Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Bol su için

Bol su için

Diyetisyenimiz Nil Şahin Gürhan, yeni yanıtlarıyla kullanıcılarımızı bilgilendirmeye devam ediyor.

Güncellenme tarihi: 12.05.2014
Sağlıklı bir yaşamın sırları elinizin altında, tıklayın.

Ben yumurta yemiyorum. Diyetlerde de biliyoruz ki hep var. Yumurta yerine ne yiyebilirim? Bir de hangi yiyeceğin yerine kullanabileceğimizi belirten listeler vardır sanırım. Bunları nereden bulabiliriz? İlginize şimdiden teşekkür ederim.

Mahmure'deki kişiye özel diyet programından porsiyon listelerini alabilirsiniz. Yumurta, et porsiyon listesindedir.

Merhaba, ben 25 yaşında 1.60 boyunda 47 kiloda bir bayanım. Çok uğraştım ama kilo alamadım. Yazılarınızda diyetisyene başvurun diyorsunuz ama maddi durumum elvermiyor, lütfen daha kolay çözümler üretin.

Genel olarak uymanız gereken önerilerim:

- Kilo almanız için mutlaka düzenli beslenmeniz gereklidir.
- 3 ana 3 ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmeniz gereklidir.
- Bol su için günde 2-3 litre
- Bol salata tüketin (az yağlı)
- Çeşitli meyvelerden tüketmeye çalışın.
- Ekmeği ana öğünlerde 2 ince dilim mutlaka tüketin.
- Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin.
- Bol bol yürüyüş yapın, Spor iştahınızı açar. Ayrıca vücudun kendini toparlaması ve kasların güçlenmesini sağlar.
- Yemeklerin üzerine tatlı almanızı veya meyve tüketmenizi, özellikle sütlü tatlılardan tercih etmenizi tavsiye ederim.
- Kalorisi yüksek bol yağlı, salçalı, kızartmalardan, soslu vb. ağır yiyeceklerden kaçının. Bu tür yiyecekler mideyi geç terk ettiği için tokluk hissi verir. Ondan sonraki öğünlerde yetersiz (az) yemenize neden olur. Bu tür yiyeceklerin sindirimi zor ve aynı zamanda mideyi de yorar.
Öncelikle spor yapmalısınız. Spor iştahınızı açacaktır. Açık havada yapacağınız tempolu yürüyüş vb. sporlar beslenmenizi kolaylaştıracaktır. Öğünlerde et-peynir gurubu, ekmek gurubu, kalsiyum gurubu (süt-yoğurt) dengeli bir şekilde olmalı. Yemeklerinizi yavaş yavaş Yemeklerinizi yavaş yavaş yemenizi öneririm. Zorlandığınız yerde ara verip bekleyin kendinize aşırı baskı yapmayınız.

1.70 boyundayım ve 53 kiloyum. Kilomun normal olduğunu biliyorum fakat 48 kilo falan olursam daha güzel olacak gibi geliyor. Belki de bir hastalık, ama çok zayıf olmak istiyorum. Sizce ne yapmalıyım? Psikoloğa mı danışsam acaba? Anoreksi vb. hastalıklara yakalanır mıyım ki? 3 yıl önce Anoreksi geçirdim, tekrar aynı hastalığa yakalanmak istemiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

Sağlıklı ve kaliteli bir yaşam için sağlıklı ve dengeli beslenmek önemli. Kilo takıntınızı atın. Spor yapın ve dengeli ve sağlıklı beslenin gerekirse bir Beslenme ve Diyet Uzmanı'ndan yardım alın.

Merhaba, ben 16 yaşında bir erkek öğrenciyim. Benim birkaç senedir kafama taktığım bir sorunum var. Boyum 1.83 cm fakat kilom ise 60. Arkadaşlarım kilo al diyorlar fakat yiyorum ama alamıyorum.Annemler diyor ki "birkaç seneye kadar alırsın, vücudun iyice otursun, çok rahat alırsın". Fakat ben çabucak kilo almak istiyorum. Bana yardımcı olur musunuz? İpuçları verir ya da diyet hazırlar mısınız?

Bir doktor kontrolünden geçmenizi ve eğer imkanınız varsa bir Beslenme ve Diyet Uzmanının yakın kontrolünde kilo almanızı öneririm.

Genel olarak uymanız gereken önerilerim:

- Kilo almanız için mutlaka düzenli beslenmeniz gereklidir.
- 3 ana 3 ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmeniz gereklidir.
- Bol su için günde 2-3 litre
- Bol salata tüketin (az yağlı)
- Çeşitli meyvelerden tüketmeye çalışın.
- Ekmeği ana öğünlerde 2 ince dilim mutlaka tüketin.
- Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin.
- Bol bol yürüyüş yapın, Spor iştahınızı açar. Ayrıca vücudun kendini toparlaması ve kasların güçlenmesini sağlar.
- Yemeklerin üzerine tatlı almanızı veya meyve tüketmenizi, özellikle sütlü tatlılardan tercih etmenizi tavsiye ederim.
- Kalorisi yüksek bol yağlı, salçalı, kızartmalardan, soslu vb. ağır yiyeceklerden kaçının. Bu tür yiyecekler mideyi geç terk ettiği için tokluk hissi verir. Ondan sonraki öğünlerde yetersiz (az) yemenize neden olur. Bu tür yiyeceklerin sindirimi zor ve aynı zamanda mideyi de yorar.

Merhaba, ben 12 yaşında, 65 kiloda ve 1.65 boyundayım. Sizce boyuma göre kaç kilo olmam gerekiyor?

Mahmure'deki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek ideal kilonuzu, durumunuzu öğrenin ve kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın.

Merhaba Nil Hanım, ben 26 yaşındayım. 2 sene önce evlendim. Bekarken 65 kiloydum şimdi ise 84 kiloyum. Boyum 1,75. Boydan fazla göstermememe rağmen mide ve karın bölgemde yağlanma çok var, Sırtımda da öyle... Tip olarak erkek vücudu gibiyim. Kalça ve basenlerim fazla değil. Sorunum hep üst bedenimde. Nasıl kilo verebilirim? Yardımcı olursanız sevinirim.

Mahmure'deki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek ideal kilonuzu, durumunuzu öğrenin ve kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Ancak ne olursa olsun bir şekilde yürüyüş-spor vb. yapın. Porsiyon listelerini almayı unutmayın, her hafta bilgilerinizi girerek yeni diyetinizi alın.

Merhaba, 17 yaşındayım. 1.70 boyundayım ve kilom 54. Sorunum bacaklarım ve kalçam. Özellikle bacaklarımı nasıl şekle sokabilirim? Üst bacaklarım oldukça kalın. Spor ve doğru beslenme gerekiyor ama ne tür spor yapmalıyım?

Mahmure'deki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek ideal kilonuzu, durumunuzu öğrenin ve kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Bir spor merkezinde bir uzman kontrolünde spor yapmanızı öneririm. İmkanınız yoksa kendiniz düzenli yürüyüş yüzme, bisiklet vb. yapın. Porsiyon listelerini almayı unutmayın, her hafta bilgilerinizi girerek yeni diyetinizi alın.

Merhaba Nil Hanım. Daha önce de size gelmiştim. Sorumu cevaplarsanız çok sevinirim. İş ortamında Nescafe tüketimi çok oluyor. Şeker kullanmıyorum fakat süt tozunu mu tercih etmeliyim, yoksa sütü mü? Süt tozu çok kalorili midir? Teşekkürler.

Kesinlikle sütü tercih edin. Süt tozunun hem besin değeri düşük, hem de yağ oranı ve enerjisi yüksektir.

Troid bezinin az çalışması nelere sebep olur? Neler yapmak gerekir?

Troid bezinin az veya hiç çalışmaması aşırı yorgunluk, çarpıntı, vücudunuzda ödem, sebepsiz ve hızlı kilo alma ve bayanlarda regl olmama ve düzensizlik gibi birçok sıkıntı meydana getirir. Bir dahiliye doktoruna muayene olup, doktorun istediği tetkikleri yaptırmalısınız.

Sağlıklı bir yaşamın sırları elinizin altında, tıklayın.
« tüm yazıları
1327
dahafazlası
YORUMLAR

168 boy kilo 88 doğumdan sonra böyle oldu bana yardımcı olursanız sevinirim

leyla şahin 02.10.2012 13:51:56

Merhaba nil hanım benim yaşım 23,boyum 1.54, kilom ise 45,kilo almak için neler yapabilirim? diyetisyene gidecek durumum yok,birde eğer parazit ya da kurt olmadan sitraks içmenin zararı olurmu?çünkü gece uyurken ağzımda su geliyor şüpheleniyorum parazit ilacı kullanmamm gerkirmi?

Tuğba Egemen 03.01.2008 23:24:11
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.