Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Nil Şahin Gürhan ile diyet üzerine...

Nil Şahin Gürhan ile diyet üzerine...

Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan beslenme ve diyet konusunda tüm sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Soru 1:

Ben öğrenciyim. Çok düzensiz bir beslenme düzenim vardı. Normal kilomun 17 kilo üzerindeyim. Rejim yapmaya başladım ama günde sadece 2 öğün yiyorum. Bunun bir sakıncası varmı? Acıktığımı hissetmiyorum bu 2 öğünle bile. Sınav zamanım olduğu için saatlerce masa başında oturuyorum yani çok hareketsizim. Öyle olunca da sanki kilo veremiyormuşum gibi geliyor, çünkü hareketsizliğim o az yememle orantılanıyor gibi geliyor. Sporun bu konuda etkisinden bahsederseniz sevinirim. Vücut bozulma ve sakma problemlerine sporla ne kadar engel olabilirim? Bir de sitenizdeki günlük beslenme planını okudum ve bana öğünler çok geldi. Bu konuda yanlış mı düşünüyorum? Ha bir de şunu sormalıyım (motiveye ihtiyacım var da) bir ayda en fazla kaç kilo verebilirim? Teşekkürler...


Cevap 1:

Öğrenci olmanızın düzensiz beslenmenize neden olacağını düşünmüyorum. İleride iş hayatı daha yoğun ve stresli olacağı için şimdiden bu tempo içerisinde düzenli beslenerek yaşamayı öğrenmeniz gereklidir. Öncelikle günlük yaşam planınızın içinde öğünlerinize de en uygun zamanı ayırmanız gereklidir. Günlük en az 3-4 öğün olarak beslenmeniz gereklidir. Normalde ara öğünlerle öğün sayısı 6 dır. (Sabah- Kuşluk-Öğle- İkindi- Akşam-gece) Öğün sayısını 3'den aşağı olması sağlıksız olduğu gibi kilo vermeniz de zordur. Günümüzde masa başı işler nedeniyle bir çok insan hareketsiz bir yaşam sürmektedir. Ancak yaşamımızı hareketlendirmek kendi elimizdedir. Düzenli spor yapabileceğimiz gibi yürüyüş, bisiklete binmek, yüzmek, bunları da yapamazsanız okul ve evde biraz daha hareketli bir yaşam ortamı sağlayabilirsiniz. Diyet spor ile desteklenirse kilo vermeniz hızlanacağı gibi iştahınızda açılır. Ayrıca vücudun kendini toparlaması ve kasların güçlenmesini sağlar. En büyük yanlışlardan bir tanesi de az öğün ve az yemekle kilo verileceği düşüncesidir. Öğün sayısının 6, her öğünün, öğünün özelliğine göre yeterli miktar ve çeşitte olması ile kilo verebilirsiniz. Bu nedenle bahsettiğiniz öğünler çok değil olması gereken miktardadır.

Soru 2:

Merhaba, ben 34 yaşındayım. Boyum 1.71 cm. kilom 59. Bir dergide yulaf ezmasinin çok yararlı olduğunu okudum. Öğle yemeklerinde bir kase yoğurtla karıştırıp yulaf ezmesi yemeğe başladım. Ancak yulaf ezmesi kalorisi pirinçle eş değerde diyete ne kadar faydası olur. Yoğurtlu yulaf ve 1 adet elma öğle yemeği için yeterli olur mu? Sizin bu konudaki önerilerinizi öğrenmek istiyorum. Teşekkür ederim.


Cevap 2:

Yulaf ezmesi karbonhidrat ağırlıklı olup ekmek yerine geçen bir yiyecektir. İki yemek kaşığı yulaf ezmesi bir ince dilim ekmek kadar kalori içerir. Dolayısı ile bir kase yulaf ezmesi 5-6 dilim ekmeğe eşittir. Öğlen yemeği için yoğurt +ekmek yemiş olursunuz. Bu da protein ve vitamin açısından son derece son derece yetersizdir. Yoğurtlu yulaf + elma öğlen yemeği için yetersiz olup, sabah, öğlen ve akşam yemekleri beslenme sisteminin temelini oluşturur. Önerim: Sabah, öğlen, akşam olan ana öğünlerde protein yönünden zengin yiyecek grubu temel yapıyı oluşturur. Bu yiyecekler et, peynir, yumurta, sebzeli et yemekleridir. Sizin öğlen yemeği için düşündüğünüz yoğurt ekmek bileşimi öğleden sonra küçük bir ara öğün olarak düşünülebilir.

Soru 3:

Merhaba size sorum şu: Ben 1,54 boyunda 75 kiloyum. 100 kilodan 2,5 senede buraya kadar düştüm. Fakat devamı gelmiyor, dün İsveç diyetine başladım fakat akşam olunca bunun sağlıklı olmadığına ve külfetli olduğuna karar verdim. Size ilk sorum: Çayımı şekersiz içtiğim taktirde kalori olarak katkısı var mı? Bir de etiform bisküvisi yiyorum, beyaz peynir ile birlikte. Öğlenleri de yoğurt yine bisküvi ve domates salatalık akşamları da evde ne varsa yağsız yemeklerden 4-5 yemek kaşığı bu şekilde diyeti değiştirdim. Bu sağlıklı mı? Ve bu şekilde ne kadar kalori almış oluyorum tahminen. Çok acıkırsam grisini yiyorum. Bu şekilde devam edersem ne kar sürede ne kadar veririm. Acilen bana dönerseniz sevinirim şu anda 2. günümdeyim. Eğer doğru değil ise bana bu malzemeler ile sağlıklı bir diyet yazar mısınız maddi durumum iyi değil.


Cevap 3:

Bahsettiğiniz sürede kilo vermeniz güzel. Ancak hangi yöntemi kullanarak bu kiloları verdiğiniz çok önemli. Eğer bilinçsizce aç kalarak veya çeşitli isimler adı altında çıkan diyetlerle verdiyseniz bu doğru bir yöntem değildir. Çay ve kahve şekersiz içildiği taktirde kalorisi yoktur. Ancak şekersiz olarak içerseniz ve miktar olarak abartırsanız vücutta aşırı toksin madde birikimi olur. Sindirim sisteminin çalışmasını yavaşlatır. Vücuttan aşırı su kaybına neden olur. Bu nedenler de kilo vermeyi azaltır. Eti form bisküvisinden 1 dilim ekmek yerine 4 adet yiyebilirsiniz. Fazla kalori kilo aldırır. Acıktıkça grisini yemeniz fazla kalori almanıza bu da kilo almanıza neden olur. Mahmure.com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.

Soru 4:

Boyum 160, kilom 58. 29 yaşında, çalışan, bir çocuk annesi bir bayanım. 51 kiloya inmek istiyorum. Ama 8 yıldır bir türlü başaramıyorum. Benim ricam uygulayabileceğim, beni fazla strese sokmayacak, bir diyet programı önerebilirseniz çok sevinirim. Vaktim çok kısıtlı olduğu için spor yapma şansım yok. İlginize çok teşekkür ederim.


Cevap 4:

Kalıcı bir başarıya ulaşabilmeniz için bir uzman tarafından hazırlanmış bir diyet programı uygulamanız gereklidir. Uzman tarafından hazırlanan bir diyet programından 3 ana, 3 ara öğün olmak üzere toplam 6 öğün bulunur. Bu nedenle strese girmezsiniz. Mahmure.com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.

Soru 5:

Merhabalar ben 15 yaşında 1.68 boyunda 54 kiloyum ama koladan dolayı çok selülitim var ve bacaklarım çok kalın. Sadece bacaklarımdan kilo vermek, aynı anda boyumun uzamasının da devam etmesini, okulda da uygulayabileceğim bir rejim istiyorum. Bana yardım edin.


Cevap 5:

Öncelikle gelişme çağındasınız bu nedenle boyunuzun uzaması devam edecektir. Boyunuzun düzenli uzaması için çok iyi beslenmenizin yanında hareketli bir yaşam, spor yapmalısınız. Düzenli spor yapmanızı öneririm. Okuldaki spor etkinliklerinden birine katılabilirsiniz. Eğer yapamıyorsanız bol tempolu yürüyüşler yapın, yüzün, basketbol oynayın. Uzman tarafından hazırlanan bir diyet programından 3 ana, 3 ara öğün olmak üzere toplam 6 öğün bulunur. Ayrıca çok rahat uygulanabilir bir diyet olacağından sorunda yaşamazsınız. Ayrıca böyle bir diyet uyguladığınızda fazla kilolar (yağlar) vücudunuzun neresinde ise oradan verirsiniz. Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.
« tüm yazıları
1394
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.