Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Yanlış diyetlerle sağlığınızı bozmayın!

Yanlış diyetlerle sağlığınızı bozmayın!

Diyet yapmanın oldukça ciddi biş iş olduğunu söyleyen Nil Şahin Gürhan, diyette mutlaka olması gereken besinleri açıklıyor.

Boyum 1.62 cm, yaşım 34. İdeal kilom nedir?

Yaşınıza ve boyunuza göre olmanız gereken kilo aralığı 53 kg ila 63 kg arasındadır.

Lida kullandım. Akupunktur var kulağımda. Çok güzel diyet yapıyorum, aerobik ve yürüyüşü arttırdım fakat bir türlü kilo veremiyorum.

Söylediğiniz yöntemler sağlıklı yöntemler değil. Sağlıklı kilo vermenin ve verilen kiloları korumanın yolu sizin için özel hazırlanmış olan yeterli, dengeli ve sağlıklı bir beslenme programının uygulanması ve fiziksel aktivite ile desteklenmesidir. Az ve sık beslenmeye ve öğün atlamamaya gayret etmelisiniz. Mutlaka spor yapmalısınız, böylece sağlıklı kilo vermiş olursunuz.

Ben 20 yaşındayım ve 58 kiloyum. Boyum 1.67 cm. Zayıflamak istiyorum ama olmuyor, nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz? Sağlıklı zayıflamak istiyorum, şimdiden teşekkür ederim.

Boyunuza ve yaşınıza göre olmanız gereken sağlıklı kilo aralığının minimum seviyesindesiniz. Bu nedenle daha fazla kilo vermeye çalışmanız hem gereksiz hem de sağlıksız olacaktır. Sağlıklı beslenme ve düzenli fiziksel aktiviteyi yaşam tarzı haline getirerek kilonuzu koruyun. Bol bol spor yapın. Yağ oranızı düşürüp kas oranınızı arttırarak istediğiniz görüntüye sahip olabilirsiniz.

Merhaba, ben 18 yaşındayım, boyum 1.63 cm. 62 kiloydum, diyet yapıyorum ve şu an 57 kiloyum. Ama bir yandan da uzamak istiyorum. Her gün bir bardak süt içiyorum ama şimdi 3-4 bardak içmeye başlayacağım çünkü vücudun kalsiyum ihtiyacı bu kadarmış. Benim sorum diyette bunları nasıl idare edeceğim. Hem o kadar süt içip hem nasıl kilo vereceğim? Spor da yapıyorum, 1.70 ve ya 1.73 olmak istiyorum. Cevaplarsanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

Büyüme ve gelişme çağında olduğundan ötürü kesinlikle düşük kalorili zayıflama diyetleri uygulamamalısın. Yeterli, dengeli ve sağlıklı bir beslenme programı ile hem zayıflayabilir hem de boyunu uzatabilirsin. Az ve sık beslenmeye ve öğün atlamamaya gayret et. Ana öğünlerinde gelişmen ve sağlıklı olman için gerekli olan et, süt ürünleri, ekmek, pilav, makarna gibi tahıl ürünleri ve sebze ve meyveler yer almalıdır. Ara öğünlerde meyveleri tercih edebilirsin. Öğün aralarında 2 ila 3 saat olmasına ve gün içerisinde 4saatten fazla aç kalmamaya özen göstermelisin. Dengeli bir beslenme programı için bir diyetisyenden yardım alabilirsin. Günde en az yarım saat orta tempolu yürüyüş yap. İlgilendiğin bir spor faaliyetine katıl. Günde 2 - 3 su bardağı süt veya yoğurt, 1 – 2 dilim peynir kalsiyum ihtiyacını karşılamanda yeterli olacaktır.

Merhaba, ben 18 yaşındayım. Boyum 1.65 cm ve kilom 53. Yediklerime çok dikkat ediyorum fakat akşamları iki çeşit zeytinyağlıyı az da olsa tüketiyorum ve yanında fazladan bir sebze yemeği daha yiyorum. Sizce bu çok kilo yapar mı? Azaltmalı mıyım?

Bu şekilde bir beslenme tarzı yetersizdir. Sadece zeytinyağlılar ve sebze yemeğinden oluşan menüler birçok besin öğesini yetersiz tüketmene neden olur. Öğünlerde dört ana besin grubunun yer alması gereklidir. Bunlar süt ürünleri, et ürünleri, sebze, meyve ve ekmek, makarna ve pilav gibi tahıl ürünleridir. Yetersiz beslenme metabolizmanı yavaşlatacağından ötürü kilo alma riskin daha fazla olur.

Dyt. Nil Şahin Gürhan
nil@nildiyet.com
www.nildiyet.com
0 216 348 73 15


« tüm yazıları
965
YORUMLAR

15 yaşında, 1,58 boyundayım. Sizce ideal kilom nedir? Cevap verirseniz sevinirim :)

Arzu Yanar 06.02.2008 15:24:15
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.