Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Size uygun olmayan diyetlerden kaçının!

Size uygun olmayan diyetlerden kaçının!

Yanlış diyetin sakıncalarına dikkat çeken Diyetisyen Nil Şahin Gürhan, bilgilerini sizlerle paylaşıyor.

Merhaba ben 23 yaşında evli bir bayanım. Boyum 1,62 kilom ise 51,5. Kilomdan çok memnunum ama anormal derecede göbeğim var hatta çok yemek yiyince hamile bile zannedebiliyorlar. Bunu nasıl yok edebilirim, ne yapmam gerekiyor? Lütfen soruma cevap verin.

Yeterli, dengeli ve sağlıklı bir beslenme programı ve düzenli fiziksel aktivite ile bölgesel yağlanma probleminizden kurtulabilirsiniz. Sağlıklı ve size özel hazırlanan zayıflama diyetleri hangi bölgenizde yağlanma varsa o bölgeden incelmenizi sağlar. Size özel diyet programı için bir diyetisyenden yardım alın. Günde en az yarım saat orta tempolu yürüyüş yapın.

Merhaba, ben 1.65 boyunda ve 74 kiloyum. Yaşım ise 14. Tam olarak kilom kaç olmalıdır? Teşekkür ederim.

Yaşına ve boyuna göre olman gereken kilo aralığı; 55–67 kilo arasındadır. Büyüme çağında olduğundan dolayı kesinlikle standart açlık diyetleri yapmamalısın. Yeterli, dengeli ve sağlıklı bir beslenme programını bir diyetisyenin yakın takibinde uygulaman sağlıklı ve yavaş kilo vermeni sağlar. Az ve sık beslenmeye ve öğün atlamamaya gayret et. Ana öğünlerinde gelişmen ve sağlıklı olman için gerekli olan et, süt ürünleri, ekmek, pilav, makarna gibi tahıl ürünleri ve sebze-meyveler yer almalıdır. Ara öğünlerde meyveleri tercih edebilirsin. Öğün aralarında iki ve ya üç saat olmasına ve gün içerisinde dört saatten fazla aç kalmamaya özen göstermelisin. Dengeli bir beslenme programı için bir diyetisyenden yardım alabilirsin. Günde en az yarım saat orta tempolu yürüyüş yap. İlgilendiğin bir spor faaliyetine katıl.

Ben 13 yaşındayım, 56 kiloyum ve boyumda 1.65 cm. Normal miyim?

Boyuna ve yaşına göre sağlıklı olan kilo aralığı içinde yer alıyorsun.

15 yaşındayım, 1.70 cm, 80 kiloyum. Uygun bir diyet listesi istiyorum.

Diyet listelerinin ve beslenme programlarının hazırlanabilmesi için kişinin boyunun, ağırlığının ve yaşının dışında da bilinmesi gereken öğeler vardır. Sağlık durumu, vücut kompozisyonu (yağ, kas ağırlığı vs.) ve beslenme alışkanlıkları gibi bilgilerinde bilinmesi gereklidir. Bu nedenle bir diyetisyen ile birebir görüşmeden diyet listesi ve beslenme programı verilemez. Senin gibi büyüme ve gelişme döneminde olan kişilerin zayıflama diyeti yapmamaları gerekir. Bu dönemde büyüme ve gelişmenin durmaması için yeterli, dengeli ve sağlıklı bir beslenme programının uygulanması şarttır. Ana öğünlerinde gelişmen ve sağlıklı olman için gerekli olan et, süt ürünleri, ekmek, pilav, makarna gibi tahıl ürünleri ve sebze-meyveler yer almalıdır. Ara öğünlerde meyveleri tercih edebilirsin. Bir önceki soruda da bahsettiğim gibi öğün aralarında iki ve ya üç saat olmasına ve gün içerisinde 4saatten fazla aç kalmamaya özen göstermelisin. Dengeli bir beslenme programı için bir diyetisyenden yardım alabilirsin.

Merhaba, ben 17 yaşında bir lise öğrencisiyim. Şu an 90 kiloyum. Yaşıma uygun bir kiloda olmam için kaç kilo vermem gerekir? Şimdiden teşekkürler.

Yaşına, boyuna, cinsiyetine ve vücut yapına göre olman gereken ideal kilo değişir. Bu bilgiler olmadan kaç kilo vermen gerektiği hakkında bir yorum yapılamaz. Fakat kilonun fazla olduğu açık bir şekilde belli. Şişmanlık probleminden kurtulmak için profesyonel yardım alman daha uygun olacaktır.
« tüm yazıları
2761
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.