Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Beslenmemizde yaptığımız önemli yanlışlar!

Beslenmemizde yaptığımız önemli yanlışlar!

Diyetisyen Deniz Berksoy, kanser oluşumunu artıran beslenme hatalarını sıraladı.

Güncellenme tarihi: 09.05.2013

* Sebze ve meyvenin az tüketilmesi: Günde en az 3-4 porsiyon meyve ya da doğal meyve suları, en az 2 porsiyon sebze tüketilmelidir.



* Posanın az alınması:
Günlük posa ihtiyacı 25-30 gr kadardır. Yüksek posalı (lifli) beslenmek; kansere karşı koruyuculukta ön planda olan bir faktördür. Kurubaklagiller, tam tahıllı gıdalar ve sebze, meyveler posa içeriği en yüksek besinlerdir.

* Yanlış pişirme metodları:
Tütsülenmiş besinler, tuzlanmış veya salamura yapılmış besinler, doğrudan ateşte pişirilmiş gıdalar, kızartılmış, kavrulmuş gıdalar kanserojen içeriği en yüksek gıdalardır. Fırında, ızgara, haşlama veya buğulama yöntemleri tercih edilmelidir.

* Gıda katkı maddelerinden zengin besinler tüketmek:
Gıda katkı maddeleri, besinin bileşimindeki öğelerin kaybını önlemek, besin kalitesini sürdürmek, besinin raf ömrünü uzatmak, tat, koku, yapı ve görünüşünü geliştirmek amaçlı kullanılan maddelerdir. Bu maddelerin fazla tüketimi kanser oluşumunu tetiklemektedir.

* Yağ oranı yüksek beslenmek:
Yağlı tüm hayvansal besinler, yağlı şarküteri ürünleri, tereyağı ve diğer katı yağlar, kızarmış ve kavrulmuş gıdaların aşırı tüketimi obezite ile birlikte kanser riskini artırmaktadır. Az yağlı süt ve yoğurt grubu, az yağlı peynir, çökelek, yumurta kanser riskini azaltıcı hayvansal gıdalardır.

2440
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.