Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Bu egzersizler tatillik!

Bu egzersizler tatillik!

Tatilde 10 dakikanızı ayırarak yapacağınız bu egzersizler, yaz gecelerinde daha hoş ve çekici görünmenizi sağlayacak.

Tatil denince akla rahatlık, deniz, güneş ve özgürlük gelir. Fakat birçok kişiye göre egzersiz yapmak da tatilin bir parçasıdır ve bu kişiler, tatil dönüşünde kilo alma ve yorgunluk gibi problemleri daha az yaşarlar.

Bir egzersiz bağımlısı olmasanız bile, alışkanlıklarınızı değiştirmek için ister sahilde ister klimalı, serin ve kapalı bir mekanda küçük egzersizler yaparak başlayabilirsiniz. Bu çalışmalara günde 10 dakikanızı ayırarak fit görünümünüzü koruyacak, kokteyllerde daha hoş ve çekici görünmenizi sağlayacaksınız.

Sahilde:

Koşu

Sahilde çıplak ayak yürüyüş yapmak, çim ya da kaldırım üzerinde yürümenizden zor olmasına rağmen, sahilde yapılan koşu bacaklarınızın çok daha hızlı gelişmesine neden olur.

Bunun yerine 15 metrelik ya da daha uzun bir havuzda yüzmeyi imkanınız var ise, koşuyu 4 dakikalık hızlı yüzmeye çevirebilirsiniz.

Karın sıkılaştırma
Yüzme ya da koşudan sonra havlunuzun üzerine uzanın ve karın sıkılaştırma egzersizlerine geçin. Sırt üstü uzanın ve dizlerinizi büküp, ayaklarınızı yukarı kaldırın böylece baldırlarınızın ön kısmı yere paralel bakacaktır. Kollarınızı yanınıza koyun ve bacaklarınızı yerden yaklaşık 5 santim yukarıya kaldırın. Omuzlarınızı ayak açınızla paralel yapın. 25 karın sıkılaştırma egzersizi yapın ve bunları yaparken karnınızı her zaman sıkı olarak tutun.

Çömelme
Ayaklarınızı omuz hizasında açın ve ellerinizi kalçanıza koyun. Kalçanızı yere doğru yakınlaştıkça sırtınızı dik tutun, kalçanızı çıkık tutun. Yukarı kalktığınızda kalçanızı ilerde tutmayı ve kalça kaslarınızı sıkı tutmayı unutmayın. 20 kere ve 2 set bunu yapın.

Çömelme ve sıçrama
Aşağıya doğru eğilin, yere dokunun, sonra zıplayabildiğiniz kadar yukarı sıçrayın ve 10 kez tekrar edin.

V- oturuşu
Egzersizinizi V oturuşuyla bitirin. Yere uzanın ve kollarınızı paralel bir şekilde başınızın üzerinde tutun. Daha sonra yeniden uzanır pozisyona gelmeden, el ve ayaklarınızı havada birleştirin ve bunu 2 set 15 tekrarla yapın.

Otelde:

Bu egzersizi otelinizde, havlu, yastık, buz kovası ve merdivenleri kullanarak yapabilirsiniz.

Merdiven koşusu
Merdiven çıkışlarında kalp ritminizde artış olabilir fakat dayanıklıysanız ve seviyeniz elverişliyse bu egzersiz tam size göre. Merdivenin en alt katından başlayarak bütün merdivenleri 1dakikada çıkın ve bunu 3 kez yapın. Birkaç dakikadan sonra 30 saniyeliğine dinlenmek için biraz durun ve aşağıya inin. Hızınız sizin dayanıklılık seviyenize bağlıdır ve seviyenize göre dakikada 240 basamak da çıkabilirsiniz.
1332
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.