Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Diyetle ilgili tüm sorunlar

Diyetle ilgili tüm sorunlar

Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan beslenme ve diyet konusunda tüm sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Soru 1:

23 yaşındayım, 1.65 boyunda 75 kilodayım. Bir ara sıkı bir rejim yaptım ve o zaman 84 kilodaydım ve 15 kilo verdim 4 ayda. Fakat 5-6 ay sonra verdiğim kiloların bir kısmını geri
aldım ve şimdi 75 kiloyum. Kemik yapım ağır olduğundan çok aşırı kilolu gözükmüyorum ama tabii 60-65 kilo arasında olmam lazım. Hormon bozukluğu testleri yaptırdım bir şey çıkmadı. Nasıl düzenli kilo verebilirim ve bu kiloyu nasıl koruyabilirim. Vereceğiniz cevap için şimdiden teşekkür ederim.


Cevap 1:

Bahsettiğiniz sürede kilo veriminiz güzel. Ancak hangi yöntemi kullanarak bu kiloları verdiğiniz çok önemli. Eğer bilinçsizce aç kalarak veya çeşitli isimler adı altında çıkan diyetlerle verdiyseniz bu doğru bir yöntem değildir. Hormonlarınızın bozuk olmaması çok iyi bir durum. Kilo vermemeniz için hiçbir engel yok. Sadece karralı ve bilinçli olmanız yeterlidir. Kilo vermek bir irade, kararlılık işidir. Kendiniz hazır hissettiğinizde diyete başlamanızı, ayrıca size özel olarak bir uzman tarafından hazırlanmış bir diyeti uygulamanızı tavsiye ederim. Uzman tarafından hazırlanan bir diyet programından 3 ana, 3 ara öğün olmak üzere toplam 6 öğün bulunur. Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.

Soru 2:

Boyum 1.72 kilom 58 yaşım 33, yaşım 33. Kilom normalin altında nasıl bir proğram ile kilo alabilirim?


Cevap 2:

Olmanız gereken ağırlık aralığınız 59-65-73. Öncelikle spor yapmalısınız. Spor iştahınızı açacaktır. Açık havada yapacağınız tempolu yürüyüş vb. sporlar beslenmenizi kolaylaştıracaktır. Beslenmenizde 3 ana, 3 ara öğün olmak üzere toplam 6 öğün bulunmalıdır. Yemeklerde bol salata yemelisiniz. Yemeğin üzerine tatlı tercih edin, tatlı seçimini sütlü tatlıdan yana kullanmanızı tavsiye ederim. Öğünlerde et-peynir gurubu, ekmek gurubu, kalsiyum gurubu (süt-yoğurt) dengeli bir şekilde olmalı. Yemeklerinizi yavaş yavaş yemenizi öneririm. Zorlandığınız yerde ara verip bekleyin kendinize aşırı baskı yapmayınız.

Soru 3:

Hayatım boyu kilo alıp vermekten bıktım, artık her şeyden vazgeçmişken bu sayfayla karşılaştım, ne olur bana bir çare. Teşekkürler.


Cevap 3:

Öncelikle kendinizi sıkmayın, moralinizi yüksek tutun ve bu işi başaracağım diye bir karar verin. Kilo vermemeniz için hiçbir engel yok. Verememenizin tek nedeni yanlış uygulamalar veya yanlış diyetler olabilir. Kararlı, iradeli ve bilinçli olmanız gereklidir. Her diyeti değil sizin yaşınız, boyunuz, sıhhat durumunuz, çalışma şartlarınız gibi faktörlerin dikkate alınarak size özel olarak bir uzman tarafından hazırlanmış bir diyeti uygulamanızı tavsiye ederim.

· 3 ana 3 ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmeye çalışın.
· Bol su için günde 2-3 litre
· Bol salata tüketin (yağsız)
· Çeşitli meyvelerden tüketmeye çalışın.
· Ekmeği ana öğünlerde 2 ince dilim mutlaka tüketin.
· Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin mümkünse kesin
· Bol bol yürüyüş yapın, diyet spor ile desteklenirse kilo vermeniz hızlanır. Ayrıca vücudun kendini toparlaması ve kasların güçlenmesini sağlar.

En büyük yanlışlardan bir tanesi de az öğün ve az yemekle kilo verileceği düşüncesidir. Öğün sayısının 6, her öğünün, öğünün özelliğine göre yeterli miktar ve çeşitte olması ile kilo verebilirsiniz. Yiyecekler hakkında biraz bilgi sahibi olursanız. Yiyeceklerin alternatiflerini bilir daha rahat ve bilinçli bir diyet uygularsınız. Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Ekmek, et, meyve listelerini de almayı unutmayınız.

Soru 4:

Kendimi çok kez diyete zorladım ama en çok 5 gün sürdü. Nasıl motive etmem lazım? Yardımcı ürünler var mıdır motive olmam için? Boyum 1.64 kilom 68 bunalıma girdim, yaşım 34.


Cevap 4:

Sizin bu işe başlayıp sonuna kadar sürdürememenizin nedeni uygulaması zor, sizi yoran, aç bırakan vb. size uygun olmayan, bilimsel olmayan diyetleri uygulamaya çalışmanızdan da kaynaklanıyor olabilir. Öncelikle iradenize sahip olup, kararlı olmanız gereklidir. Sonra bir uzman tarafından size özel olarak hazırlanmış bir diyeti tercih etmeniz gereklidir. Bu diyet Öncelikle sabah-öğle-akşam olmak üzere 3 ana, 3'de ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmenizi içermelidir. Ana öğünleri hiç atlamayınız. Öğünlerinizde yağlı salçalı yemeklerden kaçındığınız gibi yemeklerin suyundan da tüketmeyiniz. Ayrıca düzensiz beslenmek ve az yemek tüketmek kilo almanıza neden olur. Günde 2-3 litre su için. Bol su tüketimi toksinlerin vücuttan hızlı atılmasını sağlar. Öğünlerde mutlaka yağsız ve bol salata tüketiniz. Hamurlu ve şekerli yiyeceklerden kaçının. Spor yapmaya çalışın bol bol tempolu yürüyüşler yapın. Eksersiz yapın. Yapabiliyorsanız düzenli spor yapın. Not yardımcı ürününüz bu tavsiyelerimdir.
« tüm yazıları
966
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.