Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Sınav stresinden korunma yolları

Sınav stresinden korunma yolları

Uzmanlara göre, üniversite sınavına çok değer yüklemek, son güne kadar aynı yoğunlukta ders çalışmak sınavda başarıyı getirmiyor, aksine sınava yoğun ve stres içinde girmeye neden oluyor.

Milyonlarca gencin büyük bir stres içinde beklediği üniversite sınavı yaklaştıkça heyecan artıyor.

Uzmanlar, gerek sınavın gerekse sonucunu beklemenin gençlerde kaygı yaratmaması için, "artık ders çalışma temposunu hahifletip sosyal aktivitelere yönelin, arkadaşlarınızla zaman geçirin" önerisinde bulundu.

Kızılay Pendik Şubesi Altıntepe Tıp Merkezi Psikoloğu Gökçe Çınar, 16 Haziran tarihinde yapılacak olan üniversiteye giriş sınavı öncesi gençlerin psikolojik durumlarını ve neler yapması gerektiğini değerlendirdi.

Sınavların kaygı yaratmasının doğal olduğuna dikkat çeken Çınar, fakat bu kaygının derecesinin önem taşıdığını bildirdi.

Çınar, "Performansı etkileyen bir kaygı düzeyi varsa, sınavın o genç için ne ifade ettiğine bakmak gerekir. Sınava yüklenen değerler, sınavı olduğundan daha önemli görmek, kendini bir kenara bırakarak sadece sınavı ve sonucunu düşünmek, hem bedensel ve ruhsal yorgunluk yaratacaktır, hem de stres ve kaygı doğuracaktır" dedi.

Sınavla ilgili kaygının düşük düzeyde olmasının çevresinin gence gösterdiği tepkilerle de ilişkili olduğunu belirten Çınar, ailelere ve eğitimcilere, "Sınava yaklaşılan bugünlerde çocukların endişelerini paylaşıp daha toleranslı olmanız onları destekleyici olacaktır" uyarısında bulundu.

SÜREKLİ DERS ÇALIŞMAK PERFORMANSI DÜŞÜRÜR

Her insanın bedensel ve duygusal ihtiyaçları bulunduğuna dikkat çeken Çınar, "Genç bir insan için arkadaşlarıyla olup vakit geçirmek önemlidir.

Bu bir ihtiyaçtır da. Bütün vaktini sınavı ve ders çalışmayı düşünerek geçirmek çalışma sonucunda oluşan yorgunluğu artıracak ve performansı düşürecektir" diye konuştu.

Üniversite sınavının gencin karşılaşacağı en önemli şey olmadığını vurgulayan Çınar, şu önerilerde bulundu:

"Sınavın kaygısıyla kendini bir kenara bırakmak ona olduğundan çok değer yüklemek sadece aşırı stres ve hataları getirecektir. Bütün sene yoğun bir şekilde çalıştıktan sonra sınava yaklaşılan bu dönemde çalışma temposunu düşürmek ve sosyal aktivitelere daha çok yönelmek gencin motivasyonunu yükseltecektir.

Son güne kadar aynı yoğunlukta çalışmak sadece sınava yorgun girmeye neden olur. Oysaki yapılması gereken çalışma saatlerini gittikçe azaltmak ve kendine vakit ayırıp kendini rahatlatacak şeylerle ilgilenmektir.

İnsanın kendini deşarj edip rahatlaması performansını arttırıcı bir etkendir. Spor yapmak, arkadaşlarla vakit geçirip dinlenmek, sınav öncesi yapılması gerekenlerdir, eve sürekli kapanıp ders çalışmak değil. Sınava rahat, dingin bir zihinle girmenin performansı arttıracağını unutmamak gerekir."
372
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.