Mahmure

Güzellik

Kişisel Bakım

Doğal Sağlık Kaynağı Balın Faydaları

Doğal Sağlık Kaynağı Balın Faydaları

Çayınızı şeker yerine balla tatlandırın, doğal bir antioksidan elde edin. Ya da balı süt ürünleriyle tüketin ve bağışıklığınızı güçlendirin...

Güncellenme tarihi: 03.07.2014

Bağışıklık sistemini güçlendiren ve vücudumuzdaki zararlı maddelerin atılmasına yardımcı olan antioksidanları tüketmeye büyük özen göstermemiz gerekiyor. Hasara uğramış hücreleri koruyan bu besinleri her gün bir öğünde de olsa tüketmeyi unutmamalısınız. Bunun için de antioksidan etkiye sahip A, C ve E vitaminleri içeren besinlerin bir listesini yaparak hayatınızı kolaylaştırabilirsiniz. Bu vitaminlerden faydalanabilmek için havuç, brokoli, kabak. Brüksel lahanası, yeşilbiber, karnabahar, maydanoz, ıspanak, roka, tere, turunçgiller, nar, elma, armut, kayısı, kivi gibi meyvelerin tüketilmesi gerekiyor. B ve C vitaminleriyle folik asidin, demir, magnezyum, potasyum, selenyum ve çinkonun antioksidan etkileri de sağlık için çok önemli. Bu yüzden bol miktarda balık ve omega-3 yağ asitleri açısından zengin (ceviz, keten tohumu, semizotu) besinler günlük beslenmede yer almalı. Yapılan araştırmalar bu konuda bal tüketiminin de önemli bir etkiye esahip olduğunu kanıtlıyor.

Çayı ballı için

Bal; yapısındaki tokoferol, askorbikasit, flavonoidler ve diğer fenolik maddeler sayesinde antioksidatif bir etkiye sahip. Bu nedenle onu tüketmeyi bir alışkanlık haline getirmek sağlık adına geliştirilebilecek en olumlu alışkanlıklardan... Balı doğrudan tüketebileceğiniz gibi yine içeriğindeki polifenoller sayesinde güçlü bir antioksidan olan çay ile de kullanabilirsiniz. İstanbul Teknik Üniversitesi'nin yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre, çaya tatlandırmak için bal ilave edilmesi, fenolik içeriğin ve antioksidan kapasitesinin belirgin şekilde artmasını sağlıyor. Ayrıca balın süt ve süt ürünleri ile karıştırılması öksürük ve boğaz hastalıklarına karşı bilinen en eski korunma yöntemlerinden biri.Sütü balla tatlandırın

Doğal bir enerji kaynağı olan bal, pek çok yaşamsal faktör de içeriyor. Sadece süt yerine ballı süt içilmesi kansızlığı ve kabızlığı önlüyor. Ayrıca sindirimi de kolaylaştırıyor. İsviçreli doktorlar; distropi, sinir sistemi ve akciğerlerle ilgili sorunu olan için sütün özellikle balla tüketilmesini tavsiye ediyorlar. Ancak balın mineral içeriğinden daha fazla yararlanılabilmesi için sütün haricinde tek olarak da bal tüketilmelidir.

9602
YORUMLAR

gerçek balı bulalımda yiyelim

kadir aydın 19.11.2011 16:00:52

gercek bal bulmak zor :(

dygysf 02.03.2011 17:32:40

arkadaşlar biz izmir'den getirtiyoruz hüseyin ceylan isminde bir arıcıdan alıyoruz biraz pahalı ama gerçek bal olduğu için tavsiye ederim.

balarısı 02.03.2011 15:50:41

EVET BAL FAYDALI BİR YİYECEK MA NERDEN BULACAGIZ BALI?

oorganik10 02.03.2011 11:16:00

DOĞAL BALI BULMAK ÇOK ZOR.BİR ,İKİ MARKA VAR ANCAK GÜVENEBİLİRMİYİM BİLEMİYORUM.ÜLKEMİZDE HERŞEY ÇOK KARIŞIK.HELE YİYECEK SEKTÖRÜ,AH BİRİLERİ BİRAZDA BU KONUYA EĞİLSE.NE YEDİĞİMİZİ BİLEBİLSEK.

frdeda 02.03.2011 03:38:42
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.