Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Ramazan ayında kiloya dikkat

Ramazan ayında kiloya dikkat

Beslenme ve diyetetik uzmanları, Ramazan ayında "şişmanlığa" karşı uyarıyor. Uzmanlar, bol karbonhidrat içeren hamur işi yiyecekler, kızartmalar, baklavalardan uzak durulmasını; tavuk, hindi eti ve sebze yemekleri ile bol salata ve meyve tüketilmesini öneriyor.

Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sevinç Yücecan yaptığı açıklamada, Ramazan'da normal beslenme alışkanlıkları ve yaşam biçiminde bazı değişikliklerin olduğunu belirtirken, ikiye düşen öğün ihtiyacının beşte ikisinin sahurda, beşte üçünün ise iftarda alınması gerektiğini söyledi. Sahur yemeğinin kişiyi gün boyunca oruca hazırladığını belirten Yücecan, "Bu nedenle Ramazan'da sahura kalkmadan ya da yatmadan önce hafif birşeyler yiyerek oruç tutmak sakıncalıdır" dedi. Çok uzun süre aç kalınca halsizlik, yorgunluk, baş ağrısı, baş dönmesi, unutkanlık, dalgınlık, dikkatsizlik, uykuya meyil, sinirliliğin artabileceğini, iş veriminin düşebileceğini belirten Yücecan, midenin asit salgısını arttırması ile hazımsızlık, şişkinlik, ekşime gibi sindirim sistemi şikayetlerinin gelişebileceğini söyledi.

KİLO VERMEK YERİNE ALABİLİRSİNİZ
Yücecan, Ramazan'da zayıflamak yerine kilo alınabileceği uyarısında bulundu. Ramazanda bazılarının zayıflayacağını düşündüğünü belirten Yücecan, "Tam tersi kilo alırlar. Bunun nedeni fiziksel aktivitedeki azalmadır. Ayrıca, bolnın artmasına neden olabilir" dedi. Yücecan, bu durumun gebe ve emzikli kadınlar, yaşlılar, ağır işte çalışanlar, hatta sınav dönemindeki öğrenciler içinde de geçerli olduğunu ifade etti.

(ANKA)
268
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.