Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

10 Dakikalık 10 Öneriyle Sağlığı ve Huzuru Yakalayın!

10 Dakikalık 10 Öneriyle Sağlığı ve Huzuru Yakalayın!

Yoğun çalışma temposunun telaşı içinde kendinizi epey ihmal ettiğinizin farkındasınız. Artık daha sağlıklı bir yaşam sürdürdürmek istiyorsunuz, ama kendinize ayırabilecek zamanınız öyle kısıtlı ki! "Ne yapmam gerekiyor" diye kara kara düşünmeyin. Sağlıklı yaşamak için uzun zaman ayırmanıza hiç gerek yok!

Çünkü Avusturyalı Sağlık ve Spor Bilimleri Uzmanı Dr. Envin Goliner'e göre; küçük değişimler, hedefimize daha kolay ulaşmamızı ve daha dayanıklı olmamızı sağlıyor. Biz de bu düşünceden yola çıkarak sağlığınızı korumanız için en fazla 10 dakikanızı ayıracağınız 10 ipucu sunuyoruz. Şimdi katı kuralları bir kenara bırakın. Küçük adımlarla sağlıklı ve mutlu bir yaşama doğru yol almaya başlayın.

1- Güzelliğiniz İçin Amuda Kalkın

Evet, yanlış okumadınız! Size haftanın, iki günü amuda kalkmanızı tavsiye ediyoruz. Bu pozisyonda kaldığınızda kan dolaşımız hızlanıyor. Böylece cildiniz ve saçlarınız da daha sağlıklı görünüyor. Eğer daha önce beden derslerinizde amuda kalkmayı denemediyseniz bu önerimizi uygulayın: Yere sırtüstü uzanın, bacaklarınızı 90 derecelik açı yaparak yukarı kaldırın. Şimdi ellerinizden destek alın ve kalçalannızı da havaya kaldırın. Bu işlemi uygularken omuzlarınız zeminde kalmalı. Dengenizi sağlayıncaya dek bu pozisyonda kalın.

Eğer daha önce amuda kalktıysanız, bu hareketi yaparken zorlanmayacaksınız: Önce diz çökün. Kollarınızın alt bölgesini dizlerinizin önünde yere dayayın. Dirsekleriniz dışa dönük olmalı. Ellerinizin açık bir üçgen oluşturmayı için parmaklarınızı birbirine kenetleyin. Şimdi, elleriniz ensenize destek olacak şekilde, başınızı dizinizin önünde yere dayayın. Dizlerinizi havaya kaldırın, sırtınızı yavaşça doğrultun. Şimdi bacaklarınızı yavaşça yukarıya doğru uzatın. Bu pozisyonda bir dakika boyunca bekleyin. Hareketi uygulamakta zorlanırsanız, egzersizi duvardan destek alarak da yapabilirsiniz.

2- Kemikleriniz İçin Sıçrayın

Utangaçlığı bir kenara bırakın ve çocuklar gibi sık sık sıçramaya özen gösterin. Çünkü ip atlayarak kemiklerinizi güçlendirebilir ve osteoporozdan korunabilirsiniz. Üstelik her gün sadece bir-iki dakikanızı ayırmanız yeterli olacak.

3- Bal Yiyin, Hücreleriniz Yenilensin

Bal, doğanın bize bir armağanı... Balın içeriğindeki şeker, metabolizmayı hızlandırıyor, dokuları besliyor, hücrelerin yenilenme sürecini hızİandırıyor. Arıların binbir çabasıyla soframıza gelen bu mucizevi sarı sıvı; bronşit, astım, alerji ve egzama gibi hastalıkların tedavisinde kullanılıyor. Özellikle soğuk algınlığından korunmak için her sabah ekmeğinizin üzerine bal sürerek yiyin. Ayrıca bir bardak ılık suyun içine bir kaşık bal dökerek şifalı ve enerji veren bir içecek elde edebilirsiniz.

4– Yoga Yapın, Mideniz Rahat Etsin

Hızla yediğiniz yemek sonrası midenizin ağrıması çok normal! Bunu önlemek için yemek öncesi yoga yapmayı deneyin. Yoga, sizi stresten arındıracak, midenizin daha az asit üretmesini ve sindirim sisteminizin daha iyi çalışmasını sağlayacak. Üstelik yogayı iş yerinde kolaylıkla şöyle yapabilirsiniz: Sakin bir ortam bulun, ayakkabılarınızı çıkarın. Ayaklarınızı kalça genişliğinde açın, ayak parmaklarınızı birbirinden ayırın. Sırtınız dik dizleriniz gevşek olmalı. Bu pozisyonda iki dakika kalın ve düzenli olarak nefes alıp verin. Nefes alırken sırt kaslarınızı germeyi de ihmal etmeyin. İşte şimdi sağlıklı bir yemek yemeye hazırsınız!

5– Sağlığınız İçin Gülün

Gülün, hem de katıla katıla! Çünkü yapılan araştırmalara göre, gülen insanlar daha sağlıklı oluyor. Günümüzde birçok terapist, davranış bilimcisi ve bilim adamı, gülme terapisinin vücudu olumlu şekilde etkilediğine dikkat çekiyor. Hatta günümüzde gülmenin de bilimi var: Gelotoloji. Gülmek, stres hormonlarının üretimini kısıtlıyor ve mutluluk hormonu olan endorfin üretimini artırıyor. Bağışıklık sistemini güçlendiriyor, kan dolaşımım düzenleyerek tansiyonu dengeliyor, akciğerlerden daha fazla karbondioksidin atılmasını sağlıyor ve enfeksiyon riskini düşürüyor. Uzmanlara göre, gülmek, zekayı bile geliştiriyor!
1266
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.