Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Stresle başa çıkma ve mutlulugun anahtarı, terapi egzersizi; Pilates

Stresle başa çıkma ve mutlulugun anahtarı, terapi egzersizi; Pilates

Stres; vücutta fizyolojik, sosyolojik ve psikolojik ihtiyaçların karşılanmaması sırasında oluşan baskı halidir. Günümüzde ihtiyaçlarının türleri ve düzeyleri oldukça farklılaşmıştır göstermiştir ve bu ihtiyaçların karşılanması günümüz toplumlarının en büyük problemlerini oluşturmaktadır.

Birçok bilim adamı, egzersizin ve hareket etmenin stresten korunmak açısından oldukça önemli olduğu konusunda birleşmektedir. Terapi egzersizleri olarak nitelendirilebilen bu uygulamaların önemli bir kısmını esnetme, germe ve Pilates egzersizlerinden oluşmaktadır.

Esneklik çalışmalarının en önemli faydalarından birisi de kasların gevşetilmesinde etkili oluşudur. Kasların normal sınırlarının üzerindeki kasılmaları, bir takım olumsuzlukları beraberinde getirir. Örneğin; kan basıncında artış, daha fazla enerji harcaması, kan dolaşımının bozulması ve bunu sonucu olarak oksijen ve gerekli besin maddelerinin vücuttan uzaklaştırılamaması vb. gibi. Bunun sonucunda ise vücut yorgun düşecek ve kaslarda çeşitli ağrılar oluşacaktır.

Çeşitli nedenlerle oluşabilen ve normal sınırların ötesinde kasılı bulunan kasların gevşetilmesinde en etkili yöntem Pilates egzersizleridir.

Pilates çalışmaları pirensipleri nedeniyle terapi ezersizi olarak da uygulanmakta ve duygusal gelişime yardımcı olmaktadır. Çünkü kişi Pilates çalışması yaparken kendisini çok iyi dinlemeli, yorulmamalı ve bedenini kontrol altında tutabilmelidir.

Pilates çalışmaları ya da herhangi bir esneklik egzersizi, kişinin kendi yeteneklerini anlamasına ve bu yeteneklerinin sınırlarını hissetmesine yardımcı olur. Örneğin; bir kişi uzun oturuşta iken dizlerini bükmeden elleriyle ayak parmak uçlarına dokunduramadığını fark ederek bedeniyle ilgili farkındalığını arttırmaktadır.

Vücut simetrisi ve esneklik

Gönümüzde sağlıklı olma çabası ve fiziksel uygunluğun sağlanması, temel amaç olmuştur. Bu amacın gerçekleştirilmesi ise yeterli ve dengeli beslenme ile birlikte düzenli egzersiz yapmaktan geçer. İyi bir postür ve vücut simetrisi için planlı ve düzenli bir egzersiz programı gerekmektedir. Bu program fiziksel uygunluğu geliştirmeye yönelik olmalıdır. Fiziksel uygunluğu gelişen bireyin, estetik ve kuvveti iyi düzeyde, kalp dolaşım sistemi dayanıklılığı ve vücut kompozisyonu gelişmiş demektir.
Corbin ve Noble (1998) yaptıkları araştırmalarında iyi vücut simetrisi ile esneklik çalışmaları arasında büyük bir ilişki olduğunu belirtmektedirler. Tek taraflı çalışmalar sonucunda kuvvetlenen kas simetriyi sağlayan antagonist kasın geliştirilmemesi anlamını taşır. Böyle bir durum vücudun kuvvetli olan tarafa doğru yönelmesi sonucunu doğuracaktır.
« tüm yazıları
1586
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.