Mahmure

Yazarlar

Diğer Yazarlar

Ayıplı mal

Ayıplı mal

Ayıplı mal almak mı ayıp onu satmak mı? Artık bunu düşündürecek hale getiren satıcılarla karşı karşıyayız

Güncellenme tarihi: 07.02.2013
Malum kar, soğuk bizi bırakmıyor. Çoğumuz evlerimizden kımıldayamıyoruz. Benim de son 3 günüm ofisimde geçtikten sonra artık adliyeye gitmemin vakti gelmişti, hem de bu yağmurda. Sonra arkadaşımın önerdiği ve benim hemen aldığım o meşhur su geçirmez botlarım aklıma geldi,hiç giymemiştim.Kutusundan çıkardım ve adliye yolunu tuttum. Adliyeye vardığımda ayaklarım balık, ayakkabının içide göldü. Eeeeeeeeeeee hani bu ayakkabılar su geçirmiyordu? Düpedüz kandırılmıştım,biz kadınların birer alışveriş delisi olmamızdan mıdır yoksa sadece tesadüf mü bilinmez hep başımıza gelir bu tip işler ama içim rahat,haklıyım ve bunu biliyorum. Satıcıya ayakkabıyı götürdüğümde kocaman gülümseme ve kibar bir ses tonu "Ama hanımefendi ambalajından çıkmış hem giyilmiş, geri alamayız kusura bakmayın." Hahahahha orda ona anlattıklarımı bugün buradada anlatmam gerektiğini asıl düşündüren bu son cümle oldu. O kibar beyin kibarca beni salak yerine koymaya calışması. İstersen önce ayıplı mal kavramından başlayalım kibar bey, ayıplı mal nedir?

Ayıplı mal: Satın aldığınız mal ve hizmetin;
- Ambalajında,etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda belirtilen,
- Satıcı tarafından vaadedilen,
- Standardında belirtilen,
Nitelik ve/veya miktarına aykırılıklardan,
- Kullanım amacı bakımından değerini veya beklediğiniz faydaları azaltan veya ortadan kaldıran eksikliklerden,
Birini taşıması durumunda bu mal veya hizmet ayıplıdır.
Hey kibar satıcı gayet açık değil mi malın hatalı, su geçirmez ayakkabımda baraj oluştu. Aaaaaaaa ne bu sizin sorumluluğunuz değil mi bakalım? Bir kanun ne diyordu:
Satıcı, tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür.
Satın aldığınız ayıplı maldan ve/veya ayıplı malın neden olduğu her türlü zarardan dolayı satıcı, bayi, acenta, imalatçı, üretici ve ithalatçı birlikte ve zincirleme sorumludurlar.
Satın aldığınız malın ayıbı gizli nitelikte ise,hakkınızı aramak için kanuni süre iki yıldır.
Satıcı, satılan malın ayıbını tüketiciden hile ile gizlemişse 2 yıllık zamanaşımı süresinden faydalanamaz.

Fazla detay verdim belki sana eeee aslında çok iyi bildiğin haklarımı da diyeyim istersen sana:
Satın aldığımız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde; malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içinde satıcıya başvurarak
-Değiştirilmesi,
-Ödediğiniz bedelin iade edilmesi,
-Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi,
-Ücretsiz olarak onarılması,
-Tazminat hakkı,
Haklarından istediğiniz birini talep edebilirsiniz.

Eeee şimdi sana hangisini seçsem, hadi hadi tazminatla ugraşmyalim, ver paramı da gidelim.

« tüm yazıları
1458
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.