Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Yeni ekonominin gözdesi "Y Kuşağı"

Yeni ekonominin gözdesi "Y Kuşağı"

Perakendeciler ve reklamcılar gözlerini hızla en büyük tüketici grubu olmaya başlayan genç kuşağa dikti.

Gençlerin harcama potansiyeli yavaş yavaş ebeveynlerinin önüne geçerken, alışverişin yeni gözdesi de onlar oldu.

"Generation Y" olarak adlandırılan ve 1977 ile 1997 arasında doğmuş olan gençlerin oluşturduğu perakende pazarının yarattığı potansiyeli keşfeden şirketler harekete geçerek bu gençlerin alışveriş alışkanlıklarını ve eğilimlerini mercek altına alıyor.

Hızla büyüyen ve harcama potansiyeli artış gösteren bir tüketici grubu olarak piyasada yerini aldıkça pazarlama ve reklam kampanyaları da gençlik trendlerine odaklanıyor.

Perakandeciler ve reklamcılar, piyasanın kral koltuğuna yerleşen bu kuşağın aklını çelebilmek için ellerinden geleni yapıyor. ABD'de gençler üzerine yatırım yapmak ise tam bir çılgınlık haline geldi. Çünkü genç tüketicilerin harcama potansiyelleri bu ülkede ebeveynlerinkini açık bir farkla geçiyor.

20. yüzyılın son çeyreğindeki bilimsel, sosyal ve ekonomik devrimin meyvelerinden yararlanacak olan "Y Kuşağı"nın gençlerinin tarihteki en bilinçli tüketici grubunu oluşturacağı belirtiliyor. ABD'de Y kuşağını oluşturan yaklaşık 30 milyonluk teenage kitlenin yıllık 150 milyar dolarlık harcama potansiyeline sahip olduğu tahmin ediliyor. Aynı şekilde Avrupalı perakendeciler de gençlerin yarattığı bu potansiyelden yararlanmasını biliyor.

Avrupalı gençler de, ABD'deki gençliğin temel eğilimlerini belirleyen ekonomik refah, küreselleşme, teknoloji ile politikaya ve politik sisteme karşı güvensizlik gibi benzer faktörlerin etkisi altında bulunuyor. Avrupalı gençler, ABD'den daha yüksek olan işsizlik nedeniyle Atlantik'in öte yakasındaki arkadaşlarına oranla daha düşük harcama potansiyeline sahip olsalarda aynı trendleri takip ediyor. Avrupalı gençler tıpkı ABD'dekiler gibi MTV ve internet odaklı bir yaşama sahip.

Londra merkezli piyasa danışmanı Mac Cato, gençlerin yarattığı tarzların ve ihtiyaçlarının ayak seslerinin dünyanın tüm köşelerine geçmişteki trendlerde olduğundan daha hızlı ulaştığını ve bu mesajın da perakende ve reklamcılar tarafından doğru şekilde alındığını söylüyor. Otomobil üreticilerinden giysi perakendecilerine kadar tüm şirketler, geleceklerini bu çocukların istekleri üzerine kuruyor.

"Teen People" dergisinin yayıncısı Anne Zehren, elinde bulundurduğu sekiz bin genci kapsayan veri tabanı ile gençlik trendlerini en yakından takip eden isimlerden birisi. Zehren, genç kuşak hakkında sahip olduğu bilgi ve birikimleri yatırımlarını bu kuşak üzerine yapan perakendeciler ve reklamcılara aktararak gençlerin kafasından geçenleri açığa çıkarıyor.
Zehren, pazarlamacıların gençlerin alışkanlıkları karşısında kafalarının karıştığını ve gençleri anlamakta zorluk çektiğini belirtiyor. "İki önce yıl şirketlerin, gençlerin telefon çağrılarına geri dönmelerini bile sağlayamıyorduk" diyen Zehren, şimdi ise bu kişilere gençliğin kodunu çözebilmeleri için daha üst düzey yöneticilik tavsiyelerinde bulunulduğunu vurguluyor.
358
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.