Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Nasıl kilo vereceğim?

Nasıl kilo vereceğim?

Diyetisyenimiz Nil Şahin Gürhan kilo vermek, kilo almak, sağlıklı beslenme konularında Mahmure kullanıcılarına yardımcı oluyor.

Güncellenme tarihi: 12.05.2014
Sağlıklı bir yaşamın sırları elinizin altında, tıklayın.

Merhaba, ben 19 yaşındayım. 1.66 boyunda 68 kiloyum. Çok kilolu olduğumu düşünüyorum. Bana bir diyet önerir misiniz? Sağlıklı bir şekilde kilo vermek istiyorum. Sizce benim uygun kilom ne olabilir? Teşekkürler.

Mahmure.com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek ideal kilonuzu, durumunuzu öğrenin ve kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Porsiyon listelerini almayı unutmayın, her hafta bilgilerinizi girerek yeni diyetinizi alın.

Boyum 1.61, hamilelik öncesi kilom 55. Şu an 65 kiloyum. Eski kiloma dönmek için ne yapmalıyım? Teşekkürler.

Verdiğiniz bilgiler yetersiz olduğu için emzirmeniz devam ediyorsa da dikkat etmeniz gereken hususları açıklamak istiyorum. Çünkü emzirirken beslenmek son derece önemli: Hamilelik döneminde alınan fazla kilolardan kurtulmak için yapılan diyetlere çok dikkat edilmesi gereklidir. Yaptığınız diyet sizi halsiz bırakmayacağı gibi eğer emzirmeye devam ediyorsanız süt verimizi de artıracak şekilde olmalıdır. Sık sık, az az ve çok çeşitli beslenmeye çalışın. Ağır, yağlı, salçalı yiyeceklerden, gaz yapıcı yiyeceklerden ve ağır tatlılardan kaçının. Sütlü tatlıları tercih edin. Her gün bir yemek kaşığı helva da sütünüzü artırabilir. Bol bol su için. Günde en az bir saat tempolu yürüyüş yapın, 3 ana, 3 ara öğün olmak üzere altı öğün beslenin öğün atlamayın. Bol yağsız mevsim salatası ve meyve tüketin. Önceliğin bebeğinizin beslenmesi olduğunu unutmayalım. Bebeğin 6 ay olana kadar diyet yapmak son derece hassas onun için mutlaka bir beslenme ve diyet uzmanın yakın takibinde kilo vermenizi öneririm. Bebeğiniz altı aylık olana kadar sıkı diyet programı uygulamamalıydınız. Bebeğiniz altı ay olduktan sonra ona ek gıdalar vermeye başladıktan sonra diyete ağırlık vermenizi tavsiye ederim. Ancak uyguladığınız diyet bebeğinizin sağlıklı beslenmesi için gerekli besin öğelerini içermelidir.

Mahmure.com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek ideal kilonuzu, durumunuzu öğrenin ve kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Porsiyon listelerini almayı unutmayın, her hafta bilgilerinizi girerek yeni diyetinizi alın.

Merhaba, dokuz aylık bir oğlum var. Hamileliğim boyunca 35 kg aldım. 10 kg fazlam kaldı, fakat artık kilo veremiyorum. Çok fazla çatlağım var karnım ve bacak üstlerinde. Karnım da kilo verdikçe sarktı. Özellikle çatlaklarım için bana ne önerirsiniz?

Eğer iyi beslenirseniz ve düzenli spor yaparsanız sağlıklı bir vücuda kavuşur; ayrıca fazla kilolarınızı daha kolay verebilirsiniz. Kas yoğunluğunu artırmak ve dengeli bir görünüme sahip olmak için spor çok önemli. Çatlak oluşumunu spor ve dengeli beslenme ve bol su tüketimi ile en az düzeye indirebilirsiniz. Sık sık kilo alıp vermek, dengesiz beslenmek, yetersiz su tüketmek, hareketsiz yaşam tarzı çatlakları artırır. Fazla kilolarınızı verin ideal kilonuzu koruyun.

Eğer emziriyorsanız önceliğin bebeğinizin beslenmesi olduğunu unutmayalım. Bebeğiniz 6 aylık olana kadar diyet yapmak son derece hassas; onun için bir beslenme ve diyet uzmanının yakın takibinde kilo vermeniz doğru olurdu. Bebeğiniz altı aylık olana kadar sıkı diyet programı uygulamamalıydınız. Bebeğiniz altı ay olduktan sonra ona ek gıdalar vermeye başladıktan sonra diyete ağırlık vermeniz doğru olurdu. Bir Beslenme ve Diyet uzmanının yakın takibinde kilo vermenizi öneririm. Eğer imkanınız yoksa; mahmure.com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek ideal kilonuzu, durumunuzu öğrenin ve kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Porsiyon listelerini almayı unutmayın, her hafta bilgilerinizi girerek yeni diyetinizi alın

Selam Nil Hanım, ben 40 yaşında beyim. Şikayetim karın altımda şişme, sarkma, yemekten sonra şişkinlik. Çözümü var mı? Yoksa estetikle yağları aldırmamı önerir misiniz? Saygılarımla, başarılar.

Bir sağlık kontrolünden geçmenizi ve bir Beslenme ve Diyet Uzmanının yakın takibinde kilo vermenizi öneririm. Ayrıca düzenli sağlık kontrollerini yaptırmanızı ve düzenli spor yapmanızı öneririm.

Merhaba, boyum 1,70 kilom 69. 24 yaşındayım. Sürekli diyet yapıyorum ama verdiğim kiloları bir süre sonra tekrar alıyorum. İdeal kiloma dönmek için nasıl bir diyet yapabilirim?

Bilinçsizce yaptığınız beslenme şekilleri ile kilo vermeniz sağlıksız ve kalıcı olmaz. Sağlıksız yollarla verilen kilolar hızlı ve daha fazla olarak alınır. Kalıcı ve sağlıklı çözüm size özel bir Beslenme ve Diyet Uzmanı tarafından hazırlanmış diyetlerin uygulanması ve sizin vücudunuzun cevabına göre her hafta yeni programların hazırlanması ve ayrıca diyetinizin spor ile desteklenmesi ile olur. Mahmure.com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek ideal kilonuzu, durumunuzu öğrenin ve kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Porsiyon listelerini almayı unutmayın, her hafta bilgilerinizi girerek yeni diyetinizi alın.

1.63 boyundayım.49 kiloyum. 22 yaşındayım. Sizce normal mi? Değilse kaç kilo olmam lazım ve nasıl?

Mahmure.com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek ideal kilonuzu, durumunuzu öğrenin ve kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Porsiyon listelerini almayı unutmayın, her hafta bilgilerinizi girerek yeni diyetinizi alın.

Ben 1.60 boyunda ve su an 47 kiloyum. Kilo almak istiyorum. 16 yaşındayım ve bana bu konuda yardım etmenizi çok istiyorum. Cevabınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim Nil Abla

Bir doktor kontrolünden geçmenizi ve eğer imkanınız varsa bir Beslenme ve Diyet Uzmanının yakın kontrolünde kilo almanızı öneririm.

Genel olarak uymanız gereken önerilerim:
- Kilo almanız için mutlaka düzenli beslenmeniz gereklidir.
- 3 ana 3 ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmeniz gereklidir.
- Bol su için günde 2-3 litre
- Bol salata tüketin (az yağlı)
- Çeşitli meyvelerden tüketmeye çalışın.
- Ekmeği ana öğünlerde 2 ince dilim mutlaka tüketin.
- Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin.
- Bol bol yürüyüş yapın, spor iştahınızı açar. Ayrıca vücudun kendini toparlaması ve kasların güçlenmesini sağlar.
- Yemeklerin üzerine tatlı almanızı veya meyve tüketin, özellikle sütlü tatlılardan tercih etmenizi tavsiye ederim.
- Kalorisi yüksek bol yağlı, salçalı, kızartmalardan, soslu vb. ağır yiyeceklerden kaçının. Bu tür yiyecekler mideyi geç terk ettiği için tokluk hissi verir. Ondan sonraki öğünlerde yetersiz (az) yemenize neden olur. Bu tür yiyeceklerin sindirimi zor ve aynı zamanda mideyi de yorar.

Öncelikle spor yapmalısınız. Spor iştahınızı açacaktır. Açık havada yapacağınız tempolu yürüyüş vb. sporlar beslenmenizi kolaylaştıracaktır. Öğünlerde et-peynir gurubu, ekmek gurubu, kalsiyum gurubu (süt-yoğurt) dengeli bir şekilde olmalı. Yemeklerinizi yavaş yavaş Yemeklerinizi yavaş yavaş yemenizi öneririm. Zorlandığınız yerde ara verip bekleyin kendinize aşırı baskı yapmayınız.

Merhaba, kilo almayı aratınca size rast geldim. Ben 175 cm. boyunda 55 kg. bir erkeğim. Rahatsızlığım, iştahsızlığım ve yemek yememe gibi bir sorunlarım olmamasına rağmen kilo alamıyorum. Nasıl bir diyet veya program önerebilirsiniz? Teşekkürler.

Yaşınızı belirtmemişsiniz, bir yetişkin olarak düşünüyorum. Bir doktor kontrolünden geçmenizi ve eğer imkanınız varsa bir Beslenme ve Diyet Uzmanının yakın kontrolünde kilo almanızı öneririm.

Genel olarak uymanız gereken önerilerim:
- Kilo almanız için mutlaka düzenli beslenmeniz gereklidir.
- 3 ana 3 ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmeniz gereklidir.
- Bol su için günde 2-3 litre
- Bol salata tüketin (az yağlı)
- Çeşitli meyvelerden tüketmeye çalışın.
- Ekmeği ana öğünlerde 2 ince dilim mutlaka tüketin.
- Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin.
- Bol bol yürüyüş yapın, Spor iştahınızı açar. Ayrıca vücudun kendini toparlaması ve kasların güçlenmesini sağlar.
- Yemeklerin üzerine tatlı almanızı veya meyve tüketmenizi öneririm, özellikle sütlü tatlılardan tercih etmenizi tavsiye ederim.
- Kalorisi yüksek bol yağlı, salçalı, kızartmalardan, soslu vb. ağır yiyeceklerden kaçının. Bu tür yiyecekler mideyi geç terk ettiği için tokluk hissi verir. Ondan sonraki öğünlerde yetersiz (az) yemenize neden olur. Bu tür yiyeceklerin sindirimi zor ve aynı zamanda mideyi de yorar.

Öncelikle spor yapmalısınız. Spor iştahınızı açacaktır. Açık havada yapacağınız tempolu yürüyüş vb. sporlar beslenmenizi kolaylaştıracaktır. Öğünlerde et-peynir gurubu, ekmek gurubu, kalsiyum gurubu (süt-yoğurt) dengeli bir şekilde olmalı. Yemeklerinizi yavaş yavaş Yemeklerinizi yavaş yavaş yemenizi öneririm. Zorlandığınız yerde ara verip bekleyin kendinize aşırı baskı yapmayınız.

Merhaba; ben erkeğim, 1.73 boyunda 58 kiloyum. Zayıf olduğumu herkes söylüyor ve ben 5-6 kilo almak istiyorum. Ne yapmalıyım? Yardımcı olursanız sevinirim.

Sık sık, azar azar, 3 ana, 3 ara öğün beslenmeniz bol su için. Spor yapmanızı, en azından yürüyüş yapmanızı öneririm. Spor iştahınızı açar. Yağlı salçalı vb ağır iştah kapatacak yiyeceklerden kaçının. Yemeklerin üzerine sütlü tatlılardan tercih edin. Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin. Sigara içiyorsanız bırakın yapamıyorsanız en aza indirin.

Merhaba, ben 26 yaşında. 1.63 boyunda ve 69 kiloya sahip bir bayanım. 4 ay önce doğum yaptım. Hamileliğimde aşırı şekilde kilo aldım. Çocuğumu günde 1 kere o da çok az olmak üzere emzirebiliyorum; ama kilo da vermek istediğim için S-10 adlı bir zayıflama çayına başladım. Bunun bana ve çocuğuma herhangi bir zararı olur mu? Cevaplarsanız çok sevinirim, hoşça kalın.

Önermiyorum. Sağlıklı beslenerek kilo probleminizi çözmeniz doğrusudur. Hamilelik döneminde alınan fazla kilolardan kurtulmak için yapılan diyetlere çok dikkat edilmesi gereklidir. Yaptığınız diyet sizi halsiz bırakmayacağı gibi (emzirmeye devam etmenizi ve 3-4 saat arayla emzirmenizi öneririm) süt verimizi de artıracak şekilde olmalıdır. Sık sık az az ve çok çeşitli beslenmeye çalışın. Ağır, yağlı, salçalı yiyeceklerden, gaz yapıcı yiyeceklerden ve ağır tatlılardan kaçının. Sütlü tatlıları tercih edin. Her gün bir yemek kaşığı helva da sütünüzü artırabilir. Bol bol su için. Günde en az bir saat tempolu yürüyüş yapın, 3 ana, 3 ara öğün olmak üzere altı öğün beslenin öğün atlamayın. Bol yağsız mevsim salatası ve meyve tüketin. Önceliğin bebeğinizin beslenmesi olduğunu unutmayalım. Bebeğin 6 ay olana kadar diyet yapmak son derece hassas onun için mutlaka bir beslenme ve diyet uzmanın yakın takibinde kilo vermenizi öneririm. Bebeğiniz altı aylık olana kadar sıkı diyet programı uygulamayınız. Bebeğiniz altı ay olduktan sonra ona ek gıdalar vermeye başladıktan sonra diyete ağırlık vermenizi tavsiye ederim. Ancak uyguladığınız diyet bebeğinizin sağlıklı beslenmesi için gerekli besin öğelerini içermelidir.

Merhaba çok kiloluyum. Vermek istiyorum ama geri de almak istemiyorum.18 yaşındayım. Birçok diyetisyene gittim; ama sonuç hep aynı. Pek bir değişiklik olmadı yani. Ne yapmam gerekir?

Yine bir Beslenme ve Diyet uzmanının yakın takibinde kilo vermenizi öneririm. Tavsiyeleri iyi uygulamanızı ve her hafta diyetiniz de değişiklikler yapılması için kontrollerinizi aksatmayınız.

Sağlıklı bir yaşamın sırları elinizin altında, tıklayın.
« tüm yazıları
1937
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.