Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Bıktım kilolarımdan!

Bıktım kilolarımdan!

Diyetisyenimiz Nil Şahin Gürhan, yeni yanıtlarıyla kullanıcılarımızı bilgilendirmeye devam ediyor.

1.75 boyundayım, 87 kilodayım. Doğum yaptığım için çok kilo aldım. Sizden ricam bu kiloları nasıl vereceğim konusunda yardımcı olmanız. Teşekkürler.

Eğer emziriyorsanız: Önceliğin bebeğinizin sağlığı ve sağlıklı beslenmesi olduğunu unutmayın ve bu nedenle bilinçsizce hiçbir diyeti uygulamayın. Hamilelik döneminde alınan fazla kilolardan kurtulmak için yapılan diyetlere çok dikkat edilmesi gereklidir. Yaptığınız diyet sizi halsiz bırakmayacağı gibi süt verimizi de artıracak şekilde olmalıdır. Sık sık, az az ve çok çeşitli beslenmeye çalışın. Ağır, yağlı, salçalı yiyeceklerden, gaz yapıcı yiyeceklerden ve ağır tatlılardan kaçının. Sütlü tatlıları tercih edin. Bol bol su için. Günde en az bir saat tempolu yürüyüş yapın, 3 ana, 3 ara öğün olmak üzere altı öğün beslenin öğün atlamayın. Bol yağsız mevsim salatası ve meyve tüketin. İmkanınız varsa bir Beslenme ve Diyet Uzmanından yardım alın. Çok yoğun ve bilinçsizce spor yaparsanız kanda laktik asit artar ve buna bağlı olarak sütte de artar. sütün tadı acır ve bebek emmek istemez.

Emzirmiyorsanız:İmkanınız varsa bir Beslenme ve Diyet Uzmanının yakın takibinde kilo verin. Ve düzenli spor yapın. İmkanınız yoksa bilinçsiz diyetler uygulamayın. Mahmure.com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek ideal kilonuzu, durumunuzu öğrenin ve kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Düzenli spor yapabiliyorsanız spor yapın. Yapamıyorsanız bol bol yürüyüş yapın. Porsiyon listelerini almayı unutmayın. Her hafta bilgilerinizi girerek diyetinizi değiştirin.

Merhaba,.benim sorum kilo almakla ilgili. Erkek arkadaşım 1.80 boyunda ve 63 kilo. Kilo alamıyor, artı sigara kullanıyor. Olması gereken kilo nedir ve nasıl alabilir? Bir program yazarsanız sevinirim. İyi çalışmalar.

Bir doktor kontrolünden geçmenizi ve Beslenme uzmanının yakın takibinde kilo almanızı öneririm. Eğer imkanınız yoksa;

Genel olarak uymanız gereken önerilerim:
- Kilo almanız için mutlaka düzenli beslenmeniz gereklidir.
- 3 ana 3 ara öğün olmak üzere 6 öğün beslenmeniz gereklidir.
- Bol su için günde 2-3 litre
- Bol salata tüketin (az yağlı)
- Çeşitli meyvelerden tüketmeye çalışın.
- Ekmeği ana öğünlerde 2 ince dilim mutlaka tüketin.
- Çay, kahve ve kolalı içecekleri en aza indirin.
- Bol bol yürüyüş yapın, spor iştahınızı açar. Ayrıca vücudun kendini toparlaması ve kasların güçlenmesini sağlar.
- Yemeklerin üzerine tatlı almanızı veya meyve tüketin, özellikle sütlü tatlılardan tercih etmenizi tavsiye ederim.
- Kalorisi yüksek bol yağlı, salçalı, kızartmalardan, soslu vb. ağır yiyeceklerden kaçının. Bu tür yiyecekler mideyi geç terk ettiği için tokluk hissi verir. Ondan sonraki öğünlerde yetersiz (az) yemenize neden olur. Bu tür yiyeceklerin sindirimi zor ve aynı zamanda mideyi de yorar.
- Ayrıca sigarayı bırakmanız, bırakamıyorsanız azaltmanız gerekli, çünkü sigara iştahınızı keser, zararlarını söylememe gerek yok diye düşünüyorum.

Öncelikle spor yapmalısınız. Spor iştahınızı açacaktır. Açık havada yapacağınız tempolu yürüyüş vb. sporlar beslenmenizi kolaylaştıracaktır. Öğünlerde et-peynir gurubu, ekmek gurubu, kalsiyum gurubu (süt-yoğurt) dengeli bir şekilde olmalı. Yemeklerinizi yavaş yavaş yemenizi öneririm. Zorlandığınız yerde ara verip bekleyin kendinize aşırı baskı yapmayınız.

Ben 15 yaşında, 1.63 cm boyunda, 39 kg ağırlığında bir kızım. Kilo almak istiyorum, benim için özel günlük diyet listesi hazırlar mısınız? Teşekkür ederim.

Bir doktor kontrolünden geçmenizi ve Beslenme uzmanının yakın takibinde kilo almanızı öneririm.

Nil Hanım ben 2 hamileliğimden sonra çok kilo aldım ve her seferinde sıkı bir diyetle 15 ve 20 kilo fazlalığımı verdim. Diyetleri diyetisyen kontrolünde yapmadım. En küçük çocuğum 4 yaşında ve ben bazı depresyonik durumlardan ötürü kafamı toplayıp diyet yapamıyorum. Normalde yapacağım dediğimde çok iradeli bir insan olup başladığım işi sonuçlandıran bir insanım. Ama artık niye bunu başaramadığımı çözemiyorum?

Bir Beslenme ve Diyet Uzmanı kontrolünde kilo vermenizi öneririm.

Öncelikle selamlar, ben boyumun uzayıp uzamaması konusunda sizden yardım almak istiyorum.15 yaşındayım, boyum 1,53. 18 yaşıma kadar kaç cm uzarım? Şimdiden teşekkürler...

Eğer sağlıklı ve düzenli beslenirseniz ayrıca düzenli ve bilinçli spor yaparsanız boyunuzun uzaması devam eder. Kaç cm olacağı birçok faktöre bağlı. Bir Beslenme ve Diyet Uzmanının yakın kontrolünde beslenmenizi planlamanızı ve spor uzmanından yardım alarak spor yapmanızı öneririm.

1.58 boyunda 61 kiloyum. Basen bölgem kalın, bel ve omuz bölgem ince. Zayıflamak istiyorum, yardımcı olabilir misiniz?

Her insanın anatomik yapından dolayı yağ hücreleri farklı bölgelerindedir. Bölgesel probleminiz olması vücudunuzdaki yağ oranının olması gerekenden fazla olduğunu, kas oranının düşük olduğunu gösterir. Sizin de yapısal olarak basen bölgenizde yağ hücreleriniz sayı olarak yoğun olduğu için kilo alınca o bölgeden alıyorsunuz. Bu durumu düzeltmek için en iyi yöntem yeterli ve dengeli beslenmek, düzenli spor yapmak ve bol su içmektir. Böylece vücudunuzdaki kas oranını yükseltir, yağ oranını düşürür, sıvı miktarını dengeleyebilirsiniz. Ayrıca iyi bir diyet programını uyguladığınızda kilo kaybı nerede fazlalık yani yağ birikimi varsa oradan verirsiniz.

Mahmure.com'daki kişiye özel diyet programından kişisel bilgilerinizi girerek kendinize özel bir diyet programı alın ve uygulamaya çalışın. Ancak ne olursa olsun bir şekilde yürüyüş-spor vb. yapın.

Nil Hanım merhaba, öncelikle kişiye özel diyeti uygulamaya başlayalı 3 gün olsa da faydasını gördüm ama tam tamına uygulayamıyorum.Şu an 55 kilo, 1.64boy- 19 yaşındayım. Benim de kalça problemim var, gece yatmadan yarım saat egzersiz yapıyorum ama dediğim gibi diyeti tamamıyla uyguladığım söylenemez. Sabah sıcak su, sizin önerdiğiniz kahvaltı ama gerisi sadece çorba. Aralarda da meyve çayı. Öğrenciyim ve elimden geldiğince uyuyorum ama asla fazlasını da yemiyorum! Sizce doğru yolda mıyım?

Metabolizma uzun süre aç kaldığında yediğiniz ilk besini tekrar aç kalacağını düşünerek hemen depolar yani yağ oluşturur. Bu nedenle aç kalmadan öğünlerin arası 3-4 saati geçmeden öğün atlamadan, en az 6 öğün beslenmeniz gereklidir. Az ve sık beslenmelisiniz. Sabah- öğle –akşam öğünleri zamanında yenmeli ve ana öğün olduğu için yeterli miktar ve çeşitte yiyecek içermelidir. Aç kalarak kilo vermek son derece sağlıksız bir yoldur. Bu nedenle çevrenizdeki kulaktan dolma bilgilere sahip uzman kesilenlere kulak vermeyin. Her hafta bilgilerinizi girerek yeni programınızı alın ve uygulayın. Porsiyon listelerini almayı unutmayın.
« tüm yazıları
1689
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.