Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Sağlıklı cildin besini ne olmalı?

Sağlıklı cildin besini ne olmalı?

Herkesin yeni yılını kutlar sağlıklı, başarılı, mutlu olması dileğiyle sevgiler sunuyorum.

Sizlere yeni yılda sağlıklı cildin besini ne olmalı konusunda önerilerde bulunacağım. Email adresime gönderdiğinzi sorularınızı da böylece yanıtlamış olacağım.

Beden bitkilerle, meyvelerle canlandırılır bu süre içinde besinde et, balık, tavuk,yumurta tamamen kaldırılır. Çünkü aminoasitleri yüksek besinler karaciğeri ve barsakları az da olsa zehirler. Beden bu olmsuz etkiyi cilt yüzeyinde açığa vurur, bu rejimin olumlu etkisi sivilcelerde ekzamada ve sedef hastalığında kendini belli eder, çünkü bu tür rahatsızlıklar tam değilse bile kısmen karaciğer yetersizliğinden ileri gelir. Beden temizliği aşamaya dayanır:

Birinci Gün: Yalnızca meyve ve sebze suyu içilir, bu sular bedeni dolayısıyla cildi toksinlerden arındırır, bu suları içki içer gibi yudum yudum içmeli.

Kahvaltı: Bir portakal, greyfurt suyu mevsimine göre üzüm, şeftali, kayısı kesinlikle içmelisiniz.

Öğlen: Bir bardak çiğ sebze suyu.

Akşam: Bir bardak meyve suyu.

Birinci günden sonra bir hafta süreyle yanlızca çiğ besin meyve sebze iyi çiğneyerek yenir. Deri hastalığınız varsa geçer.

Kahvaltı: Bir bardak meyva suyu. Bir avuç tuzsuz badem bir fincan kekik, adaçayı için.

Öğlen ve akşam: Rendelenmiş havuç, salatalık yeşil salata, çok ince doğranmış lahana, kereviz. Meyve, biraz ceviz biraz fındık yenebilir.

İkinci hafta: Birinci hafta gibi ek olarak biraz pişmiş sebze kızarmış ekmek kepekli az miktarda fındık badem, ceviz yenebilir.

Üçüncü hafta: İkinci hafta gibi ek olarak yoğurt, peynir, pirinç katılabilir. Bu aşamada fırında patates meyva salatası şekersiz yenebilir, sabahları müesli kahvaltı öğlen akşamları yenebilir. Bu rejim hem cildin tazelenip canlanmasını sağlar, hem de kilo verdirir, böylece bir taşla iki kuş vurmuş oluruz. Denemeye değer.

Protein, hücrelerin yenilenmesi için gereklidir. Bitkisel proteinler: Ceviz, badem, fındık, baklagillervb. Hayvansal et: Balık, tavuk, yumurta, peynir.

Karbonhidrat bedene ısı yani enerji sağlar: Ekmek, hamur işleri, bal, patates, arpa, yulaf, mısır zengin besindir.

Lipitler: Bitkisel yağlar badem, ceviz, fındık susam yağı, zeytin yağı, soya yağı, hayvansal yağlar, yalnız tereyağı çiğ olarak yenir
Vitaminler, madensel tuzlar, selülozlu ve lifli maddeler, her tür taze meyve, sebze.

Ancak unutumalıki cilt organların bir aynasıdır dolayısıyla sağlık geliştiiği oranda güzellik, yani cilt de gelişir. Sağlığı korumak ve yaşlılık belirtilerini geciktirmek için hücreleri genç tutmak gerekir. Hücrelerimizin, dokularımızın genç kalması ise aldığımız besinin kalitesine dayanır.

200'ün sağlıklı, bol bereketli geçmesi dileğile, sevgiler.

Haftaya cilt çeşitleri ve bakımını yazacağım, sorularınızı bekliyorum, hoşçakalın.

Suna Dumankaya
Tel: 0212 265 82 72
sunadumankaya@mynet.com


« tüm yazıları
951
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.