Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Zayıflamanın yeni formülü: GI Diyeti

Zayıflamanın yeni formülü: GI Diyeti

Yiyecekleri sindirilme hızına göre sınıflayan "Glisemik İndeks"e (GI) dayanan GI Diyeti, sağlıklı zayıflamak isteyenler için birebir!

"GI DİET" adlı kitap ABD, Kanada ve İngiltere dahil pek çok ülkede en çok satanlar listesine girdi.

Rick Gallop'un yazdığı, 10'dan fazla dile çevrilen kitap, açlık ya da mahrumiyet hissetmeden, kalori, karbonhidrat ya da puan hesaplamak zorunda kalmadan kilo vermeyi vaat ediyor.

Yiyecekleri sindirilme hızlarına göre sınıflandıran "Glisemik İndeks"e (GI) dayanan GI Diyeti, zayıflamak isteyenlere sağlıklı beslenme kuralları çerçevesinde tavsiyeler sunuyor.

Beslenme ve diyet uzmanı Dilara Koçak, "Glisemik İndeks"i "Kan şekerini yükseltme hızı" olarak tanımlıyor. Koçak, GI Diyeti'nin ana prensiplerini de şöyle açıklıyor: "Bu diyet lifli gıdalar, kabuklu meyveler, kuru baklagiller gibi Glisemik İndeksi düşük besinleri yemeye izin veriyor. Özellikle hipoglisemisi (kan şekeri düşük) olanlarda Glisemik İndeks'e göre diyet yazıyoruz. GI Diyeti bunu tüm insanlara öneriyor."

Trafik ışığı sistemiyle zayıflatıyor
GI Diyeti'nin temel özelliği "herkesin uygulayabileceği bir diyet olması." Bu diyet programı, kolay izlenebilen trafik ışığı sistemiyle doğru yiyeceği seçmeyi kolaylaştırıyor. Yedikleriniz, 'yenmesi yasak olan-kırmızılar', 'izin verilen-sarılar' ve 'yenilebilir-yeşiller' olarak renklere göre sınıflandırılıyor.

GI Diyeti, beslenme alışkanlıklarınızı değiştirerek diyabet ve kalp hastalıklarını engellemenize de yardımcı oluyor. Bu diyet hamur işlerini, şerbetli ve şekerli besinleri ve de rafine edilmiş gıdaları yasaklıyor. Çünkü bu besinler kan şekeri seviyesini kolaylıkla değiştirip yeniden acıkmaya neden olduğu gibi sağlığı da tehlikeye atıyor.
(Milliyet)
412
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.