Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Gelişme döneminde hızlı kilo vermeye çalışmak, büyümeyi durdurur...

Gelişme döneminde hızlı kilo vermeye çalışmak, büyümeyi durdurur...

Sağlıksız diyetlerle vakit ve enerji harcamamanız için, diyetisyen Nil Şahin Gürhan, sorularınızı yanıtlıyor.

Selam; ben 15 yaşındayım. Boyum 1.55, kilom ise 64. Bundan dolayı çok üzgünüm, dalga geçiliyor. Acilen 55 kiloya düşmem lazım. Aşağısı da olabilir. Benim bu birkaç ayda 55 kilo ve altına düşmem lazım. Lütfen yardımcı olun, şimdiden teşekkür ederim.

Gelişme döneminde hızlı kilo vermeye çalışmak büyümeni ve gelişmeni durdurur, sağlığını ve metabolizmanı bozar ve bedeninde sarkma ve çatlak gibi istenmeyen kötü görüntüler oluşturur. Temel amacın yavaş ve sağlıklı bir şekilde kilo vermek olmalı. Hala büyüme ve gelişme çağında olduğundan ötürü zayıflama diyeti uygulamamalısın. Bunun yerine bir beslenme ve diyet uzmanıin hazırlamış olduğu yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenme programını takip etmelisin. Bir beslenme ve diyet uzmanından yardım alman hem fazla kilolarından sağlıklı bir şekilde kurtulmanı sağlayacak hem de sağlıklı beslenmeyi yaşam tarzı haline getirmene destek olacaktır. Günlük enerji harcamanı arttırmak adına ilgilendiğin bir spor faaliyetine düzenli olarak katıl veya buna imkanın yoksa günde en az yarım saat orta tempolu yürüyüş yapmayı dene. Ana öğünlerinde gelişmen ve sağlıklı olman için gerekli olan et, süt ürünleri, ekmek, pilav, makarna gibi tahıl ürünleri ve sebze-meyveler yer almalıdır. Ara öğünlerde meyveleri tercih edebilirsin. Öğün aralarında 2-3 saat olmasına ve gün içerisinde 4saatten fazla aç kalmamaya özen göstermelisin.

Ben hipotroit hastasıyım ve nasıl beslenmeliyim dıye sormak istiyorum. Şu anda ilaç kullanıyorum ama etrafımdaki İnsanlar kilo aldığımı soylüyorlar, lütfen bana bir yol gösterin. Teşekkürler.

Hipotroidi hastalığı kilo almayı kolaylaştırır. Hipotrodi hastalığının ilaç tedavisi ile birlikte beslenme tedavisi almanız gerekir. Size özel beslenme programı için bir beslenme ve diyet uzmanından yardım almayı deneyin. Az ve sık beslenmek en temel konudur. Günde 6 öğün beslenmeye ve öğün atlamamaya gayret edin. Öğünleriniz arasında 2–3 saat olmalı ve 4 saatten uzun aç kalmamalısınız. Öğünlerinizde et, süt ürünleri, 1–2 dilim tam buğday ekmeği ve sebze-meyve yer alsın. Ara öğünlerinizde ise süt, yoğurt, meyve gibi hafif besinleri tercih edin. Günde yarım saat orta tempolu yürüyüş yapın.

Ana öğün ile ara öğün arası kaç saat olmalı?

Günde 3 ana 3 ara öğün şeklinde toplam 6 öğün beslenmelisiniz. Öğünler arasında 2–3 olmalı. Günde 4 saatten uzun süre aç kalmamalısınız.

Merhaba, ben 13 yaşındayım önceden çok kiloluydum 12 yaşında diyet yaptım abur-cuburu ekmeği kestim eti form yedim 6 ayda 7 kilo verdim. 49' dan 42 ye düştüm. Yazın 37 oldum şimdi 39'um. Boyumda 1.54. Boyum uzar mı?

Gelişme döneminde hızlı kilo vermeye çalışmak büyümeni ve gelişmeni durdurur, sağlığını ve metabolizmanı bozar ve bedeninde sarkma ve çatlak gibi istenmeyen kötü görüntüler oluşturur. Temel amacın yavaş ve sağlıklı bir şekilde kilo vermek olmalı. Hala büyüme ve gelişme çağında olduğundan ötürü zayıflama diyeti uygulamamalısın. Bunun yerine bir beslenme ve diyet uzmanıin hazırlamış olduğu yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenme programını takip etmelisin. Bir beslenme ve diyet uzmanından yardım alman hem fazla kilolarından sağlıklı bir şekilde kurtulmanı sağlayacak hem de sağlıklı beslenmeyi yaşam tarzı haline getirmene destek olacaktır. Günlük enerji harcamanı arttırmak adına ilgilendiğin bir spor faaliyetine düzenli olarak katıl veya buna imkanın yoksa günde en az yarım saat orta tempolu yürüyüş yapmayı dene. Ana öğünlerinde gelişmen ve sağlıklı olman için gerekli olan et, süt ürünleri, ekmek, pilav, makarna gibi tahıl ürünleri ve sebze-meyveler yer almalıdır. Ara öğünlerde meyveleri tercih edebilirsin. Öğün aralarında 2–3 saat olmasına ve gün içerisinde 4saatten fazla aç kalmamaya özen göstermelisin. Abur cubur besinleri tüketmemen çok doğru bir beslenme davranışı fakat ekmek, pilav, makarna gibi vücuda enerji veren besinleri kesmen sağlıksızdır. Öğünlerinde 1–2 dilim ekmek veya 2–4 yemek kaşığı pilav veya makarna tüketmelisin.

Ben 1.60 boyunda, 67 kiloyum. Rejim yapmama ragmen kilo veremiyorum. Ne yapmalıyım? Bu arada adet düzensizligi var, 3 ay bazanda 6 ayda oluyorum budan kaynaklanıyo olabilir mi? (Yaşım 23.)

Adet düzensizliği polikistik over sendromunun göstergesi olabilir. Polikistik over sendromu, kilo almaya ve kan şekerinde dengesizliklere yol açan bir sağlık sorunudur. Bu nedenle ilk olarak sağlık kuruluşuna başvurmalı ve gerekli tetkikleri yaptırmalısınız. Az ve sık beslenmek en temel konudur. Günde 6 öğün beslenmeye ve öğün atlamamaya gayret edin. Öğünleriniz arasında 2–3 saat olmalı ve 4 saatten uzun aç kalmamalısınız. Öğünlerinizde et, süt ürünleri, 1–2 dilim tam buğday ekmeği ve sebze-meyve yer alsın. Ara öğünlerinizde ise süt, yoğurt, meyve gibi hafif besinleri tercih edin. Günde yarım saat orta tempolu yürüyüş yapın.

Nil Şahin Gürhan
Beslenme ve Diyet Uzmanı
Nil Diyet
Bağdat Cd. Ateş Apt. No:102/3-4 Feneryolu
0 216 348 73 15
www.nildiyet.com

« tüm yazıları
3474
YORUMLAR

14 yaşındayım boyum 1.50 50 kiloyum acilen 40 kiloya düşmem lazım lütfen yardımcı olun yalvarırım bir çözüm bulun :'(

dilara soy 06.09.2011 16:05:17

ben 12 yaşındayım 60 kiloyum 1-2 yıldır kilo vermeye çalışıyorum ama bir kilo bile veremedim lütfen yardımcı olun

dilarda 31.05.2011 19:00:17

15 yaşındayım boyum 1.60 kilom 60 boyuma göre kiloluyum ve nasıl kilo verebileceğimi bilmiyorum.aynı zamanda göbeğim var ve kol-bacak bölümlerim çok kalın.kilo vermek daha doğrusu incelmek istiyorum ve spor yapıp bi diyetisyene gitmeye zamanım yok.nasıl incelebilirim özellikle kol ve bacak bakımından?

aybgm 09.10.2010 00:36:10

Merhaba, ben 20 yaşındayım. 1.67 boyunda ve 62 kiloyum. Görünüş olarak çok fazla kilolu gözükmüyorum. Ama basen bölgemden rahatsızlık duyuyorum. Sadece basen bölgemde biraz fazlalığım var. Başka yerlerimde bir şey yok. Acaba ben diyet uygulamalı mıyım diye düşünüyorum? Beni yönlendirirseniz sevinirim.

remorkABLE 18.02.2008 00:15:10
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.