Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

109 yaşın sırrı sıkı kahvaltıda

109 yaşın sırrı sıkı kahvaltıda

Dünyanın en yaşlı insanlarından olan 109 yaşındaki Çinli Lu, uzun yaşamayı, sabah sıkı bir kahvaltıya ve Tai Chi egzersizine borçlu.

Çin Halk Cumhuriyeti'nin orta kesimindeki Hubei Eyaleti'nde doğan ve bir asırdır aynı diyeti uygulayan 109 yaşındaki Lu Zijian, uzun yaşamın sırrını şöyle açıkladı: "Çok sıkı kahvaltı, iyi öğle yemeği, az akşam yemeği, sekiz saat uyku ve düzenli Tai Chi egzersizi yapmak." Çinli Lu, bu programa harfiyen uyduğunu ve 109 yaşında olmasına karşın kendisini çok zinde hissettiğini söyledi.

Bol sebze, 8 saat uyku

Öğle ve akşam yemeklerinde en büyük favorisinin sebze olduğunu ve bunu herkese tavsiye ettiğini vurgulayan Lu Zijian, her gece saat 22.00'de yatağa girdiğini, sabahları da her zaman saat 06.00'da kalktığını söyledi. Lu Zijian, "İnsan yataktan kalktığında, iyi bir kahvaltıyla kendisini tıka basa doldurmalı. Sıkı kahvaltı, insana güç verir" diyerek, sırlarından birini açıkladı.

Sol yana yatmayın

Lu Zijian, uzun yaşamın bir diğer sırrını da "asla sol yanına yani kalbin üstüne yatmamak" diye açıkladı. Lu Zijian, sol yana yatmanın, kalbi sıkıştırdığını ve sonuçta kan dolaşımının olumsuz etkilendiğine dikkat çekti. Şu anda Hong Kong'da yaşayan Lu Zijian'ın bir diğer tutkusu da Uzakdoğu'nun yavaş tempoyla yapılan gölge boksu Tai Chi. Lu Zijian, Tai Chi'yi her gün bir saat yaptığını belirtiyor. Çinliler, her sabah parklarda yumuşak bir egzersiz türü olan Tai Chi'yi yaparak güne başlıyorlar.

4 yumurta 6 sandviç

Lu Zijian'ın 1 asırdır titizlikle uyguladığı ve uzun yaşamını borçlu olduğunu söylediği diyet şöyle:

Sabah kahvaltısı: 4 yumurta, 6 sandviç ekmeği ve 1 bardak soya sütü.

Öğle yemeği: İstenildiği kadar çeşitli sebze ve birkaç sandviç ekmeği.

Akşam: Az miktarda olmak kaydıyla çeşitli sebze. Ekmek yok.
459
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.