Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Diyet üzerine tüm sorular ve cevapları burada

Diyet üzerine tüm sorular ve cevapları burada

Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan beslenme ve diyet konusunda tüm sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Merhaba kilomdan memnunum 54 kiloyum, yediklerime de dikkat etmeye çalışıyorum ama şu an 22 yaşındayım 17 yaşından beri göbeğimdeki selülitler azalsa da gitmiyor. Ne dokunuyor olabilir? Peynirsiz kahvaltı yapmam bununla ilgisi olabilir mi?

Cevap: Bol bol su için, düzenli spor yapın. Eğer yapamıyorsanız haftada en az 3 kez olmak üzere 1 saat yürüyüş yapın. Yeterli ve dengeli; 6 öğün şeklinde beslenmelisiniz. Olabildiğinizce kahve, çikolata ve kolalı içecekleri azaltmalısınız. Mutlaka günde 2 – 3 litre su tüketmelisiniz.

Kan grubum 0 rh pozitif, 1.65 ve 63kg. Protein ağırlıklı South Beach diyetini uyguluyorum ancak meyve ağırlıklı ve daha kolay bir diyet arıyorum 15 günde acil zayıflamam gerekli ne önerirsiniz? Egzersiz yapmama gerek kalmadan hızlı kilo verebileceğim bir diyet biliyor musunuz? Teşekürler

Cevap: Bir uzmandan yardım alın. Size sağlıklı bilgiler verecektir.

Meyve yemeyi sevmiyorum. Diyetimde meyva yerine ne yememi tavsiye edersiniz?

Cevap: Bir şekilde en az birkaç çeşit meyveye alışmanız gereklidir. Meyve ana yiyecek gurubundan birisi olmazsa olmaz yiyeceklerden kendinizi zorlayınız.

Kendime özel 7 kilo verdirecek diyet istiyorum. Boy 1.64, kilo 66 kg, yaş 34. Teşekkür ederim.

Cevap: Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.

Vejetaryanım, ne yapmam gerek?

Cevap: Sağlıklı beslenme; yeterli ve dengeli beslenmektir. Bunu sağlamak için her yiyecek grubundan ihtiyacımız kadar almamız gereklidir.

Doğru beslenme de yiyecekleri aşağıdaki gruplara ayırabiliriz.

1. Grup : Protein Grubu yiyecekler: Et – peynir – yumurta

2. Grup : Kalsiyum Grubu: Süt – yoğurt

3. Grup: Ekmek Grubu: Ekmek – pilav – makarna

4. Grup: Meyve Grubu

5. Grup: Sebze Grubu

6. Grup: Şeker – Yağlar

Siz et ve ürünlerini yemiyorsunuz. Süt – süt ürünleri – yumurta yiyebilirsiniz. Yeterli bir beslenme programı dahilinde et yemeden her yiyecek grubundan ihtiyacınızı ayarlayarak beslenebilirsiniz. Bu konuda ya bir uzmandan yardım almalısınız ya da kişiye özel diyet programını kendinize özel listeyi uygulayabilirsiniz.

Çok zor kilo veriyorum, çok çabuk kilo alıyorum. Hele yaş ilerledikçe daha zorlaştı bana yardımı olur musunuz? Teşekkürler

Cevap: Uzun yıllarda alınan kilolar artık vücutta yer edinmekte verilmesi de zorlaşmaktadır. Ne kadar erken başlayıp bu sorununuzu erken çözerseniz o kadar sağlıklı olur. Sık sık diyet yapıp bırakmayınız. Size özel bir uzmanın hazırladığı bir diyeti uygulayın kilonuzu verdikten sonra koruma programını uygulamaya başlayın.

15 yaşında 63 kilo 1.68 boyundayım nasıl kilo verebilirim?

Cevap: Olmanız gereken kilo aralığı 56-62 arası. Gelişme çağındasınız. Eğer iyi beslenirseniz ve düzenli spor yaparsanız boyunuzun uzaması devam edeceği gibi sağlıklı bir vücuda kavuşur ayrıca fazla kilolarınızı daha kolay verebilirsiniz. Yeterli ve dengeli beslenin, öğün atlamayın, düzenli spor yapın ve bol su için. Mutlaka bol bol yürümelisiniz ve imkanınız varsa haftada 2-3 gün spor yapmalısınız. Bol su içmelisiniz. Beslenme şeklinizi mutlaka sabah, öğle, akşam olmak üzere 3 ana öğün, 3 de ara öğün olmak üzere toplam 6 öğün şeklinde olmalıdır. Ara öğünlerde süt veya ayran içerek geçirebilirsiniz.

Ben 26 yaşında evli bir bayanım. Benim sorunum göbek ve bel çevresindeki yağlı bölgelerimi eritemiyorum çok uğraştım nice diyetler yaptım şimdi ise öğünlerimi aksatmıyorum, koşu ve yürüyüşlere çıkıyorum. Bana bu konuda yardımcı olursanız çok memnun olurum. Kilom:60 boy:1.62. (Oturdugum zaman bel bolgesinde 3 tane lopçuk çıkıyor)iletiyorum

Cevap: Olmanız gereken kilo aralığı 52-60 arası. Size uygun hazırlanmayan standart diyetleri uygulamayın. Sık sık kilo alıp vermeyin. Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Bölgesel probleminiz olması vücudunuzdaki yağ oranının olması gerekenden fazla olduğunu, kas oranının düşük olduğunu gösterir. Bu durumu düzeltmek için en iyi yöntem yeterli ve dengeli beslenmek, düzenli spor yapmak ve bol su içmektir. Böylece vücudunuzdaki kas oranını yükseltir, yağ oranını düşürür, sıvı miktarını dengeleyebilirsiniz. Ayrıca iyi bir diyet programını uyguladığınızda kilo kaybı nerede fazlalık yani yağ birikimi varsa oradan olur. Mutlaka bol bol yürümelisiniz ve imkanınız varsa haftada 2-3 gün spor yapmalısınız. Kas yoğunluğunu arttırmak dengeli bir görünüme sahip olmak için spor çok önemli.

Ben 19 yaşındayım. Boyum 1.70 ve 68 kiloyum. Spora ayıracak yeterınce vaktim var. Yazın yüzme, kışın aletli jimnastık yapıyorum ama bunun yanında uygun ve kolayca fazlalıklarımdan kurtulabileceğim bir diyet arıyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

Cevap: Olmanız gereken kilo aralığı 53-58 arası. Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.

Ben 21 yaşındayım 1.55 boyunda 68 kiloyum sağlıklı bir şekilde kilo vermek istiyorum. Bana diyet yapmam için yardımcı olur musunuz?

Cevap: Olmanız gereken kilo aralığı 48-53 arası. Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.

Ben 17 yaşında 1.65 boyunda ve 66 kiloyum. Boğazıma bir türlü hakim olamıyorum. Sürekli bir şeyler yemek istiyorum. Ne yapmam gerekiyor? Zayıflamak da istiyorum. Bana doğru bir yol gösterirseniz çok sevineceğim.

Cevap: Olmanız gereken kilo aralığı 54-60 arası. Sık sık birşeyler atıştırma alışkanlığınızı bırakmak zorundasınız. Sizi aç bırakmayan öğün araları 3-4 saat olan bir diyet uyguladığınızda sorununuz çözülecektir. Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.

Benim şişmanlıkla ilgili bir sorunum yok ama sürekli masa başında çalıştığım için göbeğim çıktı ve belim kalınlaşıyor. Bunun için ne yapmalıyım?

Cevap: Kesinlikle spor yapmalısınız. Eğer düzenli spor yapabiliyorsanız yapın, yapamıyorsanız bol bol tempolu yürüyüş yapın, yüzün, bisiklete binin, işyerinizde biraz daha aktif olmaya çalışın. Beslenmenizi düzene koyun. Sık sık az az bol çeşit tüketin. Bol su için.

Üniversiteye gireli 1 yıl oldu ve ben derslerin yoğunluğundan çok hareketsiz kaldım ve bir yılda 5 kg aldım. 19 yaşındayım, boyum 1.61 ve 63 kiloyum. Basenlerim var ve bacaklarım da kilolu. Tavsiyelerinizi bekliyorum.

Cevap: Olmanız gereken kilo aralığı 52-57 arası. Bölgesel probleminiz olması vücudunuzdaki yağ oranının olması gerekenden fazla olduğunu, kas oranının düşük olduğunu gösterir. Bu durumu düzeltmek için en iyi yöntem yeterli ve dengeli beslenmek, düzenli spor yapmak ve bol su içmektir. Böylece vücudunuzdaki kas oranını yükseltir, yağ oranını düşürür, sıvı miktarını engeleyebilirsiniz. Ayrıca iyi bir diyet programını uyguladığınızda kilo kaybı nerede fazlalık yani yağ birikimi varsa oradan olur. Mutlaka bol bol yürümelisiniz ve imkanınız varsa haftada 2-3 gün spor yapmalısınız. Kas yoğunluğunu arttırmak dengeli bir görünüme sahip olmak için spor çok önemli. Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.

15 yaşındayım. Boyum 1.69 cm, kilom 50. Dergilerde yazılana göre boy ve kilom orantılı ama karnım biraz yağlı mekik çektim üst karnım eridi fakat altı duruyor ne yapmalıyım?

Cevap: Gelişme çağındasınız. Eğer iyi beslenirseniz ve düzenli spor yaparsanız boyunuzun uzaması devam edecetir. Bölgesel kilolarınızı daha kolay verebilirsiniz. Yeterli ve dengeli beslenin, öğün atlamayın, düzenli spor yapın ve bol su için. Mutlaka bol bol yürümelisiniz ve imkanınız varsa haftada 2-3 gün spor yapmalısınız. Bol su içmelisiniz. Beslenme şeklinizi mutlaka sabah, öğle, akşam olmak üzere 3 ana öğün, 3 de ara öğün olmak üzere toplam 6 öğün şeklinde olmalıdır. Ara öğünlerde süt veya ayran içerek geçirebilirsiniz.

Doğum kontrol hapından sonra bacak damarlarımda sorunlar çıktı. Çok şişiyor ve ağrıyor. Bununla birlikte kilo aldım. Damar tıkanıklığı yüzeye yakın kapakcıklarda tıkanma var. Dolayısıyla bu durumu tehlikeye sokmayacak bir diyet rica ediyorum. Kişisel diyet programlarınıza baktım. İkna olmadım. Boyum 1.68 kilom 68, atletik vücut tarzım var. Arh+ kan grubum

Cevap: Bir Beslenme ve Diyet Uzmanına başvurun size özel sizinle birlikte uygun diyet hazırlanıp uygulayınız. Haftalık kontrollerle kilo veriniz.

Çok az kaloriyle kilo veremiyorum. Metobolizmam durmuş vaziyette. Yardımcı olabilir misiniz?

Cevap: Az kalorili diyetleri önermiyoruz. Sizin vücudunuzun ihtiyacı olan kaloriyi zamanın da ve eksiksiz almanız gereklidir. Az kalorili diyetler sağlığınızı bozar. Standart hazırlanmış diyetlerden kaçının. Bir uzmanadan yardım alabilirsiniz. Eğer imkanınız yoksa Mahmure com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.

· 3 ana 3 ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmeye çalışın.

· Bol su için günde 2-3 litre

· Bol salata tüketin (yağsız veya az zeytin yağlı)

· Çeşitli meyvelerden tüketmeye çalışın.

· Ekmeği ana öğünlerde 2 ince dilim mutlaka tüketin.

· Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin. Bu içecekler su kaybını hızlandırır.

Bol bol yürüyüş yapın, Eğer yapabiliyorsanız spor yapın

Göbek yağlarından nasıl kurtulabiliriz?

Cevap: Her insanın anatomik yapından dolayı yağ hücreleri farklı bölgelerindedir. Bölgesel probleminiz olması vücudunuzdaki yağ oranının olması gerekenden fazla olduğunu, kas oranının düşük olduğunu gösterir. Sizin de yapısal olarak basen bölgenizde yağ hücreleriniz sayı olarak yoğun olduğu için kilo alınca o bölgeden alıyorsunuz. Bu durumu düzeltmek için en iyi yöntem yeterli ve dengeli beslenmek, düzenli spor yapmak ve bol su içmektir. Yürüyüşlerinizi daha sık ve tempolu bir şekilde arttırarak devam edin. Böylece vücudunuzdaki kas oranını yükseltir, yağ oranını düşürür, sıvı miktarını dengeleyebilirsiniz. Ayrıca iyi bir diyet programını uyguladığınızda kilo kaybı nerede fazlalık yani yağ birikimi varsa oradan verirsiniz. Bol su içmelisiniz. Beslenme şeklinizi mutlaka sabah, öğle, akşam olmak üzere 3 ana öğün, 3 de ara öğün olmak üzere toplam 6 öğün şeklinde olmalıdır. Ara öğünlerde süt veya ayran içerek geçirebilirsiniz.

Kişisel diyet programınızda ideal 62 kilo diyor fakat ben 53 kilo olmama rağmen yanlardan ve göbeğimden biraz yağlar çıkmaya başladı. Öss sınavına gireceğim için ders çalışırken çok acıkıyorum ve çok yiyorum. Önerebileceğiniz birşeyler var mı?

Cevap: Düzenli spor yapın karın kaslarınızı güçlendirecek sporlar yapın. Eğer yapamıyorsanız tempolu yürüyüşler yapın. Yüzme imkanız varsa yüzün. Beslenmenizi öğün atlamadan sık sık, az az 6 öğün şeklinde ayarlayın. Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin. Bu içecekler su kaybını hızlandırır.

« tüm yazıları
1755
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.