Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Uzmanımız Ramazan ile ilgili sorularınızı cevaplıyor - 2

Uzmanımız Ramazan ile ilgili sorularınızı cevaplıyor - 2

Diyetisyen Nil Şahin Gürhan, Mahmure kullanıcılarımızın sorularını yanıtlıyor ve sağlıklı beslenme ve diyet konularında kullanıcılarımızı bilgilendiriyor!

Güncellenme tarihi: 02.05.2014
Merhabalar Nil Hanım, ben Ramazan'da 15 gün içerisinde 2 kilo verdim. Bunun nedenini de sahurda süt ile 1 kase corn flakes yemem olarak düşünüyorum. İftarda da aşırıya kaçmıyorum. Amacım zayıflamak değil ama elbette ki kilo kaybı hoşuma gidiyor. Sahura çok zor uyandığım ve ağır yiyeceklerden kaçındığım için corn flakesi tercih ediyorum. Sizce doğru mu yapıyorum? İlginize şimdiden teşekkürler.

Her gün aynı besinleri tüketmeniz yanlış ve yetersiz. Ağır olmayan bir çok yiyecek var. Diğer alternatifleri daha çeşitli olarak tüketin. Su tüketimini ihmal etmeyin. Öğünlerinizi besin örüntüsü yönünden dengeli tutun.


Merhaba, Ramazanda kabızlık problemi çekiyorum ne önerirsiniz?

Bol su tüketin, lifli gıdaları tercih edin, aç karına bir bardağı ılık, diğeri normal iki bardak su için, aç karına kayısı veya kuru incir tüketin. Hareketinizi arttırın. Kabızlığı arttırıcı ağır, yağlı besinlere dikkat edin.


Boyum 1.72 kilom 50. Boy-kilo orantısını kilonun boydan 10 eksik veya fazlası diye biliyorum fakat benim 20'den fazla. Ramazan'da kilo kaybetmemek ve hatta kilo almak için neler yapabilirim? Şimdiden teşekkürler...

Kilo alamamanızın nedeninin bir sağlık sorunundan olup olmadığını öğrenmek için bir sağlık kontrolünden geçmenizi öneririm. Ramazanda sahura kesinlikle kalkın.

Genel olarak uymanız gereken önerilerim:

• Kilo almanız için mutlaka düzenli beslenmeniz gereklidir.
• 3 ana 3 ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmeniz gereklidir.
• Bol su için günde 2-3 litre
• Bol salata tüketin
• Çeşitli meyvelerden tüketmeye çalışın.
• Ekmeği ana öğünlerde 2 ince dilim mutlaka tüketin.
• Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin.
• Bol bol yürüyüş yapın, Spor iştahınızı açar. Ayrıca vücudun kendini toparlaması ve kasların güçlenmesini sağlar.
• Yemeklerin üzerine tatlı almanızı veya meyve tüketin, özellikle sütlü tatlılardan tercih etmenizi tavsiye ederim.
• Kalorisi yüksek bol yağlı, salçalı, kızartmalardan, soslu vb. ağır yiyeceklerden kaçının. Bu tür yiyecekler mideyi geç terk ettiği için tokluk hissi verir. Ondan sonraki öğünlerde yetersiz (az) yemenize neden olur. Bu tür yiyeceklerin sindirimi zor ve aynı zamanda mideyi de yorar.


Sayın Nil Hanım, sahurda bizi tok ve gün boyu enerjik tutacak neler yemeliyiz? Cevabınız biz çalışanlar için çok yararlı olacaktır. Saygılarımla.

Ramazan dosyamızda daha ayrıntılı bilgiler bulabilirsiniz. Ancak sizi tok tutacak bir veya birkaç yiyeceğe yönelmek sağlıklı bir yol olmaz. Önemli olan ihtiyacımızı karşılayan besin gruplarını tüketmek. İftar da ve sahurda ağır, yağlı, salçalı, hamur ağırlıklı yiyeceklerden kaçının. Sahurda şişkinlik yapacak, fazla su kaybına sebep olacak çay, kahve ve kolalı içecekleri en az düzeyde tüketin.


Sahurda fazla yemek kilo alımını sağlar mı?

Fazla yemek, düzensiz beslenmek, fazla aç kaldıktan sonra birden çok tüketmek, tek yönlü beslenmek vb. kilo aldırır. Özellikle Ramazan'ın yaza gelmesi ve açlık süresinin uzun olması kilo alımına neden olabilir.

RAMAZAN DOSYASI
« tüm yazıları
4342
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.