Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Uzmanımız Ramazan ile ilgili sorularınızı cevaplıyor

Uzmanımız Ramazan ile ilgili sorularınızı cevaplıyor

Diyetisyen Nil Şahin Gürhan, Mahmure kullanıcılarımızın sorularını yanıtlıyor ve sağlıklı beslenme ve diyet konularında kullanıcılarımızı bilgilendiriyor!

Güncellenme tarihi: 02.05.2014
Merhaba, ben 16 yaşındayım. Size şunu sormak istiyorum, bende kolesistektomi yani safra taşı var, bunun için doktor takibindeyim ve ilaç
kullanıyorum. Sizce benim oruç tutmam doğru olur mu yani uzun süreli aç kalmak safra kesesine zarar verir mi?


Doktorunuzla konuşun. Onun takibindesiniz onun tavsiyelerine uyun. Eğer izin verirse tutun. Ağır, yağlı, salçalı, kızartma, hamur içerikli yiyeceklerden uzak durun. Sindirim sıkıntıları çekebilirsiniz. Dikkat edin.


Merhaba ben 34 yaşındayım. Vejetaryenim, kırmızı et va tavuk hiç yemiyorum, sadece balık yiyorum. Ramazanda beslenme düzenimi nasıl
ayarlayabilirim?


İnsan vücudunun doğadaki tüm besin maddelerine ihtiyacı vardır. Yeter ki sağlıklı pişirin ve tüketin. Haftada iki kez kırmızı etin tüketilmesi gereklidir. Sağlıklı ve verimi bir yaşam istiyorsanız hayat programının içine sağlıklı beslenmeyi de ekleyeceksiniz.

Sağlıklı beslenme; yeterli ve dengeli beslenmektir. Bunu sağlamak için her yiyecek grubundan ihtiyacımız kadar almamız gereklidir. Doğru beslenme de yiyecekleri aşağıdaki gruplara ayırabiliriz.

1. 1. Grup : Protein Grubu yiyecekler : Et – peynir – yumurta
2. 2. Grup : Kalsiyum Grubu : Süt – yoğurt
3. 3. Grup : Ekmek Grubu : Ekmek – pilav – makarna
4. 4. Grup : Meyve Grubu
5. 5. Grup : Sebze Grubu
6. 6. Grup : Şeker – Yağlar

Siz et ve ürünlerini yemiyorsunuz ancak süt – süt ürünleri – yumurta yiyorsunuz. Yeterli bir beslenme programı dahilinde et yemeden her yiyecek grubundan ihtiyacınızı ayarlayarak beslenebilirsiniz. Bu konuda ya bir uzmandan yardım almalısınız ya da ramazan dosyamızı inceleyerek ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.


Ben oruç tutacağım ama sürekli bir şeyler yiyesim geliyor, yememek için ne yapabilirim?

Öğünlerinizi bir düzene koyduğunuzda, öğünlerinizin arasını en fazla 3-4 saat olarak ayarladığınızda, öğünlerinizdeki menüleriniz besin grupları yönünden ihtiyacınız oranında olursa sorununuz zamanla ortadan kalkacaktır. Ramazanda sahura muhakkak kalkın. Aksi durumda sağlığınız bozulur. Ramazan yaz aylarına geldiği için açlık süresi çok uzun bu nedenle sağlıklı bir sahur yapılmalı. Daha ayrıntı bilgi için Ramazan dosyamızı inceleyin.

RAMAZAN DOSYASI

Uzmanımız Ramazan ile ilgili sorularınızı cevaplıyor - 2

« tüm yazıları
2932
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.