Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Diyetten sonra korumanın önemi

Diyetten sonra korumanın önemi

En büyük amaç kilo vermek. Diyet yapan her insan iyi kötü kilolarını veriyor, ancak bu durum her zaman kalıcı olmuyor. Gerek problemin bitmesinin verdiği rahatlama, gerek kilo verirken çekilen sıkıntılardan kurtulma eski alışkanlıklara dönülmesini kolaylaştırıyor. Ve kilolar tekrar alınıyor.

Güncellenme tarihi: 07.02.2013
diyet

Onca emek, onca sıkıntı yanımıza kar kalıyor. Gene aynı noktaya hatta daha da kötü duruma geliniyor.

Diyete başlarken çok kararlı olmalı ancak asla aceleci olmamalıyız. Diyete başlama kararı uzun süreli ve sağlığımız için çok önemlidir. Amacımız fazla kilolarımızı yavaş yavaş vermek ve ideal kiloya geldikten sonra bu kiloyu muhafaza etmektir. İdeal kiloya gelmek kolay değildir. İdeal kiloya gelmek için verilen sabır dolu mücadelenin öneminin çok iyi bilinmesi gereklidir. Bu da bu ideal kiloyu muhafaza etmekle olur. İdeal kilonun muhafazası da koruma programıyla sağlanır.

Koruma programı kilo verirken uyguladığımız diyet gibi yeterli ve dengeli beslenmekle sağlanır. Vücudumuzun ihtiyacı olan temel besinleri her gün beş veya altı öğün şeklinde düzenli olarak alınması gereklidir. Bu temel besinleri kısaca hatırlıyacak olursak;

Temel Besinler:

1. Protein grubu yiyecekler. Bu yiyecekler :et, peynir, yumurta.

2. Kalsiyum içeren yiyecekler : Bu gruba süt ve yoğurt dahil edilir.

3. Ekmek ve tahıl ürünleri : Bu gruptaki yiyecekler karbon hidrat ağırlıklı ve B grubu vitaminlerinden zengin yiyeceklerdir.

4. Sebze Grubu yiyecekler :çiğ sebze ve salatalar, sebze yemekleri

5. Meyve grubu yiyecekler : bir çok vitamin, mineral ve lif yönünden son derece zengindir. Ve ayrıca karbon hidrat içerirler.

6. Yağ : Yemeklerde mümkün olduğunca az olmalı, katı yağlardan kaçınılmalı, sıvı yağ kullanılmalı, ayrıca az miktarda yağlı kuru yemiş (fındık, fıstık, ceviz, badem vb.) tüketilmelidir.

7. Şeker ve şekerli yiyecekler. Bu gruptaki yiyecekler mümkün oldukça az tüketilmelidir.

Diyet esnasında yaptığımız her hangi bir spor varsa korumada da spora aynı tempoda devam etmeliyiz. Aktivitelerimizi devam ederek düzenli sporumuzu yapmalıyız. Diyet esnasında yaptığımız sporu korumada bıraktığımızda; yaktığımız enerji azalacak, aldığımız enerji artacak, bir enerji fazlası olacağından tekrar kilo almaya başlarız.



Kısacası alınan enerji ile harcanan enerji arasındaki dengeyi korumalıyız. Bu da sosyal aktivitelerimize düzenli olarak devam etmek, düzenli olarak spor yapmakla sağlanır. Düzenli olarak yaptığımız bir spor yoksa; düzenli ve tempolu yürüyüş, kültür fizik vb. gibi yapmalıyız. Ayrıca ev ve iş hayatımızda biraz daha hareketlerimizi artırmamız gereklidir.
Sağlıklı ve düzenli beslenme alışkanlığımızı bir yaşam felsefesi olarak benimsemeliyiz. Yaşadığımız sürece sağlıklı ve zinde kalabilmek , hatta uzun yaşayabilmek için sağlıklı ve düzenli beslenmemiz gereklidir. Bu nedenle her zaman korumada sayılırız.

Uyguladığımız diyet bizim metabolizmamıza, yaşam tarzımıza, çalışma yaşamımıza yanı kısacası kişiye (kendimize özgü) özel olarak bir uzman tarafından hazırlanmış olması gereklidir. Böyle bir diyetin uygulaması esnasında sağlıklı beslenme hakkında yeterli bilgi ve tecrübeye sahip oluruz. Edindiğimiz bu bilgi ve alışkanlığı fazla kilolarımızı verdikten sonra da uygulamaya devam etmemiz gereklidir. Ancak bu sayede fazla kilolardan sürekli kurtulmuş olarak yaşayabileceğimiz asla göz ardı edilmemelidir.

Özetle, sağlıklı beslenme ve diyet programında öğrendiğimiz her şeyi sadece fazla kiloları vermekte değil, tekrar geri almamada yani korumada da kullanmalıyız.

Nil Şahin GÜRHAN

« tüm yazıları
1481
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.