Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Siesta'nın nimetleri

Siesta'nın nimetleri

40 dakikayı aşmayan siesta, verimliliği artırıyor, anksiyeteyi gideriyor, beyni dinlendiriyor ve kasları gevşetiyor.

Öğle yemeğinin ardından yapılacak kısa bir "siesta"nın verimliği arttırdığı gibi vücudün dinç kalmasını sağladığı belirtildi.

"Siesta"nın en yoğun uygulandığı İspanya'nın Endülüs Bölgesindeki Endülüs Psikologları Odasınca yayınlanan bir araştırma, öğle yemeğinin ardından kısa bir kestirme anlamına gelen "siesta"nın çalışanların verimliğini arttırdığı, anksieteyi giderdiğini, beyini dinlendirdiği ve kasları gevsettiğini ortaya koydu.

Araştırmayı gerçekleştiren ekibinin başında olan Dr. Cesar Escalante, "siesta"nın beyinin dinlenmesi ve vücüdün gevşemesini sağladığını, bunun sonucunda da stresin yok edildiğini, algılama gücünün arttığını savundu.

"Siesta"nın hafızayı ve konsantrasyonu tevşik ederek beyin aktivitesini çok olumlu etkilediğini vurgulayan Escalante, buna karşın "siesta"nın 10-40 dakika ile sınırlı kalması gerektiğini uyarısında bulundu.

Uzun bir "siesta"nın insanların uyanmasını güçleştirdiğini, çok yorgun ve keyifsiz hissetmesine neden olduğunu kaydeden Escalante, gerektiğinden uzun bir "siesta"nın insanın normal uyku kalıplarını olumsuz etkileyebileceğine dikkat çekti.

Dr. Escalante, gece saat 21 sularında azalan algılama yeteğinin, sabahleyin canlandığını ancak saat 14 ile 17 arasında yeniden azaldığını belirterek bu nedenle bu saatlerin "siesta" için en uygun zaman dilimi olduğunu ifade etti.
311
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.