Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Güvenli uçuş için öneriler

Güvenli uçuş için öneriler

Uçak yolculuğu sırasında yaşamını yitirenlerin arttığına dikkat çeken uzmanlar, yolcuları uyarıyor. Özellikle hamileler, soğuk algınlığı geçirenler, kalp kirizi geçirmiş olanlar, alçılı olanlar ve dalgıçların uçuş öncesi önlem alması gerekiyor.

Uzmanlara göre sağlıklı bir uçak yolculuğu yapabilmek için başta yakın zamanda kalp krizi geçirenler ve hamileler olmak üzere bazı rahatsızlıkları olanların dikkatli olmaları gerekiyor.

Mayo Clinic uzmanları, son yıllarda uçuş sırasında yaşamını kaybedenlerin sayısının giderek çoğaldığını anımsatarak, bu konuda dikkatli olması gereken risk gruplarını şöyle sıraladı:

- Doğum öncesi 5 ila 6 haftadan doğuma kadar geçen süre boyunca hamileler uçak yolculuğu yapmaktan kaçınmalıdır.

- Uçuş sırasında vücut, kabin basıncından etkilenerek genleşeceği için yakın bir dönemde karın, merkezi sinir sistemi, göz veya göğüs kafesi ile ilgili operasyon geçirmiş kişilerin uçuşlarını ertelemeyi düşünmeleri uygun olur.

- Soğuk algınlığı, grip veya üst solunum yolları enfeksiyonlarına sahip kişilerde orta kulaktaki havanın normal dolaşımını bloke edecek şişme ya da kan hücumu gibi rahatsızlıklar görülebilir.

Bu nedenle soğuk algınlığı geçiren kişilerin uçak seyahatinden kaçınmaları, ancak yolculuk kaçınılmaz ise uçuş öncesi bir antihistamin almaları gerekmektedir.

Ayrıca uçuştan 30 dakika önce kullanılacak nemlendirici burun spreyi kulakların bloke olmasını önleyebilir. Basınç süresince uyumamaya özen gösterilmelidir. Sakız çiğnemek, sıvı içmek, esnemek ve tekrar tekrar yutkunmak kulak tüplerinin açık kalmasına yardımcı olabilir.

- Kalp krizini takip eden en az üç hafta boyunca uçak yolculuğundan kaçınılmalıdır.

- Uçuş sırasında genleşmiş hava alçıyla ten arasında sıkışacağı ve uzuvlar şişeceği için kırıkları olanlar için yolculuk sırasında sert alçı problem yaratabilir.

Bu nedenle alçının çıkarılabilir ya da genleşme için yeterli gevşekliğe sahip olduğundan emin olunması gerekmektedir. Ayrıca kanın pıhtılaşmasını engellemek için kırık mümkün olduğunca yüksekte tutulmalıdır.

- Dalgıçların uçak yolculuğu yapabilmeleri için dalış sonrası 12 ila 24 saat beklemeleri gerekmektedir. Basınç değişiklikleri vurguna neden olabilir.

- İnsulin kullanan şeker hastalarının zaman dilimlerini iyi planlanması gereklidir.

- Tok olmak, kandaki oksijenin güvenli seviyelerde tutulmasına yardımcı olacağı için uçuş öncesi alınan hafif yiyecekler ve alkolsüz içeceklerin uçuş sırasında yaygın olarak görülen kalp krizi ya da bayılma riskini azaltır.

- Özellikle uzun süreli uçuşlarda bayılma ya da bacaklardaki pıhtılaşma gibi meydana gelebilecek rahatsızlıkları engellemek için uçakta ve terminalde gezinilmelidir.

- Jet Lag'ı önlemek için yolculuktan önceki üç gün boyunca eğer doğuya gidiyorsanız daha erken; eğer batıya gidiyorsanız daha geç yatıp kalkın. Uçuş programınızı öğleden sonra geç saatlerde varacak şekilde hazırlayın.

İndikten sonra yerel saatle akşam 22.00'ye kadar uyumamaya çalışın. Biyolojik saatinizi yeniden kurabilmenize yardımcı olması için bu süre boyunca olabildiğince çok güneş ışığı almaya çalışın.
290
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.