Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Diyetisyenimiz sorularınızı cevaplıyor

Diyetisyenimiz sorularınızı cevaplıyor

Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan beslenme ve diyet konusunda tüm sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Merhaba ben 30 yaşında 1.55 boyunda, 59 kilo ağırlıgındayım. Ortopedik engelim oldugundan dolayı hareketlerim kısıtlı ve çalıştığım için başka bir aktiviteye zaman bulamıyorum. Yediklerime oldukça dikkat etmeme rağmen sorunlu olan karın bölgesinde herhangi bir incelme sözkonusu olmadı. Önerilerinizi bekliyorum. Teşekkürler.

Cevap: Olmanız gereken ağırlık 48-53 kg aralığıdır. Bir uzmanadan yardım alabilirsiniz. Eğer imkanınız yoksa Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.

· 3 ana 3 ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmeye çalışın. Gün içinde öğün aralığı 2-3 saat olması gereklidir. 3 saatten fazla bir şey yemeden (aç) kalmayın.

· Bol su için günde 2-3 litre

· Bol salata tüketin (yağsız veya az zeytin yağlı)

· Çeşitli meyvelerden tüketmeye çalışın.

· Ekmeği ana öğünlerde 1 ince dilim mutlaka tüketin.

· Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin. Bu içecekler su kaybını hızlandırır.

Merhaba. Ben 19 yaşındayım, boyum 1.67cm ve 50kg. aslında internette bazı hesaplamalar yaptığımda boyuma göre kilom normal çıkıyor, çevremdeki insanlarda öyle söylüyor ama ben yine de pek memnun değilim. Basen kısmım biraz geniş ve çoğu zaman göbek sorunumoluyor. Mesela bikaç gün üst üste düzenli ve ağır yemekler yersem göbeğim çıkıyor. Basen de sanırım kemikten kaynaklanıyor ama ben yinede biraz daralmasını istiyorum. Bir de selülit problemi var. ROC' un selülit kremini kullanıyorum 2-3 aydır ama pek faydasını göremedim. Gerçi aşırı selülit yok ama bu yaşta böyle olursa ilerisi daha da kötü olur diye düşünüyorum. Bana bu konular hakkında yol gösterip yardımcı olursanız çok
memnun olurum.


Cevap: Bölgesel probleminiz olması vücudunuzdaki yağ oranının olması gerekenden fazla olduğunu, kas oranının düşük olduğunu gösterir. Bu durumu düzeltmek için en iyi yöntem yeterli ve dengeli beslenmek, düzenli spor yapmak ve bol su içmektir. Böylece vücudunuzdaki kas oranını yükseltir, yağ oranını düşürür, sıvı miktarını dengeleyebilirsiniz. Ayrıca iyi bir diyet programını uyguladığınızda kilo kaybı nerede fazlalık yani yağ birikimi varsa oradan olur. Mutlaka bol bol yürümelisiniz ve imkanınız varsa haftada 2-3 gün spor yapmalısınız. Kas yoğunluğunu arttırmak dengeli bir görünüme sahip olmak için spor çok önemli. Selülit oluşumunu spor ve dengeli beslenme ve bol su tüketimi ile en az düzeye indirebilirsiniz.

Bol su içmelisiniz. Beslenme şeklinizi mutlaka sabah, öğle, akşam olmak üzere 3 ana öğün, 3 de ara öğün olmak üzere toplam 6 öğün şeklinde olmalıdır. Ara öğünlerde süt veya ayran içerek geçirebilirsiniz.

Merhaba benim sizden öğrenmek istediğim ben vejeteryanım (et,tavuk,balık) gibi ürünleri yemiyorum ve bu yüzden kendime uygun bir diyet bulamıyorum bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Çalışmalarınızda başarılar dilerim Teşekkürler

Cevap: Sağlıklı beslenme; yeterli ve dengeli beslenmektir. Bunu sağlamak için her yiyecek grubundan ihtiyacımız kadar almamız gereklidir. Doğru beslenme de yiyecekleri aşağıdaki gruplara ayırabiliriz.

1. Grup : Protein Grubu yiyecekler : Et – peynir – yumurta

2. Grup : Kalsiyum Grubu : Süt – yoğurt

3. Grup : Ekmek Grubu : Ekmek – pilav – makarna

4. Grup : Meyve Grubu

5. Grup : Sebze Grubu

6. Grup : Şeker – Yağlar

Siz et ve ürünlerini yemiyorsunuz ancak süt – süt ürünleri – yumurta yiyorsunuz. Yeterli bir beslenme programı dahilinde et yemeden her yiyecek grubundan ihtiyacınızı ayarlayarak beslenebilirsiniz. Bu konuda ya bir uzmandan yardım almalısınız ya da kişiye özel diyet programını kendinize özel listeyi uygulayabilirsiniz.


Merhaba,ben 1 haftalık şok diyet uyguladım ve yaklaşık 5 kilo verdim.Diyetim dün bitti.Boyum 1.76 cm,kilom 65.26 yaşındayım, verdiğim kiloları tekrar almaktan korkuyorum.Kilomu muhafaza etmemi sağlayacak bir diyet tavsiye edebilir misiniz? Teşekkür ederim.

Cevap: Diyetinizin içeriğini bilmediğim için uyguladığınız diyetin doğru bir diyet olup olmadığını size söyleyemeyeceğim. Ancak bir hafta da beş kilo çok fazla, bu beş kilonun hepsinin yağ olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Su, yağ, kas. Bu beş kiloyu fazlası ile geri alırsınız. Bir uzman kontrolünde olmadıkça şok diyetler uygulamayın. Size uygun bir uzmanın hazırladığı bir diyetle ağır ağır kalıcı kilo vermenizi öneririm.

1 çocuk annesiyim. 1yıl önce iş hayatına geri döndüm ve işim hareketli olmasına rağmen kilo almaya başladım. Yalnız hamileliğim boyunca 33 kilo aldım.Herhangi bir rejim uygulamadan aldığım kilonun 30 kilosunu verebilmiştim. Oysa çok fazla yemeden hızla kilo alıyorum. 1-2 ayda 7 kilo aldım. Tuz,şeker kullanmıyorum. Haftada bir hamburger yiyorum. Düzenli su içiyorum,spora vakit ayıramadım ve vücudumda ödemler var(en çok bacaklarda)Boyum 1.61 kilom 68 yaş 33. Fazla yemediğim halde böyle oluyorsam yersem ne olurum merak ediyorum. Kilo almada stresin etkisi var mıdır? Saygılarımla

Cevap: Hamilelik esnasında çok fazla kilo almışsınız. Bu sizin için olduğu kadar, bebek içinde sakıncalı bir durumdur. 30 kiloyu vermeniz büyük başarı ama verirken aç kalarak verdiyseniz tekrar alma riskiniz çok yüksek. Aç kalırsanız daha çok kilo alırsınız. Vücudunuzun ihtiyacı olan gıda maddelerinden düzenli olarak tüketmelisiniz.

Metabolizma uzun süre aç kaldığında yediğiniz ilk besini tekrar aç kalacağını düşünerek hemen depolar yani yağ oluşturur. Bu nedenle aç kalmadan öğünlerin arası 3-4 saati geçmeden öğün atlamadan, en az 6 öğün beslenmeniz gereklidir. Az ve sık beslenmelisiniz. Uyguladığınız yöntem son derece sağlıksız. Sabah- öğle –akşam öğünleri zamanında yenmeli ve ana öğün olduğu için yeterli miktar ve çeşitte yiyecek içermelidir.

Merhaba ben 1.63 boy, 51 kilodayım, birazcıkta olsa yemek yediğim zaman göbeğim o kadar çıkıyor ki. Hamileymişim gibi yani sürekli bir göbek ve mide çıkması problemim var o yüzden sağlıksız diyetler yapıyorum bana yardımcı olmanızı rica ediyorum. Saygılar.

Cevap: Her insanın anatomik yapından dolayı yağ hücreleri farklı bölgelerindedir. Bölgesel probleminiz olması vücudunuzdaki yağ oranının olması gerekenden fazla olduğunu, kas oranının düşük olduğunu gösterir. Sizin de yapısal olarak göbek bölgenizde yağ hücreleriniz sayı olarak yoğun olduğu için kilo alınca o bölgeden alıyorsunuz. Bu durumu düzeltmek için en iyi yöntem yeterli ve dengeli beslenmek, düzenli spor yapmak ve bol su içmektir. Böylece vücudunuzdaki kas oranını yükseltir, yağ oranını düşürür, sıvı miktarını dengeleyebilirsiniz. Ayrıca iyi bir diyet programını uyguladığınızda kilo kaybı nerede fazlalık yani yağ birikimi varsa oradan verirsiniz.

Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.
« tüm yazıları
1030
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.