Mahmure

Güzellik

Kişisel Bakım

Genç kalmanın sırrı botoxta değil, sporda

Genç kalmanın sırrı botoxta değil, sporda

Yaşlanmayı geciktirici birtakım yöntemlerin oldukça popüler olduğu günümüzde, düzenli yapılan sporlar daha etkin gençlik ve zindelik sağlıyor.

Artık sanatçıların dışında 'genç, dinamik' bir imaj yapmak isteyen politikacıların da yardımcısı olan botox ya da pahalı kremler yerine, günde birkaç saatinizi herhangi bir spora harcayarak genç kalmanız mümkün. Alman 'Fit For Fun' sağlık dergisinin haberine göre, anti-aging mucizesi gösteren sporlar şöyle sıralanıyor:

Yüzme: Yaşlandırmayı geciktiren en etkili spor olarak görülüyor. Özellikle sırtüstü yüzmek, göğüs, sırt kaslarını daha etkili hareket ettirdiği için olası sarkmaları engelliyor. Ayrıca yine stres hormonlarını devreden kaldırıp, ruhsal olarak da insanda olumlu etki bırakıyor.

Bisiklet: Yüksek bir anti-aging faktörü olarak gösterilen bisiklet, aynı zamanda vücudu da genç tutuyor. Bacak kaslarını ve kalçaları sıkılaştıran bisiklet, her yaştan insanların zevkle yapabileceği bir spor olarak görülebilir.

Jogging: Düzenli olarak her gün en az yarım saat boyunca yapılan jogging, vücudun bağışıklık sistemini kuvvetlendirerek olası hastalıkları da en aza indirgiyor. Aynı zamanda bacak yapısının da sıkılaşmasını sağlayarak selülite karşı bire bir etkili.

Tenis: Tenis oyuncularının vücutlarının çok güzel olduğunu hiç fark etmiş miydiniz? Vücutta aynı anda tüm kasları hareket ettiren tenis yaşlanmaya karşı da büyük bir kalkan oluşturuyor.

Jimnastik: Her ne kadar yüzme ya da jogging kadar etkili olmasa da, vücudu dinamik ve hareketli kılıyor. Her spor gibi jimnastik yaparken de doğru nefes alıp vermeyi ihmal etmemek gerekiyor.

Sörf: Eğlenceli bir spor olan sörf insanın zinde kalmasına da yardımcı oluyor.

Dağcılık: Anti-aging faktörü olarak görülen dağcılık, insanın temiz hava almasını da sağlıyor. Yine temiz havada yapılan yürüyüşler de bir nevi gençlik aşısı etkisi yapıyor.

Golf: Daha çok bir erkek sporu olarak bilinen golf, açık havada beynin de yoğun olarak kullanılmasına sebep oluyor.

Kayak: Her ne kadar yaralanma olasılığı yüksek olsa da kayak vücudun bağışıklık sistemini kuvvetlendiren en etkin sporlardan biri olarak karşımıza çıkıyor.
904
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.