Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Yatakta ders başarıya engel

Yatakta ders başarıya engel

Yıllardır söylenegelen "yatakta ders çalışılmaz" öğüdü doğru çıktı. Uzmanlar, öğrencilerin yatakta oturarak veya yatarak ders çalışmasının başarıyı engelleyebileceğini belirtiyor.

Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ayla Akbaş, öğrencinin başarılı veya başarısız olmasında yeteneklerinin yanı sıra fiziki koşulların da etken olduğunu söyledi. Öğrencinin evinde ders çalışma ortamının rahat olması gerektiğini ifade eden Akbaş, öğrencinin çalışma odasının kesinlikle ayrı olmasının zorunlu olduğuna değindi. İmkansızlık yüzünden odası bulunmayan öğrencinin çalışma masasının da kendine ait olması gerektiğini anlatan Akbaş, öğrencinin gürültülü ortamdan uzaklaşmasını önerdi.

Bıkkınlık ve uyuşukluk görülür
Bazı öğrencilerin masa yerine yatak üzerinde oturarak veya yatarak ders çalıştığının bilindiğini açıklayan Akbaş, şunları söyledi: "Yatak üzerinde yatarak veya oturarak ders çalışmak başarıyı olumsuz etkiliyor. Öğrenci yatak üzerinde fiziki olarak rahat olamaz. Eğer öğrenci yatağa sehpa koyuyorsa sehpanın yatakta sabit kalması da zorlaşacaktır. Çalışma araçlarını kucağına veya eline alan öğrencinin ders araçlarından verimli yararlanması veya yazıp okuyabilmesi de fiziki olarak öğrenciyi yoracaktır. Sürekli rahatsızlık duyan öğrenci de kısa sürede bıkkınlık ve uyuşukluk görülecek bu yüzden öğrenci çalışmayı bırakacaktır."

Uyku gelir, gözler kapanır
Yatakta yüzü koyun veya sırt üst yatarak ders çalışmanın da başta göz olmak üzere sırt, bel ve kol kaslarını yorabileceğini ifade eden Akbaş, şöyle devam etti: "Yatar pozisyondaki öğrencinin uykusu geleceği için dersten verim alamaz. Bunun yanı sıra bu pozisyondaki öğrencinin gözü kitapta olsa bile beyni ve düşünceleri başka yerde olur ve sık sık hayal kurar ve konuya adapte olamaz."

Ergenlikte motivasyon azalıyor
Akbaş, özellikle lise dönemindeki öğrencilerin ders çalışmaya istekli olmadıklarını dile getirerek, şunları söyledi: "Ergenlik dönemindeki öğrencilerin, genellikle ders çalışmaya daha az zaman ayırdıkları biliniyor. Bunun nedeni derse olan motivasyonun yetersiz olmasıdır. Bu çağdaki çocukta kimlik oluşumu yeni geliştiğinden derse olan adaptasyon da azalıyor. Arkadaşlarından ailesinden ve çevresinden kolay etkilenebiliyor. Yaşadığı herhangi bir olumsuz olayı kuruntu haline getirebilir. Ders çalışmayan arkadaşlarını da örnek alabilir, bütün bu etkenler öğrencinin çalışmaya daha az zaman ayırmasına neden olabilir."
526
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.