Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

İFTARDA UNUTULMAMASI GEREKENLER

İFTARDA UNUTULMAMASI GEREKENLER

Ramazan aylarında iftar sofralarının tadı ayrıdır. Bütün gün süren açlığın ve sofradaki sohbetlerin verdiği keyifle uzun süre sofrada kalınır. Fakat iftar öğünü için uzun süre sofrada kalmak sağlık için doğru değildir.

Güncellenme tarihi: 15.04.2013
iftar

*** Et, tavuk, balık, hindi ve yumurta et grubu besinler olarak kabul edilir. İftar öğünlerinde sadece et yemekleri değil, etli sebze yemekleri, etli dolma ve sarmalar, tavuk yemekleri, balık yemekleri, hindi yemekleri ve yumurtalı yemeklerinde et grubu besinleri içerdiği göz önünde bulundurulmalıdır.

*** Süt, yoğurt, ayran, cacık ve peynirler süt ürünleridir. Her iftar öğününde menüye uygun bir süt ürünü sofrada yer almalıdır. Yoğurt çorbası ve sütlü tatlılar da süt ürünü olarak kabul edilir.

*** Ekmek, unlu ürünler, pilav, makarna, bulgur, kuskus ve patates karbonhidratlardan zengin ekmek ve benzeri besinler yani tahıl ürünleri grubunu oluşturur. Un veya diğer tahıl ürünlerinin katıldığı çorbalar da tahıl ürünleri olarak kabul edilir. Bu nedenle menüde pilav, makarna veya benzeri besinler olduğunda ekmek tüketimi konusunda dikkatli olunmalıdır. Normal pişirilmiş 2 yemek kaşığı dolusu pilav veya makarnanın 1 ince dilim ekmeğe eşit olarak kabul edildiği unutulmamalıdır.

*** Sebzelerin kalorisi oldukça düşüktür. İçerdikleri vitamin, mineral ve antioksidanlar ile de sağlığımız açısından son derece yararlıdırlar. Bu nedenle et yemeklerinin yanında zeytinyağlı çeşitlerinin de yer alması menüyü daha sağlıklı yapar. Etli sebze yemekleri de tercih edilebilir.

*** Meyveler, iftardan sonra tatlı isteğini geçirmekte yardımcı olacaktır. İftardan 1–2 saat sonra tüketilen meyve kan şekerinin de dengeli kalmasını sağlar. İftar menüsünde ağır hamur tatlıları yerine meyve tatlıları yer alabilir.

*** Şeker saf karbonhidrat kaynağıdır. Bu nedenle karbonhidrat kaynağı olan pilav, makarna, kuskus, bulgur gibi yiyeceklerin yanında menüde şeker içeren tatlılar yerine meyve veya salatalar yer almalıdır. Daha hafif yiyeceklerin hazırlandığı bir menü de tatlılar uygun ölçülerde yer alabilir.

*** Salatalara yağda emilen vitaminlerin vücuda alınabilmesi için 1 tatlı kaşığı kadar zeytinyağı eklenmelidir. Limon sosu, sirke ve acı olmayan baharatlar ile süslenebilir. Fakat nane reflüsü olanlar tarafından tercih edilmemelidir.

« tüm yazıları
1438
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.