Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

SAĞLIKLI İFTAR İÇİN SAĞLIKLI YÖNTEMLER

SAĞLIKLI İFTAR İÇİN SAĞLIKLI YÖNTEMLER

Ramazan aylarında iftar sofralarının tadı ayrıdır. Bütün gün süren açlığın ve sofradaki sohbetlerin verdiği keyifle uzun süre sofrada kalınır. Fakat iftar öğünü için uzun süre sofrada kalmak sağlık için doğru değildir.

Güncellenme tarihi: 15.04.2013
iftar

*** İftarda kızartma ve kavurmalar, gün boyu boş kalan mideyi rahatsız edebilecek besinlerdendir. Ayrıca bu tür besinler yanmış yağ içerdiklerinden ötürü sağlığa zararlıdırlar. Kızartma ve kavurma yöntemi ile pişirilen besinler hayatın her döneminde olduğu gibi Ramazan ayında da tercih edilmemesi gereken besinlerdendir.

*** İftarda hafif ve sağlıklı menüler oluşturmak için, fırında pişirme, ızgara, haşlama ve buğulama gibi pişirme yöntemlerini tercih etmelisiniz. Böylece hem hafif menüler ile sindirim sistemi sorunlarından hem de kilo almanıza yol açacak fazla kalorilerden kurtulmuş olacaksınız.

*** Sebze yemeklerini yaparken çok fazla yağ eklemenize gerek yok. Bir kilogram sebzeye 1–3 çorba kaşığı kadar sıvı yağ yeterli olur.

*** Etle pişen yemeklerin içerisine ekstra yağ eklemeyin. Çünkü etlerin doku arası yağları pişirme sürecinde eriyerek yemeklerinize istediğiniz lezzeti verecektir.

*** Sütlü tatlıları yaparken süt proteinlerinin zarar görmemesi için şekeri tatlıyı ateşten aldıktan sonra ekleyin. Tatlı pişerken şekerin eklenmesi, protein kaybına neden olur.

*** İyot sıcaklığa duyarlıdır. Bu nedenle yemeğinize ekleyeceğiniz iyotlu tuzu yemeği
ocaktan almadan hemen önce eklemelisiniz.

*** Sebze yemeklerinizin daha canlı renklerde olması için soda ilave eklemeyin. Çünkü soda, sebze yemeğinde vitamin kaybına yol açacaktır.

*** Kurubaklagiller uygun pişirilmediğinde yoğun gaz hissine neden olabilir. Bunun önüne geçmek için yapmanız gereken kurubaklagilleri bir gece önceden suda bekletmektir. Pişirme de bekletme kadar önemli bir konudur. Kuru baklagilleri bekletme suyunda pişirmeyin ve iyice piştiğinden emin olun. Pişirme sularını dökmek vitamin kaybına yol açabileceğinden ötürü pişirme sularını dökmemeniz daha uygun olacaktır.

« tüm yazıları
1180
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.