Mahmure

Mahmure

Yaşam

Yeni yöneticilere tavsiyeler

Yeni yöneticilere tavsiyeler

İlk yöneticilik deneyiminiz heyecan verici olabilir. Ama işe başlayınca bazı sürprizlerle karşılaşabilirsiniz.

15 yıl önce hazır yemek sektöründe yöneticiliğe atanan Jill Nelsen kendini aynı durumda buldu. Muhasebe üzerine eğitim almıştı. İnsanları işe almak ve rakamlarla uğraşmak gibi şeyler yapacağını sanıyordu. Ama ilk işlerinde çalışan gençlerle ve vardiyasına gelmeyen işçileri aramakla uğraşıyordu. 12-16 saatlik çalışmasının sonunda gece geç saatlerde de yerleri silmesi gerekiyordu.

Nelsen, "Yöneticilik, kendinizin uğraşarak gelmeniz gereken bir yer. Sadece eğitim yoluyla ulaşılabilecek bir konum değil." diyor.

Management Training Specialists adlı şirketin kurucusu Connie Sitterly, bir diğer sorunun da çoğu şirketin çalışanlarını, hazır olup olmadıklarına bakmaksızın terfi ettirerek onları ödüllendirmesi olduğunu söylüyor.

Sitterly, "Üst yönetimin en büyük hatası yanlış insanı terfi ettirmektir." diyor. "Bir bilgisayar programcısı belki işinde gayet iyidir. Ama insan ilişkilerine yönelik yetenekleri taşımayabilir."

Yöneticiler isteseler de istemeseler de başarılı olmak için bu yeteneklerini geliştirmek durumundalar. Tecrübeli yöneticilerin, işe başlarken bilmeyi diledikleri bazı tavsiyeleri aşağıda bulabilirsiniz.

Sadece sizinle ilgili değil

AMA (Amerikan Yönetim Derneği) yetkilisi Florence Stone, "Yönetici olarak artık bireysel katkınızla değerlendirilmiyor olmanız en büyük farklılık." diyor. "Bölümünüzün ve firmanızın hedeflerine ulaşmak için çalışanlarınızla birlikte hareket etmelisiniz. Onlara daha etkin ve üretken olmaları için yardımcı olmalısınız." Dernek, yeni yöneticilere üç günlük bir seminer sunuyor.

Stone'un yeni yöneticilere tavsiyeleri şöyle:

Bölümünüzün hedeflerini tanımlayın ve bunlara ulaşmak için gereken kaynaklara karar verin.

Her bireyin ihtiyaçlarını öğrenin ve onları neyin yönlendirdiğini bulun.

Size doğrudan rapor veren kişileri gözleyin ve yeterli yetenek, bilgi ve motivasyonları olup olmadığına karar verin.

Bölümünüzün hedeflerine ulaşmak için görevleri ve sorumlulukları delege edin.

Açık beklentiler ortaya koyun. Bunlar hem sizin tarafınızdan hem de çalışanlarca anlaşılsın.

Bireyleri performanslarını ve profesyonel gelişimlerini artırmaları yönünde destekleyin.

Beklenmeyene hazır olun.

Ortak hedefler

Joni Wright her iki tarafta da çalıştı. Bir zamanlar yöneticilerinin ne istediğini anlamaya çalışan bir bireydi. Şimdiyse, çalışanlarına onlardan ne beklediğini açıklamaya çalışan Twin Cities kamu kurumunda bir yönetici. Yeni yöneticiler, unvan değişikliklerine rağmen, nihai hedefin her zaman aynı olduğunu anlamalılar.

Wright, "Her iki grup tahmin edebileceklerinden daha çok benzerlikler taşıyor." diyor. "Görevleri için yerine getirdikleri şeyler değişse de, aynı şeyleri istiyorlar. Bir çalışan için en büyük ödüller arasında ne vardır? İşte mutlu ve başarılı olmak. Yönetici için en büyük ödül nedir? Çalışanının işinde mutlu ve başarılı olduğunu görmek."

Twinings and Company şirketinden Tom Cronin'e göre insanlar hep aynıdır. Bu yüzden kişiler arası farklılıklara rağmen önemli olan sonuçlardır. "Anlamanız gereken herkesin farklı olduğu. Yapmanız gereken bu farklılıkları göz önünde bulundurup, o kişinin başarılı olması için gereken yolları sunmak. Her zaman aynı fikirde olmayabilirsiniz, yaptıklarına katılmayabilirsiniz. Ama önemli olan sonuçlardır. İnsanlara saygılı davranın ve onlara ihtiyaç duydukları rehberliği ve liderliği sunun. İnsanlar, unvanları ne olursa olsun her zaman aynıdırlar. Bunu unutmayın."
224
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.