Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Nasıl iyi sürücü olunur?

Nasıl iyi sürücü olunur?

Alkollüyken güven duygusu tavana vurur, içilen her kadeh risk kaza riski oranını katlayarak artırır. Emniyet kemeri araçla aynı hıza sahip bedenin ani fren yapmasını sağlar. Aşırı hız algı körlüğüne yolaçabilir. Yola çıkarken bu uyarıları kulağınıza küpe olarak takabilirsiniz.

Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı'nın hazırladığı rehberde, emniyet kemeri kullanmanın önemine dikkat çekilerek, kemer takılmasının kaza ya da ani fren durumlarında araçla aynı hıza sahip bedenin araçla aynı anda durabilmesini sağladığı vurgulanıyor.

Bir otomobilin 50 kilometreyle seyir halindeyken bir çarpma durumunda içinde bulunan kişinin ağırlığının 30 misli arttığına dikkat çekilerek, 60 kilo ağırlığındaki bir sürücünün ağırlığının 1800 kiloya çıkacağı belirtildi.

Emniyet kemeri takılı bulunmaması durumunda bu hızla yaşanacak bir kazanın muhtemel sonucunun ölümcül olacağı kaydediliyor.

Rehberde, 10 yaşından küçüklerin arka koltuğa monte edilmiş boyunlarını tutacak özel bir koltuğa oturtulmaları gerektiğine de işaret edilerek, emniyet kemerinin ancak bu şekilde vücudu koruyabileceği bildiriliyor.

ALKOLLÜYKEN GÜVENDEYİM, YANLIŞ!

Alkolün insan vücudunu sinsice ele geçirdiği belirtilen rehberde, alkol alan kişinin gevşeyip, rahatlattığı kaydedilerek, "Bunun paralelinde insanda sahte bir güven duygusu oluşur" deniliyor.

Alkollü sürücülerin her yıl çok sayıda cana kıydığı hatırlatılarak, sürücülerin alkol alarak kendi hayatını ve başkalarının hayatını karartacakları belirtiliyor.

Trafiğe çıkmadan alınan bir duble rakının, insanda 0.5 promil etkiye yol açtığı belirtilerek, kaza riskinin bir duble alkol alanlarda 2 misline çıktığı kaydediliyor.

Alınan her dublenin kaza riskini süratle artırdığı da ifade edilerek, 2 duble rakı için bir kişinin alkol almayan bir kişiye göre 10 kat daha fazla risk aldığına dikkat çekiliyor. Rehberde, "2 dubleyle yetinmeyip ben bir duble daha içerim diyorsanız aldığınız risk 25 katına çıkar" deniliyor.

AŞIRI HIZ VE SÜRAT KÖRLÜĞÜ

Aşırı hızın kazalarda en önemli sebep olduğu belirtilen rehberde, hızın sürücülerde "yanlış algılama"ya yol açtığı bildiriliyor.

Şehir içi hız limiti olan 50 kilometre ile bir çarpışma anında araçta oluşacak darbenin 0.75 metre olacağını belirten uzmanlar, "Çarptığınız bariyer değil de bir insansa aracınızda bu hasar oluşmaz ancak çarptığınız kişinin yaşamına son verirsiniz" uyarısında bulunuyorlar.

Rehberde, hız ne kadar artarsa sürücünün o denli uzağa odaklandığı, bunun sonucunda yol kenarında neler olup olmadığını denetlemenin güçleştiğine dikkat çekiliyor.

"Sürat körlüğü" olarak adlandırılan bu durumun sürücüde aracın hızının olduğundan daha az hissedilmesine yol açtığı vurgulanıyor.

Sürücünün araç içinde maruz kalacağı etkinin hız arttıkça artacağını belirten uzmanlar, 70 kilometre hızla yaşanan çarpmada bir apartmanın 6. katından, 90 kilometre hızla yaşanan çarpmada ise 10. kattan düşmeye eşdeğer bir etki ortaya çıkacağını bildiriyorlar.
324
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.