Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Sorunlarınız cevap buluyor

Sorunlarınız cevap buluyor

Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan beslenme ve diyet konusunda tüm sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Soru: Merhabalar ben 1.68 boyunda 49 kiloyum ve oldukça iştahsız bir insanım. Yemek yemekten nefret ediyorum, biraz olsun iştahımı açıp kilo alabilmek için neler yapabilirim?

Cevap: Genel olarak uymanız gereken önerilerim:
· Kilo almanız için mutlaka düzenli beslenmeniz gereklidir.
· 3 ana 3 ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmeniz gereklidir.
· Bol su için günde 2-3 litre
· Bol salata tüketin (az yağlı)
· Çeşitli meyvelerden tüketmeye çalışın.
· Ekmeği ana öğünlerde 2 ince dilim mutlaka tüketin.
· Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin.
· Bol bol yürüyüş yapın, Spor iştahınızı açar. Ayrıca vücudun kendini toparlaması ve kasların güçlenmesini sağlar.
· Yemeklerin üzerine tatlı almanızı veya meyve tüketin , özellikle sütlü tatlılardan tercih etmenizi tavsiye ederim.
· Kalorisi yüksek bol yağlı, salçalı, kızartmalardan, soslu vb. ağır yiyeceklerden kaçının. Bu tür yiyecekler mideyi geç terk ettiği için tokluk hissi verir. Ondan sonraki öğünlerde yetersiz (az) yemenize neden olur. Bu tür yiyeceklerin sindirimi zor ve aynı zamanda mideyi de yorar.

Soru: Merhaba ben 14 yaşındayım, İngiltere'den yazıyorum. İngiltere'den yazıyorum. Benim kilom ile acaip şekilde başım dertte. 2 seneye kadar önce hiç selülit problemim yoktu. Ama karın bölgemde elle tutulur kadar vardı. 2 sene önce okuldan geldikten sonra acip bir şekilde günde 3-4 paket cips yiyordum ve diğer tatlı çörekler falan. Ayrıca Pepsi ve çikolataları da tabii ki kaçırıyormuşum. Nedenini tam bilmiyordum. Daha yeni yeni fark ettim ne yaptığımı. Fakat 2 senelik arada bir kere diyet yaptım ve 5-6 kilo verdim. Biliyorum uzmanlar bu yaşta diyet yapmak sakıncalı diyorlar, fakat gelin görün ki ben de diğer yaşıtlarım gibi normal bir kiloya sahip olmak istiyorum. Bunu yapmak için yediklerimi kusmayı istiyorum, fakat başaramıyorum. Ben tenisi ve yüzmeyi seviyorum, ayrıca haftada 2 kez de iyi bir şekilde beden eğitimi yapıyoruz. Fakat şu anda kış olduğu için gidemiyorum, ayrıca tenis de yapamıyorum, yine kış mevsimi yüzünden. Zaten annem de beni salonlara göndermez, çünkü biraz uzak düşüyor. Benim sizden istediğim bana bu söylediklerimden yardım elini uzatmanız. Aerobiki seviyorum, ayrıca dansı da unutmamak lazım. Günde 15 dakika yürüyüş de yaparım, fakat koşuyu oldum olası sevmemişimdir. Bizim ev iki katlı olduğu için haftada 2-3 kez merdivenlerden 10 kere inip çıkarım. Çekirdek ve kuru yemişten nasıl kurtulurum bana o yolu da gösterin. Lütfen bana cevap yazın. Nasıl zayıflarım acaba 2 ay zarfında 10-12 kilo verebilir miyim?

Cevap: Gelişme çağındasınız. Bu yaş avantajınızı kullanın. Eğer iyi beslenirseniz ve düzenli spor yaparsanız boyunuzun uzaması devam edeceği gibi sağlıklı bir vücuda kavuşur ayrıca fazla kilolarınızı daha kolay verebilirsiniz. Kas yoğunluğunu artırmak dengeli bir görünüme sahip olmak için spor çok önemli. Çatlak oluşumunu spor ve dengeli beslenme ve bol su tüketimi ile en az düzeye indirebilirsiniz. Sık sık kilo alıp vermek, dengesiz beslenmek, yetersiz su tüketmek, hareketsiz yaşam tarzı çatlakları artırır. Fazla kilolarınızı verin ideal kilonuzu koruyun. e-kolaykadın'daki kişye özeldiyet proğramından kendi diyetinizi alın. Yapmayı düşündüğünüz düşündüğünüz hareketler hiç yapmamamaktan daha iyi. Ama her zaman yapabildiğiniz hareket miktarını artırmaya çalışın.

Soru: Ben 23 yaşındayım 55 kiloyum 1.73 boyundayım, vücut kütle endeksimi hesapladım düşük çıktı ve bu durum BMI değerimde risk oluşturuyormuş. Benim sizden öğrenmek istediğim BMI'nın ne oldugu ve bunun düşük olmasının ne gibi dezavantaj oluşturur?

Cevap: Beden Kitle İndeksi (BMI) vücut ağırlığının (kg olarak) boyunuzun (cm olarak) karesine bölümü ile elde edilen değerdir. Bu değerin 20-25 arasında olması kabul edilebilir. Sizin BMH:18,3 çıkıyor tehlike gözükmüyor. Ancak iyi beslenmeli ve spor yapmalısınız. Kendinize bakmalısınız.

Soru: Merhaba, kişisel bilgilerimi verdigimde bana önerilen diyet pek de uygun degil, çünkü üniversitede ögrenciyim ve bundan dolayı da özellikle öğlen ve ikindi kısımlarını tam uygulayamayabilirim, sizden ricam çok da sıkı olmayan, okulda da uygulayabilecegim bir diyet, yardımcı olursunuz cok sevinirim, şimdiden çok
teşekkürler, hoşçakalın.


Cevap: Ara öğünleri ve alternatifleri kendi yaşam şartlarınıza göre kendiniz oluşturacaksınız. Her yerde süt, ayran, tost vb. rahatlıkla bulunabilir. Diyet programının alternatif listeler bölümüne girin.

Soru: Merhaba ben 18 yaşında bir genç kızım, benim kan şekerim yüksek 160 civarında. Diyet yaparken bunu göz önüne almalı mıyım benim aşırı derecede şekerli yiyeceklere karşı ilgim var ne yapmam gerekiyor teşşekürler...

Cevap: Hemen bir dahiliye doktoruna gidin. Tahlilleri onun yönlendirmesi ve değerlendirmesi ile tedavini uygulayın. Mutlaka bir beslenme ve diyet uzmanından yardım alarak. Uzmanın yakın takibinde kilo verin. Asla kendi başınıza diyet yapmayın.

Soru: Üç ay öncesine kadar koşu diyet programıyla 5 kilo verdim. Fakat ne olduğunu anlayamadan tekrar süratli biçimde kilolarımı geri aldım. Kilomu korumayı beceremiyorum. Daha önce de 3 ayda 12 kilo vermiş ve tekrar çok kısa bir sürede geri almıştım. Ne yapmam gerekiyor? Teşekkür ederim.

Cevap: Mutlaka bir beslenme ve diyet uzmanının yakın takibinde diyet yapmalısınız. Yaptığınız diyetler karbonhidrat-protein- yağ açısından yeterli ve dengeli olur ise ve koruma döneminde de beslenme uzmanı tarafından takip edilirseniz kilo almazsınız.

Soru: Daha once 1997-98'de 67 kg. iken doktor kontrolunda diyetle birlikte egzersiz de yaparak kilo vermeye çalıştım. Kurallara aynen uyduğum halde altı ayda ancak 59 kg.'a inebildim. Ardından tekrar yavaş yavaş 70 kg'a kadar kilo aldım. Aslında beslenme konusuna bilinçli olarak eğilen bir kişiyim. 3 yıldır "osteoporoz" tedavisi oluyorum. 92 yilinda da "Histerektomi" ameliyati gecirdim ve 7 yil "hormon" hapi
kullandim. İlginize simdiden tesekkurler ediyor iyi gunler diliyorum.


Cevap: Bir beslenme ve diyet uzmanının yakın kontrolünde kilo vermenizi öneririm. Menopozda olduğunuz için metobolizmanız hızla yavaşlıyor onun için istediğiniz kiloya geldikten sonra bile Beslenme uzmanının kontrolünde kilo veriyormuş gibi devam etmelisiniz.

Soru: Kalça ve basen problemim var, spor yapmaya vaktimde yok ne tür bir beslenmeyle bundan kurtulabilirim. Bu bölgelerimde sıkılaşma oluşuyor kilo aldığımda. Bu da kilo vermemi zorlaştırıyor tek problemim bu bölge (yani bölgesel)

Cevap: Her insanın anatomik yapından dolayı yağ hücreleri farklı bölgelerindedir. Bölgesel probleminiz olması vücudunuzdaki yağ oranının olması gerekenden fazla olduğunu, kas oranının düşük olduğunu gösterir. Sizin de yapısal olarak basen bölgenizde yağ hücreleriniz sayı olarak yoğun olduğu için kilo alınca o bölgeden alıyorsunuz. Bu durumu düzeltmek için en iyi yöntem yeterli ve dengeli beslenmek, düzenli spor yapmak ve bol su içmektir. Böylece vücudunuzdaki kas oranını yükseltir, yağ oranını düşürür, sıvı miktarını dengeleyebilirsiniz. Ayrıca iyi bir diyet programını uyguladığınızda kilo kaybı nerede fazlalık yani yağ birikimi varsa oradan verirsiniz.

e-kolay-kadın.com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Ancak ne olursa olsun bir şekilde yürüyüş-spor vb. bir takım hareketler yapabildiğiniz kadar günde 10 dakika olsa bile yapın.

Soru: Ben 25 yaşındayım 95 kilodayım zayıflamak istiyorum ama irademe sahip olamıyorum sürekli yeme hissim var ama kilom ne çıkıyor ne iniyor hep sabit bir kilom var akupuntura bile gittim 5-6 kilo verdim ama yurtdışı seferi yapmam gerektiği için bıraktım ve tekrar aynı kiloma çıktım ne yapmam gerekir düzenli beslenebilmem ve kilo verebilmem için ne diyeti tavsiye edersiniz ilginize teşekkür ederim.

Cevap: Bir beslenme ve diyet uzmanından yardım alarak kilo vermeyi deneyin.

Soru: Diyet Cola içmenin diyete zararı nedir? 1 ayda sağlıklı biçimde en fazla kaç kilo vermek uygundur? 1300 kalorilik bir diyet saglıklı mıdır?

Cevap: Size özel bir uzman tarafından hazırlanmış bir diyet ile haftada ½-1 kğ vermeniz en idealidir. Diyet içecek ve yiyecekleri önermiyorum. Sağlık durumunuz, yaşam şartlarınıza göre kalori ihtiyacı değişir.

Soru: Ben 18 yaşında üniversite öğrencisiyim. 1.76 boyunda, 50 kilodayım. Bir türlü kilo alamıyorum. Üstelik ince kemikliyim. Ben kemiklerimin kalınlaşmasını ve kilomun da artmasını istiyorum. Bana yardımcı olurmusunuz? Yani kaç kiloya ulaşmam gerekir ve ayrıca kemiklerimin kalınlaşması için süt içmekten başka ne yapabilirim? Ben üniversite öğrencisi olduğum için düzenli bir beslenme sistemim de yoktur. Ayrıca bazı zamanlar yemek yerken iştahım kapanır ve bana kusma gelir (kendimi zorlarım, yediğim yemeği bitirmek için ama kusma gelir.Yani eskiden kendimi zorladığımda böyle olmazdı). Benim kilo sornum üniversiteye gitmeden önce de vardı; yani düzenli beslenirken de vardı. Bu anlattıklarımdan sonra kendimi ümitsiz vaka olarak görüyorum. Umarım yardımcı olursunuz ya da olmaya çalışırsınız!

Cevap: Genel olarak uymanız gereken önerilerim:
· Kilo almanız için mutlaka düzenli beslenmeniz gereklidir.
· 3 ana 3 ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmeniz gereklidir.
· Bol su için günde 2-3 litre
· Bol salata tüketin (az yağlı)
· Çeşitli meyvelerden tüketmeye çalışın.
· Ekmeği ana öğünlerde 2 ince dilim mutlaka tüketin.
· Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin.
· Bol bol yürüyüş yapın, Spor iştahınızı açar. Ayrıca vücudun kendini toparlaması ve kasların güçlenmesini sağlar.
· Yemeklerin üzerine tatlı almanızı veya meyve tüketin , özellikle sütlü tatlılardan tercih etmenizi tavsiye ederim.
· Kalorisi yüksek bol yağlı, salçalı, kızartmalardan, soslu vb. ağır yiyeceklerden kaçının. Bu tür yiyecekler mideyi geç terk ettiği için tokluk hissi verir. Ondan sonraki öğünlerde yetersiz (az) yemenize neden olur. Bu tür yiyeceklerin sindirimi zor ve aynı zamanda mideyi de yorar.
Öğünlerde et-peynir gurubu, ekmek gurubu, kalsiyum gurubu (süt-yoğurt) meyve-sebze dengeli bir şekilde olmalı. Yemeklerinizi yavaş yavaş yemenizi öneririm. Zorlandığınız yerde ara verip bekleyin kendinize aşırı baskı yapmayınız. Yemek yerken rahat olun acele etmeyin kaygılanmayın.

Soru: Merhaba, ben bir yakınım için yardım istiyorum. Kendisi 30 yaşında 1.60 boyunda
70-73 kilo arasında kilo vermek istiyor ancak düşük tansiyonlu kolestrolü yüksek ve şekeri sınırda kendine uygun bir diyet yapmak istiyor. Teşekkürler.


Cevap: Mutlaka bir beslenme ve diyet uzmanının yakın takibinde kilo verin.

Soru: Merhabalar, ben diyet yaparak dört kilo vermek istiyorum. Yaparken de işim dolayısıyla bazen geç saatlere kadar çalışıyorum ve öğünleri sıraya koyamadım. Ve ben diyet yaparken çok çorba içiyorum ve su, ancak bazen canım birşey isterse tatlıdan daha çok salataya yönelmeye çalışıyorum bazen azıcık çikolata yediğim de oluyor.
Çok az yemek yediğim için problem olur mu? Bünyem sağlıklı çünkü süt içmeye hep bayılmışımdır ve mutlakak süt içiyorum.


Cevap: e-kolay-kadın com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.

Soru: Ben 21 yasindayim 1.62 boyundayim 62 kilodayim kendimi hic iyi hissetmiyorum. karin ve basen bolgelerinde yaglanma var. :acaklarimda serilut problemim var gittikce covaliyor. Staj yapiyorum hep masa basindayim aksamlari mekik cekiyorum. bu yaztatilinde dugunum olacak ve ben karakara dusunuyorum 6 ay bundan kurtulmam
gerekiyor. Bana ne olur yardim edin!


Cevap: Mutlaka tempolu bir şekilde hergün en az bir saat yürümelisiniz ve imkanınız varsa haftada 2-3 gün spor yapmalısınız. Kas yoğunluğunu artırmak dengeli bir görünüme sahip olmak için spor çok önemli. Selülit oluşumunu spor ve dengeli beslenme ve bol su tüketimi ile en az düzeye indirebilirsiniz. Sık sık kilo alıp vermek, dengesiz beslenmek, yetersiz su tüketmek, hareketsiz yaşam tarzı selüliti arttırır. Fazla kilolarınızı verin ideal kilonuzu koruyun. Kahve- kola- çay ve diyet (light) yiyeceklerden uzak durun selüliti artırır.

Bölgesel probleminiz olması vücudunuzdaki yağ oranının olması gerekenden fazla olduğunu, kas oranının düşük olduğunu gösterir. Bu durumu düzeltmek için en iyi yöntem yeterli ve dengeli beslenmek, düzenli spor yapmak ve bol su içmektir. Ancak bunu uzun süre yapmalısınız. Böylece vücudunuzdaki kas oranını yükseltir, yağ oranını düşürür, sıv miktarını dengeleyebilirsiniz. Ayrıca iyi bir diyet programını uyguladığınızda kilo kaybı nerede fazlalık yani yağ birikimi varsa oradan olur. Zamanınız kısa olduğu için Bir Beslenme Ve Diyet Uzmanından yardım almanızı öneririm.
« tüm yazıları
1233
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.