Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Basenlerim neden çok geniş?

Basenlerim neden çok geniş?

Diyetisyen Nil Şahin Gürhan, rejim ve diyetle ilgili sorularınıza cevap veriyor.

1.60 boyunda 61 kilo ağırlığında 39 yaşındayım. Ne yaparsam yapayım basenlerimdeki yani sağ ve soldaki basen yağlarından kurtulamıyorum. Hiç bir şekilde bunları aldıracak maddiyata sahip değilim uygun bir diyet önerir misiniz saygılarımla.

Yağlarınızı aldırmanıza gerek yok. Yeterli, dengeli ve sağlıklı bir beslenme programı ile vücudunuzun hangi bölgesinde fazla yağ varsa başta o bölgeden kilo kaybedersiniz. Yeterli, dengeli ve sağlıklı ve size özel bir beslenme programı için lütfen bir beslenme ve diyet uzmanından yardım alın.

Merhabalar, şu an 60 kiloyum ve boyumda 1,60. Geçen yaz polikistik over teşhisi konulmuştu ve Diane 35 adlı ilacı kullanmıştım ve bu ilaç benim yaklaşık 15 – 17 kilo almama neden oldu. 6 kilo verdim 8 ayda yalnız şu an veremiyorum.4 aydır hala 60 kilodayım. İlaç kullanmaya başladığımda 45 kilodaydım yine aynı kiloma geri dönmek istiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim, teşekkür ediyorum.

Polikistik over sendromu kan şekeri bozukluklarına neden olabilir ve kilo almayı kolaylaştıran bir hastalıktır. Bu nedenle bir diyetisyenden aktif yardım almanız kan şekerinizin düzene girmesi ve sağlıklı kilo kaybetmeniz için gereklidir. Az ve sık beslenmelisiniz. Günde 6 öğün beslenmeli ve öğün atlamamalısınız. Öğünleriniz arasında 2–3 saat olmalı ve 4 saatten uzun süre aç kalmamalısınız. Günde 8–15 su bardağı su içmelisiniz. En az yarım saat yürüyüş yapmaya çalışmalısınız. Öğünlerinizin karbonhidrat, yağ ve protein yönünden dengeli olması gerekir. Bu nedenle ara öğünlerinizde süt ve süt ürünleri, et ve et ürünleri, sebze ve meyveler ve ekmek, pilav ve makarna gibi tahıl ürünleri yer almalıdır. Ara öğünlerde ise süt+meyve, yoğurt+meyve, kuruyemiş+meyve, ekmek+peynir gibi seçenekler tüketmelisiniz.

Merhaba, ben 17 yaşında 1.63 boyunda 73 kiloyum. Tatlıdan uzak kalamıyorum. Kendi çabamla nasıl normal kiloma ulaşabilirim?

Günde 6 öğün olacak şekilde beslenirseniz tatlılara duyduğunuz ihtiyaç azalacaktır. Ayrıca şekerli besinlerin tüketimini azaltırsanız tatlı ihtiyacınız, kan şekerinizin daha dengeli olması sebebiyle azalacaktır. Öğünleriniz arasında 2–3 saat olmalı ve 4 saatten uzun aç kalmamalısınız. Öğünlerinizde et, süt ürünleri, 1–2 dilim tam buğday ekmeği ve sebze-meyve yer alsın. Ara öğünlerinizde ise süt, yoğurt, meyve gibi hafif besinleri tercih edin. Günde en az yarım saat orta tempolu yürüyüş yapın. Ayrıca günde 8-15 su bardağı su içmeyi de ihmal etmemelisiniz. Bir beslenme ve diyet uzmanından yardım alın.

« tüm yazıları
4942
YORUMLAR

Merhaba.. Ben 22 yaşındayım.. 175 boyum var ve 90 kiloyum.. Göbeğim yok fakat basenlerim oldukça sorunlu.. İştah sorunum kesinlikle yok.. Asla çok yiyen, tatlılar hamur işleri tüketen bırı olmadım.. Bunun dısında kılo almama neden olabılecek herhangı bır saglık sorunum da yok.. Tavsıyelerınızı rıca edıyorum..

efsa 23.08.2011 00:55:43

merhaba 24 yaşındayım 47 kiloydum ve 6 ayda 8 kilo aldım.. metabolizmam yavaş çalıştığı için sürekli şişkinlik hissediyorum ve ne yersem kilo aldığımı hissediyorum neler yemeliyim? çok yoğun tempoda çalışmama rağmen kilo alıyorum buda bir sorun olduğu düşüncesine kapılmama neden oluyor şimdiden tşkederim

su eren 17.08.2009 19:40:57

İyi günler Nil Hanım... Ben önceden 95 kiloydum. Rejim yaptım. 75 kiloya kadar düştüm. Daha sonra depresyon geçirdim. Verdiğim kiloyu tekrar geri aldım. Şimdi ne yaparsam yapayım, kiloları veremiyorum. Boyum 1.75, yaşım 37. Panik atak hastasıyım. Lütfen bana yardımcı olur musunuz?

Salime Altunkaynak 18.04.2008 13:55:15
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.