Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Önümüz yaz, zayıflamalıyım!

Önümüz yaz, zayıflamalıyım!

Diyetisyenimiz Nil Şahin Gürhan Mahmure kullanıcılarımızdan gelen soruları yanıtlamayı sürdürüyor.

1.68 boy 70 kiloyum. 1 aydır diyet yapıyorum ve spor aerobik yapıyorum. Kilo veremiyorum. Tatlı hamur işi ve yağ yemiyorum, onun haricinde her şeyden az az yiyorum ama olmuyor. Kilo verebilecek miyim ya da ne zaman kilo vermeye başlarım?

Yaptığınız diyetin içeriğini bilmediğim için yorum yapamayacağım. Düzenli sporunuza devam edin. Diyetinizi bir uzmandan kendinize özel aldıysanız uzmanınıza danışın. Eğet bir uzman tarafından size özel hazırlanmamışsa uygulamayın. Bir Beslenme ve Diyet Uzmanından yardım alın. Eğer imkanınız yoksa mahmure.com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek ideal kilonuzu, durumunuzu öğrenin ve kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Porsiyon listelerini almayı unutmayın, her hafta bilgilerinizi girerek yeni diyetinizi alın. Spor yapın.

24 yaşındayım. 1.64 boyum. 6 ay önce 72 kilo ile doğum yaptım. Doğum sonrası 66 kiloya indim. Şimdi 70 kiloyum. Mide ve karın bölgesindeki yağları eritmek ve kilo vermek için nasıl bir diyet uygulamalıyım? Öğretmenlik yapıyorum, haftanın 5 günü çalışıyorum. Çok hareketli olmama rağmen kilo veremedim. Normalde çok kilolu değildim. Hamile kaldığımda 59 kiloydum.

Hamilelik döneminde alınan fazla kiloları vermek doğumdan sonra çok zor olmaktadır. Yaptığınız diyet sizi halsiz bırakmayacağı gibi bebeğinizin gelişimini artıracak şekilde olmalıdır. Sık sık az az ve çok çeşitli beslenmeye çalışın. Ağır, yağlı, salçalı yiyeceklerden, gaz yapıcı yiyeceklerden ve ağır tatlılardan kaçının. Sütlü tatlıları tercih edin. Bol bol su için. Günde en az bir saat tempolu yürüyüş yapın. 3 ana, 3 ara öğün olmak üzere altı öğün beslenin öğün atlamayın. Bol yağsız mevsim salatası ve meyve tüketin. Önceliğin bebeğinizin beslenmesi olduğunu unutmayalım. Ayrıca doğumdan sonra, bebeğiniz altı aylık olana kadar sıkı diyet programı uygulamamanız doğru olurdu. Bebeğiniz altı ay olduktan sonra ona ek gıdalar vermeye başladıktan sonra diyete ağırlık vermenizi tavsiye ederim. Standart diyet listelerini asla uygulamayın.

Eğer imkanınız varsa bir Beslenme ve Diyet Uzmanından yardım alın yoksa, mahmure. com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek ideal kilonuzu, durumunuzu öğrenin ve kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Porsiyon listelerini almayı unutmayın, her hafta bilgilerinizi girerek yeni diyetinizi alın. Mutlaka spor yapın en azından yürüyüş.

7 aylık evliyim. 4 ayda 58'den 65 kiloya çıktım. Özellikle basenlerim büyüdü. Çok rahatsız oluyorum. 2 aydır rejim yapıyorum. Çalışan bir bayan olduğum için çok fazla spor yapamıyorum. Zayıflamak istiyorum. Sizce ne yapmalıyım?

Bir sağlık kontrolünden geçmenizi ve son dört ayda beslenmenizdeki değişiklikleri düşünerek hataların neler olduğunu bulmaya ve düzeltmeye çalışın. Eğer imkanınız varsa bir Beslenme ve Diyet Uzmanından yardım alın yoksa, mahmure. com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek ideal kilonuzu, durumunuzu öğrenin ve kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Porsiyon listelerini almayı unutmayın, her hafta bilgilerinizi girerek yeni diyetinizi alın. Mutlaka spor yapın en azından yürüyüş.

4 kilo fazlam var. Kısa bir sürede nasıl verebilirim?

Düzenli yürüyüş ve düzenli altı öğün beslendiğiniz takdirde rahatlıkla verebilirsiniz. mahmure. com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek ideal kilonuzu, durumunuzu öğrenin ve kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Porsiyon listelerini almayı unutmayın, her hafta bilgilerinizi girerek yeni diyetinizi alın. Mutlaka spor yapın en azından yürüyüş.

Yaşım 25, kilom 58, boyum 1.66. 4 kilo fazlam var ve bel kısmında yoğunlaşmış durumda. Ne yapmamı tavsiye edersiniz?

Mahmure.com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek ideal kilonuzu, durumunuzu öğrenin ve kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Porsiyon listelerini almayı unutmayın, her hafta bilgilerinizi girerek yeni diyetinizi alın. Mutlaka spor yapın en azından yürüyüş.

Ben 20 yaşında, 1.60 boyunda, 59 kiloyum. Bir kaç kilo vermek istiyorum. Ekmek yemiyorum, fazla yemek de yemiyorum. Spor yapıyorum yine de zayıflayamıyorum. Bana yardımcı olur musunuz?

Sporunuza devam edin. Beslenmenizi kişiye özel diyete göre düzenleyin. Mahmure.com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek ideal kilonuzu, durumunuzu öğrenin ve kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Porsiyon listelerini almayı unutmayın, her hafta bilgilerinizi girerek yeni diyetinizi alın. Mutlaka spor yapın en azından yürüyüş.

1986 doğumluyum. 1.93 boyunda 70 kilodayım. Benim kilo almam lazım. Yiyorum, yiyorum. Sanırım içimde Tazmanya canavarı var. Artık kilo nasıl verebilirim gibi şeyleri duymaktan nefret eder hale geldim. Bir ilaç duydum 90 YTL civarlarında. (Gain Fast) diye. En sonunda paraya kıyıp alacağım. Ne olursa olsun.

Bir doktor kontrolünden geçmenizi ve eğer imkanınız varsa bir Beslenme ve Diyet Uzmanının yakın kontrolünde kilo almanızı öneririm.
Genel olarak uymanız gereken önerilerim:

- Kilo almanız için mutlaka düzenli beslenmeniz gereklidir.
- 3 ana 3 ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmeniz gereklidir.
- Bol su için günde 2-3 litre
- Bol salata tüketin (az yağlı)
- Çeşitli meyvelerden tüketmeye çalışın.
- Ekmeği ana öğünlerde 2 ince dilim mutlaka tüketin.
- Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin.
- Bol bol yürüyüş yapın, Spor iştahınızı açar. Ayrıca vücudun kendini toparlaması ve kasların güçlenmesini sağlar.
- Yemeklerin üzerine tatlı almanızı veya meyve tüketmenizi, özellikle sütlü tatlılardan tercih etmenizi tavsiye ederim.
- Kalorisi yüksek bol yağlı, salçalı, kızartmalardan, soslu vb. ağır yiyeceklerden kaçının. Bu tür yiyecekler mideyi geç terk ettiği için tokluk hissi verir. Ondan sonraki öğünlerde yetersiz (az) yemenize neden olur. Bu tür yiyeceklerin sindirimi zor ve aynı zamanda mideyi de yorar.
- Spor yapın.
- İlaç doktor tavsiyesi ile kullanılır.

Ben 18 yaşındayım. Çok yemek yiyorum ama bir türlü şişmanlayamıyorum. Boyum 1.80, kilom 50. Çok zayıf gösteriyorum. Ne yapmam gerekiyor? Babamlar her şeyi yaptı. Bal, pekmez. Doktora gittik, midemde bir şey var mı diye. Sağlam dendi, bir şey yok. Ama giydiğim yakışmıyor. Bu arada çok da hareketliyim iş gereği.

Tam bir doktor kontrolünden geçmenizi ve bir Beslenme ve Diyet Uzmanının yakın kontrolünde kilo almanızı öneririm.

Genel olarak uymanız gereken önerilerim:

- Kilo almanız için mutlaka düzenli beslenmeniz gereklidir.
- 3 ana 3 ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmeniz gereklidir.
- Bol su için günde 2-3 litre
- Bol salata tüketin (az yağlı)
- Çeşitli meyvelerden tüketmeye çalışın.
- Ekmeği ana öğünlerde 2 ince dilim mutlaka tüketin.
- Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin.
- Bol bol yürüyüş yapın, Spor iştahınızı açar. Ayrıca vücudun kendini toparlaması ve kasların güçlenmesini sağlar.
- Yemeklerin üzerine tatlı almanızı veya meyve tüketmenizi, özellikle sütlü tatlılardan tercih etmenizi tavsiye ederim.
- Kalorisi yüksek bol yağlı, salçalı, kızartmalardan, soslu vb. ağır yiyeceklerden kaçının. Bu tür yiyecekler mideyi geç terk ettiği için tokluk hissi verir. Ondan sonraki öğünlerde yetersiz (az) yemenize neden olur. Bu tür yiyeceklerin sindirimi zor ve aynı zamanda mideyi de yorar.
- Spor yapın.
- İlaç doktor tavsiyesi ile kullanılır.

Benim midem ve karnım çok şiş. Ne olur bana yardımcı olun? Şişmanlık kompleksine giriyorum.

Bir dahiliye uzmanına muayene olmanızı doktorunuzun önerisine göre hareket etmenizi öneririm.

Yaşım 15, boyum 1.64, kilom 53. Boyum artık uzamıyor, ben de bu durumdan oldukça fazla rahatsızım. Yani kompleks oldu gibi bir şey. Lütfen bana yardım edin. Boyumu nasıl uzatabilirim? Basketbola gitsem işe yarar mı ve kilomu nasıl koruyabilirim?

Gelişme çağındasınız, fiziksel gelişiminizin devam ettiği bu dönem de özellikle spor yapın. Boyunuzun uzaması için basketbol oynamanızı ve yüzmenizi tavsiye ederim. Bu yaş avantajınızı kullanın. Bir Beslenme ve Diyet Uzmanından yardım alın. Eğer iyi beslenirseniz ve düzenli spor yaparsanız boyunuzun uzaması devam edeceği gibi sağlıklı bir vücuda ve ideal kilonuza kavuşursunuz.

Dyt. Nil Şahin Gürhan
0 216 348 73 15
« tüm yazıları
1744
YORUMLAR

18 yasındayım 69 kılo 1.63 boyundayım. hiç ekmek yemiyorum spor yaptıgımda söylenemez ama kilomu hiç begenmiyorum diyetisyene de hiç gitmedim. Bazen ögünleri atlıyorum . aç karna sıcak su da içiyorum ama yinede bi değişiklik göremiyorum. Sizce ne yapmalıym ki baş belası fazlalıklarım gitmeli ?

ceyda göl 23.10.2011 19:18:08

merhaba.lütfen bana yardım edin.yaşım 14 boyum 1.64 ve 70 kiloyum.ve nasıl zayıflayabileceğimi bilmiyorum.annem ve babam zamnla kilo verebileceğimi düşünüyorlar ama ben yemeği çok seviyorum ve çoğu zaman kendimi durduramıyorum korkarım daha da fazla kilo alabiliceğimi düşünüyorum.lütfen bana yardım edin.buna çok ihtiyacım var.yardımlarınızı bekliyorum.

ecem bil 05.09.2011 10:29:09

Yaşım 14 boyum 1.60 ve 50 kiloyum. Neden bilmiyorum ama kendimi şişman gibi hissediyorum. Ve uzun zamandan beri uzayamıyorum. Basket oynuyorum, ama hiç bir işe yaradığı yok...

ceren kızıl 22.02.2011 15:31:10

meraba ben hilal 1.70 boyundayım 70 kiloyum orta bire daa yeni geçdimm nası kilo vericemm ben okullar açılmadan zayıf görünmek isdiorummmmmmmmm

hilal akyürek 29.08.2009 20:33:50

yorumlarınız için çok teşekkürler

selten gür 06.05.2009 15:23:36

mrhba 23yasında 1,66boyunda77kıloda bır bayanım 10 aylık bır oglum var 9 kıloyu dogumdan sonra aldım sezeryanlıyım belırlı bır atsızlıgım yok gobek ve mıdemde sıslık var sarkmada kıloluyum zatan bana yardımcı olursanız sevinirim hocam ınanın okadar kafama takıyorumkı kıloluyum dıye piskolojım bozulacak yedıgım herseyde acaba kılo alırmıyım dıye demeden edemıyorum lutfen bana yardımcı olun hocam ayrıca bıtkısel zayıflama haplarını dogru buluyormusunuz hocam şımdıden tesekkurler

emıne turan 31.03.2009 20:28:06
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.