Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Bronzlaşmaya Yardımcı Yiyecekler

Bronzlaşmaya Yardımcı Yiyecekler

Sağlıklı ve hızlı bronzlaşmanın yedikleriniz ve içtikleriniz, kısaca öğünlerinizle de ilgili olduğunu biliyor muydunuz?

Güncellenme tarihi: 13.08.2015

'Bronzlaşayım' derken cildinizin esnekliğini ve ışıltısını kaybetmemek ve yavaş bir şekilde kalıcı bronzluk sağlamak çok önemli. Güneşle olan randevunuzda yiyeceklerin size birçok faydası dokunacak...

Antioksidanlardan Faydalanın!

Güneşin kızıl ötesi ışınları melanin (cildin pigmenti) üretimini tetikleyerek cildin bronzlaşmasını sağlar. Ama tıpkı zamanla cildin üst tabakalarındaki serbest radikallerin artmasına da sebep olurlar. Bu da cildin vakitsiz yaşlanması veya cilt kanseri riskine sebep olabilir. Serbest radikallerin sebep olduğu zararı en aza indirgemek ve onlara karşı bir kalkan oluşturmak için yeterli oranda antioksidan vitamin tüketmek gerekmektedir. Bu muhteşem vitamin üçlüsü A, C ve E vitaminleridir. Vücuda ve bu nedenle cilde yeterli antioksidan, selenyum, betakaroten ve provitamin A sağlayarak organizmanızın daha güçlü olmasını, cildin güneş ışınlarına daha iyi direnmesini ve doğru olan biçimde hafifçe renklenmesini sağlar.

Taze yaz meyve ve sebzelerinde C vitamini ve beta-karoten bulunur. Bunlardan maksimum biçimde yararlanmak için tercihen çiğ veya meyve suyu olarak tüketin.

C vitamini kaynakları: Çilek, biber, domates ve teredir.

Beta-karoten kaynakları: Mango, kayısı, kavun, karpuz, havuç, şeftali ve teredir.

A vitamini kaynakları: Ciğer, yumurta sarısı, yağlı balıklar, tereyağı ve peynirlerdir. Ancak bu besinlerin tüketiminin abartılmaması da gerekmektedir.

E vitamini kaynakları: Çerezler, taze sebzeler ve nebati (özellikle mısır ve ay çiçek) yağlardır. Bu yağları düzenli olarak yemek ve salatalarınızda tüketin.

Selenyum kaynakları: Kabuklular, deniz mahsulleri, balıklar, mantarlar, tahıllar, sarımsak ve soğandır.

1693
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.