metabolizmanın yavaşladığı bilinmektedir. Haftada 2 – 3 kez balık tüketerek ve ara öğünlerde yaklaşık bir avuç yağlı kuruyemiş (fındık, badem, ceviz) tüketerek metabolizmanızın canlanmasını sağlayabilirsiniz.

6. Yumurta metabolizmanızı arttırma da etkilidir. B grubu vitaminlerden biri olan biotin yumurtada fazla miktarda bulunur. Bu vitaminin enerji üretim reaksiyonlarında yer alması metabolizmamız üzerinde söz sahibi olmamızı sağlar. Sağlıklı kişilerin ve kolesterolü yüksek kişilerin eğer alerji problemi yoksa her gün 1 adet yumurta tüketmesi bu bahar zamanı metabolizmanın biraz daha hızlı çalışmasını sağlayacaktır. Biotinin vücudunuza etkili bir şekilde kullanılmasını istiyorsanız tükettiğiniz yumurtanın sarısının tam piştiğinden emin olmanız gerekmektedir.

7. Yeterli ve doğru zamanlarda protein almalısınız. Vücudunuz yeterli ölçüde ve her gün protein almazsa metabolizmanız yavaşlar. Protein vücudumuzun temel yapı taşının kaynağıdır. Yeterli protein alımı vücudumuzu güçlü ve sağlam tutar. Vücudumuz proteini sindirmek için daha fazla enerji harcar, bu nedenle de herkesin yeterli miktarda protein tüketmesi gerekir. Ana öğünlerinizde hayvansal protein kaynakları olan süt ve süt ürünleri, et çeşitlerine yeterli miktarda ve sıklıkta yer vererek vücudunuzun düzenli çalışmasını sağlayabilirsiniz.

8. Tam tahıllar metabolizmamızın en sağlam yakıtlarıdırlar. Tam tahıl ürünleri, B vitaminlerinden ve posadan oldukça zengindir. B grubu vitaminleri, vücutta enerji üretiminde kullanılır. Posaların ise sindirimi daha uzun süre aldığı için vücudun enerji harcamasını arttırırlar. Metabolizmanıza çift yönlü destek vermek amacıyla, beyaz un ve beyaz ekmek yerine tam tahıl unları ve ekmekleri tercih etmelisiniz.

Uzun süre ve aç kalmak metabolizmamızı yavaşlatan en büyük tehlikedir. Besin tüketiminden 3- 4 saat sonra kan şekeri düşmeye başlar. Düşen kan şekerini vücut açlık durumu olarak algılayarak, harcadığı enerjiyi yani metabolizmayı yavaşlatır. Ve yediğiniz ilk lokma ile kilo alma yönünde enerji depolama yönündedir. Öğünlerinizin arasında 2- 3 saate olmasına özen göstererek ve gün içerisinde 4 saatten daha uzun süre aç kalmaya dikkat ederek bu riski ortadan kaldırabilirsiniz.

20931
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.