Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

İnce olmak için...

İnce olmak için...

Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan beslenme ve diyet konusunda tüm sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor

Merhabalar, 1,50cm boyunda ve 70kg. ağırlığındayım. Evlendikten sonra 14-15 kg.aldım. Hayatımda hiç diyet yapmadım ve diyet yapmaktan hoşlanmıyorum. Fakat eski formuma kavuşmakta çok hoşuma gidecektir. Benim sorunum yemek yemeyi çok seviyorum ve zevk alıyorum. Hemen hemen her akşam da 2-3 kadeh birşeyler içmekten de keyif alıyorum. Kısacası irademe asla bu konuda sahip olamıyorum. Benim gibi kişiler için de uygun olabilecek diyetler var mı? ana bilgi verirseniz çok sevinirim.

Cevap: Eski formunuza kavuşmak için sağlıklı beslenip spor yapmak zorundasınız. İradenize sahip olmanız gereklidir. Diyetinizi kolaylaştıracak ve iradenizle başa çıkmanızda size yardımcı olacak size uygun olarak hazırlanmış ve her hafta kontrol ederek gerekli ayarlanmaların yapılması için bu konuda bir Beslenme ve Diyet Uzmanından yardım almanızı öneririm.

Ben 20 yaşında 1.55 boyunda ve 56 kilodayım. Özellikle basen ve göbek bölgem çok kilolu nasıl bir diyet önerirsiniz? Mümkünse liste halinde bir diyet yazabilir misiniz?

Cevap: Olmanız gereken kilo aralığı 48-53 arası. Her insanın anatomik yapısından dolayı yağ hücreleri farklı bölgelerindedir. Bölgesel probleminiz olması vücudunuzdaki yağ oranının olması gerekenden fazla olduğunu, kas oranının düşük olduğunu gösterir. Sizin de yapısal olarak basen ve göbek bölgenizde yağ hücreleriniz sayı olarak yoğun olduğu için kilo alınca o bölgeden alıyorsunuz. Bu durumu düzeltmek için en iyi yöntem yeterli ve dengeli beslenmek, düzenli spor yapmak ve bol su içmektir. Yürüyüşlerinizi daha sık ve tempolu bir şekilde arttırarak devam edin. Böylece vücudunuzdaki kas oranını yükseltir, yağ oranını düşürür, sıvı miktarını dengeleyebilirsiniz. Ayrıca iyi bir diyet programını uyguladığınızda kilo kaybı nerede fazlalık yani yağ birikimi varsa oradan verirsiniz.

Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.

Sayın uzman benim problemim, kilo alamıyorum. Ne kadar vitamin aldıysam da fayda etmiyor. Yemeklerimde çok yiyorum kısacası bana kilo aldıracak bir diyet göndermeniz mümkün mü? Boyum 1.65, kilom 47, yaşım 22. Saygılarımı sunarım.

Cevap: Olmanız gereken kilo aralığı minimum 50 –54-60. Kilo almak için yaptığınız bu çalışmaları bir uzman kontrolünde yapmadıysanız sakıncalı bir durumdur. Öncelikle vitamin ilaçlarını doktor tavsiyesine göre kullanmanı öneririm. Ancak sürekli vitamin takviyesi böbrekleri yorar.

Genel olarak uymanız gereken önerilerim:

Kilo almanız için mutlaka düzenli beslenmeniz gereklidir.

3 ana 3 ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmeniz gereklidir.

Bol su için günde 2-3 litre

Bol salata tüketin (az yağlı)

Çeşitli meyvelerden tüketmeye çalışın.

Ekmeği ana öğünlerde 2 ince dilim mutlaka tüketin.

Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin.

Bol bol yürüyüş yapın, Spor iştahınızı açar.

Ayrıca vücudun kendini toparlaması ve kasların güçlenmesini sağlar.

Yemeklerin üzerine tatlı almanızı veya meyve tüketin , özellikle sütlü tatlılardan tercih etmenizi tavsiye ederim.

Kalorisi yüksek bol yağlı, salçalı kızartmalardan, soslu vb. ağır yiyeceklerden kaçının. Bu tür yiyecekler mideyi geç terk ettiği için tokluk hissi verir. Ondan sonraki öğünlerde yetersiz (az) yemenize neden olur. Bu tür yiyeceklerin sindirimi zor ve aynı zamanda mideyi de yorar.

Öncelikle spor yapmalısınız. Spor iştahınızı açacaktır. Açık havada yapacağınız tempolu yürüyüş vb. sporlar beslenmenizi kolaylaştıracaktır. Öğünlerde et-peynir gurubu, ekmek gurubu, kalsiyum gurubu (süt-yoğurt) dengeli bir şekilde olmalı. Yemeklerinizi yavaş yavaş yemenizi öneririm. Zorlandığınız yerde ara verip bekleyin kendinize aşırı baskı yapmayınız.

Merhaba kilo problemim var. Ne kadar diyet yaptıysam da kilo veremiyorum. Boyum 1.61 kilom 68 yaşım 22. Lütfen bana acilen yardımcı olun saygılarımla.

Cevap: Olmanız gereken kilo aralığı 52-57 arası. Size özel olarak bir uzman tarafından hazırlanmış bir diyeti uyguladığınızda kilo probleminizi çözebilirsiniz. Size uygun olmayan standart diyetleri uygulamayınız. Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.

Bu diyet olayının hepimizi ilgilendirdiğini düşündüğüm için yazdım. Ben biraz kiloluyum boyum 173 kilom 88. Düzenli bir diyet uygulamak istiyorum ne yapmalıyım? Kiloma yakın bir zayıflama olsa başkasını istemiyorum birde bu zayıflama çayları vb. şeyler ne kadar faydalı? Kullansak ne gibi zararı yada yararı olur? Teşekkürler

Cevap: Olmanız gereken kilo : 60-66-75 kg arası. Bir uzmandan yardım alabilirsiniz. Eğer imkanınız yoksa Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.

3 ana 3 ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmeye çalışın.

Bol su için günde 2-3 litre

Bol salata tüketin (yağsız veya az zeytin yağlı)

Çeşitli meyvelerden tüketmeye çalışın.

Ekmeği ana öğünlerde 2 ince dilim mutlaka tüketin.

Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin.

Bu içecekler su kaybını hızlandırır.

Bol bol yürüyüş yapın, Eğer yapabiliyorsanız spor yapın.

Zayıflama çayı adı altında satılan çaylar laksatif etkili bağırsak hareketlerini hızlandıran otlardan oluşuyor. İshal yapıyor. Bu tür ilaçlar, otlar sürekli kullanıldığında bağırsaklar alışıyor ve kestiğinizde çalışmaz duruma geliyor. Ayrıca bu tür ilaç – çayların sık kullanımı vitamin- mineral yetersizlikleri meydana getirir.

Merhaba, ben 39 yaşında 1.50 boyunda 48 kilodayım. Daha önceden 60 kilo idim. Diyet yaparak 5 ayda bu kiloya ulaştım. Benim sorunum bundan sonra kilomu nasıl koruyacağım. Yediğim herşeyden korkuyorum tekrar alırım diye bana ne önerirsiniz?

Cevap: Tebrik ederim büyük başarı umarım iyi beslenerek düzenli yiyerek vermişsinizdir. Olmanız gereken kilo aralığı 44-50. Düzenli beslenmenize hayatınızın her döneminde dikkat ederek, ayrıca düzenli spor yaparak (eğer yapamıyorsanız haftada 3 gün en az 1 saat tempolu yürüyüş yapın.)

35 yaşındayım, 1.50 boyundayım. 70 kiloyum. Nasıl kilo verebilirim? Bana uygun diyet sizce nedir? Teşekkürler

Cevap: Olmanız gereken kilo aralığı 48-55 arası. Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Diyetiniz eksiksiz ve alternatif listelerinizi kullanarak uygulayın artı spor ve yürüyüş yapın.

Kişiye özel diyetinizi kendime uyarladım. 1104 kalorilik diyet önerdiniz. Bu diyet ortalama kaç günde, ne kadar kilo kaybına sebep olur? Yaşım 32 olması metebolizmamın yavaşladığı anlamına geliyor mu? Parafinle vucudun incelmesi ne kadar mümkün?

Cevap: Diyetinizi eksiksiz alternatif listeleri kullanarak uygularsanız ve spor (tempolu yürüyüş) ile desteklerseniz ilk hafta 2-3 kilo, daha sonra haftada 1 kg verebilirsiniz. Bu yaşta metabolizmada çok belirgin bir yavaşlama olmaz. Ancak spor yaparsanız hızlanma bile sağlanabilir ve rahat kilo verebilirsiniz.

Benim problemim de fazla kilolar ve kemik yapım çok iri. 1.69 boyunda ve 69 kilodayım. 20 yaşındayım. Karın bölgemden kurtulmak istiyorum diyete ve spora başladım bisikletin karın bölgesindeki yağları eriteceğini duydum dogru mu? Bir de çalıştığım için günde 5-6 saat ayakta kalıyorum bu kilo vememe yardımcı olur mu? Hangi sporları karın bölgesi için tavsiye edersiniz?

Cevap: Olmanız gereken kilo aralığı 57-62 arası. Yapabiliyorsanız düzenli bisiklet, yürüyüş, yüzme vb sporları yapın. Karın kaslarınızı çalıştırmaya yönelik hareketleri tercih edin. Bölgesel probleminiz olması vücudunuzdaki yağ oranının olması gerekenden fazla olduğunu, kas oranının düşük olduğunu gösterir. Bu durumu düzeltmek için en iyi yöntem yeterli ve dengeli beslenmek, düzenli spor yapmak ve bol su içmektir. Böylece vücudunuzdaki kas oranını yükseltir, yağ oranını düşürür, sıvı miktarını dengeleyebilirsiniz. Ayrıca iyi bir diyet programını uyguladığınızda kilo kaybı nerede fazlalık yani yağ birikimi varsa oradan olur. Mutlaka bol bol yürümelisiniz ayakta durduğunuz süreler ileri geri yürüme imkanınız varsa çok iyi olur. Kas yoğunluğunu arttırmak dengeli bir görünüme sahip olmak için spor çok önemli

Boyum 1.72 kilom 80. 18 yaşındayım tek problemim basenlerım diğer bölgelerimden diyet yaparak kurtuluyorum ama basenlerime ne yapayım?

Cevap: Olmanız gereken kilo aralığı 59-65 arası. Her insanın anatomik yapından dolayı yağ hücreleri farklı bölgelerindedir. Bölgesel probleminiz olması vücudunuzdaki yağ oranının olması gerekenden fazla olduğunu, kas oranının düşük olduğunu gösterir. Sizin de yapısal olarak basen bölgenizde yağ hücreleriniz sayı olarak yoğun olduğu için kilo alınca o bölgeden alıyorsunuz. Bu durumu düzeltmek için en iyi yöntem yeterli ve dengeli beslenmek, düzenli spor yapmak ve bol su içmektir. Yürüyüşlerinizi daha sık ve tempolu bir şekilde arttırarak devam edin. Böylece vücudunuzdaki kas oranını yükseltir, yağ oranını düşürür, sıvı miktarını dengeleyebilirsiniz. Ayrıca iyi bir diyet programını uyguladığınızda kilo kaybı nerede fazlalık yani yağ birikimi varsa oradan verirsiniz.

Bana önermiş olduğunuz bu diyeti hiç aksatmadan uyguladığım taktirde ne kadar zamanda kaç kilo verebilirim?

Cevap: İlk hafta 2 kg daha sonraki haftalar 0.5-1 kg arası.

Diyette belirtilen et porsiyonu ya da meyve porsiyonundan ne anlıyoruz? Adet mi?

Cevap: Mahmure com'da porsiyon listeleri var bu listeleri alın.

Merhaba 24 yaşımda,65 kilodayım. Boyum 1.67. Genel olarak şişman bir görüntüm olmasa da,basen ve özellikle bacaklarımın kalınlığından çok rahatsızım. Bir çok yöntem denememe rağmen bacaklarımı asla inceltemiyorum...Acaba bir öneriniz olabilir mi?

Cevap: Olmanız gereken kilo aralığı 59-61 arası. Her insanın anatomik yapından dolayı yağ hücreleri farklı bölgelerindedir. Bölgesel probleminiz olması vücudunuzdaki yağ oranının olması gerekenden fazla olduğunu, kas oranının düşük olduğunu gösterir. Sizin de yapısal olarak basen ve bacak bölgelerinizde yağ hücreleriniz sayı olarak yoğun olduğu için kilo alınca o bölgeden alıyorsunuz. Bu durumu düzeltmek için en iyi yöntem yeterli ve dengeli beslenmek, düzenli spor yapmak ve bol su içmektir. Yürüyüşlerinizi daha sık ve tempolu bir şekilde arttırarak devam edin. Böylece vücudunuzdaki kas oranını yükseltir, yağ oranını düşürür, sıvı miktarını dengeleyebilirsiniz. Ayrıca iyi bir diyet programını uyguladığınızda kilo kaybı nerede fazlalık yani yağ birikimi varsa oradan verirsiniz.


Merhaba kilo vermeme yardım edebilir misiniz? Diyet bölümünde 53 kilo olmam gerektiği çıkıyor bunun olması için her gün aynı reçeteyi mi uygulamalıyım? Eğer hergün 30 dakika spor yaparsam bu kilo vermemi ne kadar hızlandırır? Bana yardımcı olursanız çok sevinirim.

Cevap: Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Diyetiniz eksiksiz ve alternatif listelerinizi kullanarak uygulayın artı spor ile destekleyin. Yürüyüşleriniz tempolu en bir saat yapmanızı tavsiye ederim.

15 yaş, 1.60cm boy ve 48.8 kg iyi mi?

Cevap: olmanız gereken kilo aralığı 46-51 arası. Olduğunuz kilo normal. Gelişme çağındasınız boyunuzun uzaması için spor yapmanızı ve düzenli beslenmenizi, zararlı alışkanlıklardan ve fast foodlardan kaçınmanızı, günde en az 7 saat uyumanınızı öneririm.

Süt icemıyorum onun yerıne ne önerirsiniz?

Cevap: Süt ürünleri yoğurt, ayran en az 1 su bardağı tüketmeniz gerekir. İlave olarakta peynirde çok tüketmelisiniz. Zaman zaman yağlı kuru yemiş (fındık, fıstık, badem, ceviz) küçük bir avuç yemelisiniz.

Et porsiyonu,ekmek porsiyonu,sebze porsiyonu ölçüsü nedir? 1 et pors. kaç sebze porsiyonuna eşittir?

Cevap: Mahmure com'da porsiyon listeleri var bu listeleri alın.

Yaş 38, 1.60boy, 80 kg 2 saatten fazla aç kalamıyorum, kan şekerim düşüyor,atıştırma isteğim fazla. Son 1 yılda 8kg aldım. Diyet önerinizi rica ederim.

Cevap: Olmanız gereken kilo aralığı 56-64 arası. Kan şekerinizi ölçtürün. Öğünlerinizi düzene koyun. Öğünleriniz arasındaki saat 3-4 saat olsun. Aralarda karbonhidrat yoğun şekerli yiyecekler atıştırmalarınızı bırakın. Öğün sayınızı 6'ya çıkar protein yiyecekler(et, peynir, süt, yoğurt) olsun..

Ben 2 haziranda kendim diyet uygulamaya başladım. İlk hafta 5 kilo verdim daha sonra kilo vermem yavaşladı. Bugün 25. gündeyim 86.400 den 76.550 düştüm. İlk haftadan sonra bol su içiyor. Ekmek ve şeker hariç diğer yiyeceklerden kalori hesabı yaparak azar azar yiyiyorum. Benim de basenlerim çok geniş üstüm ince. Acaba kaslarım mı eriyor dersiniz? Ayrıca yağ olan bölgelerim yumuşamaya başladı fazla spor yapamıyorum. Kendim günlük 1000 kalori koydum kendimce hesabıma. Bilgilerinizi bekliyorum.

Cevap: Bir uzman tarafından hazırlanmadan uyguladığınız bu diyetle önce su kaybından dolayı hızlı kilo verirsiniz. Sağlıksız ve sonra kilo verimi durur ve alımı başlar. Bölgesel probleminiz olması vücudunuzdaki yağ oranının olması gerekenden fazla olduğunu, kas oranının düşük olduğunu gösterir. Bu durumu düzeltmek için en iyi yöntem yeterli ve dengeli beslenmek, düzenli spor yapmak ve bol su içmektir. Böylece vücudunuzdaki kas oranını yükseltir, yağ oranını düşürür, sıvı miktarını dengeleyebilirsiniz. Ayrıca iyi bir diyet programını uyguladığınızda kilo kaybı nerede fazlalık yani yağ birikimi varsa oradan olur. Mutlaka bol bol yürümelisiniz ve imkanınız varsa haftada 2-3 gün spor yapmalısınız. Kas yoğunluğunu arttırmak dengeli bir görünüme sahip olmak için spor çok önemli. Bol su içmelisiniz. Beslenme şeklinizi mutlaka sabah, öğle, akşam olmak üzere 3 ana öğün, 3 de ara öğün olmak üzere toplam 6 öğün şeklinde olmalıdır. Ara öğünlerde süt veya ayran içerek geçirebilirsiniz. Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. 1000 kalaorili diyete hemen başlarsanız metobolizmanız yavaşlar ve bir süre sonra durur. Son kilolarınızı vermeniz için vücudunuz düşük kaloriye cevap vermez.

Merhaba,31 yaşındayım 1.66 boyum 2 yıldır yediklerime dikkat ediyorum ama son altı ayda kilo vermekte çok zorlanıyorum. Ne yapmalıyım?

Cevap: Bir uzmanadan yardım alabilirsiniz. Eğer imkanınız yoksa Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.

3 ana 3 ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmeye çalışın.

Bol su için günde 2-3 litre

Bol salata tüketin (yağsız veya az zeytin yağlı)

Çeşitli meyvelerden tüketmeye çalışın.

Ekmeği ana öğünlerde 2 ince dilim mutlaka tüketin.

Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin.

Bu içecekler su kaybını hızlandırır.

Bol bol yürüyüş yapın, Eğer yapabiliyorsanız spor yapın.


« tüm yazıları
1734
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.