Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Doğru beslenmek için...

Doğru beslenmek için...

Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan beslenme ve diyet konusunda tüm sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Soru 1:

Ben bulimiğim ve bundan çok utanıyorum. Ne yapmam gerek? Ne benim ne ailemin ne de arkadaşlarımın huzuru var. Yemek yemeye başlayınca kendimi kaybediyorum. Henüz 19 yaşındayım ama 3 sendeir bu hastalık var bende. Bu yüzden kısır olucam gibime geliyor, çünkü çok düzensiz adet oluyorum.


Cevap 1:

Bu konuda bir Beslenme ve diyet Uzmanı'ndan yardım alabilirsiniz. Uzmanın haftalık düzenli kontrolü ile yeterli ve dengeli beslenme sağlayabilirsiniz. Ayrıca bu konuda psikolojik yardım almanız gereklidir.

Düzensiz adet görmeniz yetersiz beslenmenize ve psikolojik durumunuza bağlı olabilir. Bu durumda düzensiz yumurtlama olduğu için hamile kalma olasılığınızda düşük olur.


Soru 2:

1 günde içilen 2 litre suyun zayıflama açısından nasıl faydası vardır?


Cevap 2:

Zayıflamanızı sağlamak için bir uzman tarafından size özel olarak hazırlanmış yeterli ve dengeli beslenmenizi sağlayacak bir diyet programı, düzeli fiziksel aktivite gereklidir.

Bununla birlikte günlük tüketilen 2 litre ve fazlası su vücuttan yağ yıkımını sonucu oluşacak toksin maddelerinin atımını hızlandırır . Böylece daha hızlı kilo vermenize yardımcı olur.

Soru 3:

Ben 1.70 boyunda 71 kilo iki çocuk annesiyim. Doğumlardan göbek kaldı ne kadar diyet yapsam da göbeğimi eritemiyorum sporda yapamıyorum çocuklarım çok küçük spora vakit ayıramıyorum bu konuda bana ne önerirsiniz?


Cevap 3:

Kilonuz normal sınırlar içinde ancak üst sınıra yakın yani boyunuza göre maksimum kilodasınız. Bölgesel probleminiz olması vücudunuzdaki yağ oranının olması gerekenden fazla olduğunu, kas oranının düşük olduğunu gösterir. Bu durumu düzeltmek için en iyi yöntem yeterli ve dengeli beslenmek, düzenli spor yapmak ve bol su içmektir. Böylece vücudunuzdaki kas oranını yükseltir, yağ oranını düşürür, sıvı miktarını dengeleyebilirsiniz.

Sizin durumunuzda evde olabildiğince hareketli olmaya çalışılmalı, bol su içmelisiniz. Beslenme şeklinizi mutlaka sabah, öğle, akşam olmak üzere 3 ana öğün, 3 de ara öğün olmak üzere toplam 6 öğün şeklinde olmalıdır. Ara öğünlerde süt içerek geçirebilirsiniz.

Soru 4:

Öncelikle selamlar. Benim oğlum 14 Haziran 1997 doğumlu 3,5 kg doğdu 20 ay anne sütü aldı. Ancak şu an 18 kg ve 102 cm boyunda. Bu normal mi yoksa bir tedavi gerektirir mi varsa tedavisi nedir? Saygılar.


Cevap 4:

Oğlunuzun durumu olması gereken sınırlar içerisinde. Belirli aralıklarla bir çocuk doktoruna götürerek boy, kilo ve diğer gelişimlerini takip etmeniz gereklidir.


Soru 5:

Boyum 1.63, kilom 66, yaşım da 26. Çok kısa zamanda aşırı kilo aldım. Daha önceki kilom 55'di. Bu kiloyu 7-8 ay içinde aldım. Tiroit bezlerinde bir problemim var. Kiloların nedeni bu olabilir mi? Nasıl bir yol izlemeliyim?


Cevap 5:

Bu kadar hızlı kilo almanızın en büyük sebeplerinden birisi troid bezlerinin yetersiz çalışmasındandır. Troid bezlerinin tedavisi ve kilo vermeniz için bir Endokrinolog ve Diyet uzmanından beraber yardım almanız gereklidir.

Soru 6:

Merhaba, uzun zamandır diyete girmek için bir kıvılcım arıyordum. Köşenizi görünce bana da yardım edebileceğinizi düşündüm. 33 yaşında ev hanımıyım. 3 sene önce doğum yaptım ve kilolarla tanıştım. Boyum 1.66 kilom 66. 58-59 olursam ne iyi. Tatlıya çok düşkünüm. Hele soğuklarda. Üstelik ramazan da kesin 3-4 kilo daha alırım. Lütfen almamam için bu faktörüde gözönüne alarak bir cevap yazın. İlginize şimdiden teşekkürler...


Cevap 6:

Öncelikle Mahmure com'daki Kişiye Özel Diyet programından yaş, boy, kilo ve sağlık durumu bilgilerinizi girerek kendinize özel diyet programını alınız ve uygulayınız. Ayrıca buradaki meyve, sebze, ekmek ve kalsiyum gurubu yiyecek listelerini alabilirsiniz.

Ramazan döneminde de uyguladığınız diyeti sahur, iftar, akşam(20.00-21.00arası), gece şeklinde 4 öğün şeklinde tüketiniz. Liste planına göre düşünürsek; Sabah kahvaltısı + kuşluk öğünlerini sahurda, öğlen + ikindi öğünlerini iftarda, akşam öğününü akşam gece öğününü gece tüketiniz.

Aşırı tatlı ihtiyacınızı meyvelerden karşılamaya çalışınız. Özellikle Ramazan döneminde 1 porsiyon meyve yerine 5 hurma yiyebilirsiniz.

Diyetisyen Nil Şahin Gürhan
Bağdat Cad. No. 108/A Köşk Ap. K.3 D.13
Tel: (216) 348 73 15


« tüm yazıları
1176
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.