Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

İhtiyarlamadan yaşlanmak için Pilates;

İhtiyarlamadan yaşlanmak için Pilates;

İhtiyarlamadan yaşlanmak günümüz insanının en büyük hedeflerinden biridir. Yaşlanma dediğimiz doğumla başlayan biyolojik olaylar sürecinde tüm arzumuz sadece uzun yaşamak değil yaşam kalitemizi de yüksek tutmaktır.

Yaşam süresinin uzaması ile birlikte yaşam kalitesindeki değişim kişilere daha sağlıklı, daha zinde olmanın yanı sıra, daha iyi görünme isteği ve ihtiyacını da beraberinde getirmiştir.

Yaşlanma belirtileri olan, omurlar arası kıkırdağın (disklerin) azalması ile ilgili boy kısalması, omurgayı dik tutan kasların zayıflaması ile omuzların düşmesi gibi dıştan görülebilen değişikliklerin yanı sıra, kan basıncı, kalbin pompalama gücündeki değişiklik, kemik dokuları ve kas kütlesinin azalması, Akciğer fonksiyonlarının zayıflaması ile damarların ve göğüs kafesinin elastikiyetini kaybetmesi ise yaşlılıkta görülen fizyolojik değişimlerdir. Bu gözlemleyemediğimiz ama zamanın ilerlemesiyle eksikliklerini hissedeceğimiz değişimler bedenimizde meydana gelen genel güç kaybını ifade eder. Pilates yaparak bedensel güç kaybının azaltılabileceği ve toparlamanın etkisiyle de gelişme sağlanabileceği gerçektir.

27 yaş sonrası metabolizma hızındaki yavaşlama ile birlikte artık vücut bilinmedik yeni bir döneme girmiştir. Bizler bu yavaşlamayı henüz fark etmesek de artık aleyhimize işleyen zamanı lehimize çevirmenin tek yolunun egzersiz yapmak olduğunu bilmek ve biraz zaman ayırmayı başarmak dinamik bir yaşlanma için yeterli olacaktır. Kadınlarda menopoz dönemine bağlı olarak ilk 10 yıl içerisinde kemiklerde büyük kayıp oluşur. Kemik Kitlesindeki kaybı yerine koymak zordur ve yaşlanmaya bağlı kayıpları minimum düzeyde tutarak osteoporozun, gelişini ve gelişimini önlemek önem kazanmaktadır.

Yaşlanmanın ileri evrelerinde kadınların osteoporozis'e (kemik yoğunluğu azalması) karşı vücutları çok hassastır ve kemik kırılması çok önemli bir problemdir. Kemik yoğunluğunun fiziksel aktiviteyle geliştirilebildiği bilimsel çalışmalarla tespit edilmiştir.

Pilates tekniği, uygulama şekli ve eğitmen kontrolünde çalışma gerekliliği ile hareket kabiliyeti gençlere göre (otuz yaş altı ) daha kısıtlı olmaya başlamış kişilerde uygulanabilecek en mükemmel egzersiz türüdür.

Pilates yapan kişiler çalışmalar esnasında yorgunluk hissetmeden tüm bedeni çalıştırma imkanı bulurlar. Pilates'in doğru uygulanabilmesinin temelini oluşturan nefes egzersizleri Akciğerlerin tam kapasite ile çalışmasını sağlar. Düzenli olarak yapılan Pilates egzersizleriyle kas kuvvetinde, dayanıklılığında ve esnekliğinde artış sağlanacak, doğru nefes tekniği ile oksijen kullanım seviyesi artacak, bu gelişmeler tansiyon, şeker ve kolesterolün düzene girmesine yardımcı olacaktır.

Studio Pilates de düzenli aralıklarla yapılan ölçümler, kişilerin esneklik, kas yoğunluğu ve dengelerindeki artışı Pilates ile ne derece öteye taşıyabildiklerini ortaya koymuştur.

Herkese ağrısız yaşlanma vaat eden Pilates ile sağlıklı kalmak, zinde olmak ve iyi görünmek için yalnızca haftada iki saat ayırabilmek tüm hayatımız boyunca iyi hissetmemize neden olacaktır.

Murat Erdem
Studio Pilates Kişisel Eğitmeni

Zeynep Selamoğlu
Studio Pilates koordinatörü

www.studiopilates.com.tr


« tüm yazıları
1032
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.