Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Yorgunum, bahar çarptı

Yorgunum, bahar çarptı

Kışın soğuk günleri yerini bahara bırakırken birçok kişide halsizlik, yorgunluk, eklem ağrıları, uyku isteği gibi ortak şikayetler gözleniyor.

Bahar mevsiminde havadaki elektrik yükünün artması bahar yorgunluğunu ortaya çıkarıyor.

Bahar aylarında insan metabolizmasında oluşan değişiklikler beraberinde yorgunluğu da getiriyor ve önlem alınmazsa bahar yorgunluğu kronikleşebiliyor.

Bu yorgunluğa bağlı olarak kalp ve romatizma hastalarında yakınmalar artıyor. Eğer yakınmalar süreklilik kazanmışsa, kişi kendini her zaman halsiz ve bitkin hissediyorsa, kronik yorgunluk ile karşı karşıya bulunuyor.

En fazla yöneticiler etkileniyor

Özellikle yönetici kadrosunda çalışan, sorumluluğu fazla olanlar kronik yorgunluk sendromuna yakalanma riski ile daha çok karşı karşıya bulunuyor.

Uzmanlar, kronik yorgunluk sendromunun belirtilerini şöyle anlatıyor:

Gözlerinin önünde benekler uçar, devamlı baş ağrısı ile birlikte sanki kerpetenle ensesinin sıkıldığı hissine kapıldığını söyler. Eklem ağrılarından yakınır. Bu kişilerin işteki konsantrasyonları bozulur. Eklem ağrıları, ruhsal sıkıntılar yakalarını bırakmaz.

Duygular baskı altında

Kronik yorgunluk sendromuna yakalanan kişilerin çoğunluğu yaptığı işten, çalışma ortamından ötürü devamlı duygularını, sıkıntılarını baskı altına alıyor.

Bu şekilde yıllarca baskı altında kalan duygular, stres ve iş yoğunluğu sonucunda patlama noktasına geliyor."

Suçlu negatif yüklü iyonlar

Bahar mevsiminde havadaki elektrik yükü artıyor. Pozitif ve negatif değerde iki tür iyondan pozitif olanlar arttıkça vücuda zindelik getiriyor. Negatif yüklü iyonların artması ise yorgunluk, halsizlik ve gerginliklere neden oluyor.

Havadaki elektrik yükü şehirlerde daha fazla bulunuyor. Taşıtların havayı kirletmesi, sanayi atıkları, trafik keşmekeşi elektrik yükünüe günlük bütün stres nedenlerinizi aklınızdan uzaklaştırın. Hoşunuza giden konuları düşünün veya hoşlandığınız bir film seyredin.

Neler yapmalı?

- Alkol kullanıyorsanız, mümkün olduğunca azaltın. Çünkü yorgunluktan kurtulmak için alkole sarılmak çözümü zor problemleri ortaya çıkarabilir.

-Kronik yorgunluğa karşı en iyi ilaç tatile çıkmaktır. Olanaklarınızı zorlayarak birkaç günlüğüne de olsa kent dışına kaçın.

-Her gün sabahları aç karnına en az 5 dakika yürüyüş yapın.

-Her sabah 10-15 dakika aç karnına jimnastik yapın. Ama vücudunuzu aşırı yormaktan kaçının. Jimnastik yapacağınız odayı ciğerlerinize bol oksijen girmesi için havalandırın.

-Sofranızdan meyve ve sebzeyi eksik etmeyin meyve ve sebzelerin bütün çeşitlerinden bol miktarda yiyin.

-Baharda vücudun daha çok vitamin ve minerale ihtiyacı oluyor. Özellikle de B ve C vitaminleri ile potasyuma. B ve C vitaminleri sebze ve meyvelerde, potasyum da domates, patates ve kayısıda bol miktarda bulunuyor.

-Günde 3 litre su için. yemeden ve yatmadan önce azar azar içerek vücudunuza ihtiyacı olan suyu sağlayın.

-Uyku ritmine dikkat edin. Rahat bir uyku için yatağa girmeden önce günlük bütün stres nedenlerinizi aklınızdan uzaklaştırın. Hoşunuza giden konuları düşünün veya hoşlandığınız bir film seyredin.
387
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.