Geriİyi Yaşam Yalnız tatil yapmanın dayanılmaz keyfi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yalnız tatil yapmanın dayanılmaz keyfi

"Özellikle bütün yılın yorgunluğunun çıkarıldığı tatil zamanları geldi çattı. Ama zaman değişti, eskiden maaile gidilen tatillerin yerini tek başına yapılan seyahatler aldı. Fatoş Karahasan'ın bu haftaki yazısında, dünyada yükselen bu yeni trendin ayrıntılarını bulacaksınız."

Yalnız tatil yapmak sizin için de vazgeçilmez bir zevk mi? Yoksa hala bu zevki tadamayanlardan mısınız? O halde ne duruyorsunuz, hadi hep beraber Mahmure.com'da bir zincir oluşturalım ve "yalnız tatil yapma hakkı"mıza sahip çıkalım. Yorumlarınız, sorularınız, yanıtlarınız bu zincirin halkası olsun. Bekliyoruz...

Dünyada neler oluyor?

Değişen yaşam biçimleri sonucunda, özellikle turizm alanında, yeni bir trend gözlemleniyor. Çocuklarını yalnız büyüten anneler, boşanmış veya evlenmemiş kadınlar tek başlarına veya kız arkadaşlarıyla seyahat etmeyi tercih ediyorlar. Newsweek'in haberine göre, kadın turist segmenti son on yıl içerisinde, dünya çapında yüzde 70 oranında bir büyüme kaydetmiş.

Yalnız seyahat etmek, ancak bu arada çevrelerindeki erkekler tarafından rahatsız edilmeden tatil yapabilmek isteyen kadınlar, özellikle internet ortamında birbirlerine tavsiyelerde bulunuyorlar. Tatile gittikleri yerlerde çocuklarına bakıcı bulmak, kandırılmadan alışveriş yapmak ve güvende olmak isteyen kadınlar birbirlerine destek oluyorlar.

Örneğin Londra'da yayınlanan Ladies' Taxi isimli bir bültenin 12 bin abonesi oluşmuş durumda. Sakin bir yerde, dinlenebilmek ve bakım yaptırabilmek isteyen kadın turistlerin oluşturduğu bu yeni elit grup turizmin yeni can damarı olacağa benziyor. İtalya'da l'Eurisko tarafından 10 bin kadınla yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre, çalışan kadınlardan, özellikle yönetici veya işletme sahibi konumunda olanların yüzde 27'si her sene en az bir kez yurtdışına gidiyor. La Repubblica gazetesinin araştırmasına göre, seyahat eden İtalyan kadınların büyük bir bölümü, avukat, gazeteci, doktor, öğretmen ve üniversite mezunu.

Yüzde 52'sinin tercihi

Kadınlar ağırlıklı olarak (yüzde 26) Avrupa ve sanat şehirlerini tercih ediyorlar. Ancak, dünyanın çeşitli yerlerine cesaretle gitmeyi de başarıyorlar. Aynı araştırmaya göre, İtalyan kadınların yüzde 52'si tek başlarına, yüzde 36'sı başka bir kız arkadaşıyla, yüzde 7'si de bir grupla seyahat ediyor.

İngiliz kadınlarının dünyanın her yerine gittiğini tespit eden, İngiltere'nin önde gelen gazetelerinden Sunday Times geçtiğimiz günlerde kadınlar için bir seyahat rehberi yayınladı. Florida'da paraşütle atlamak gibi tehlikeli sporlardan, Tunus'un güneyindeki kasabalara kadar heyecanlı ve sakin yerleri içeren bu rehbere göre, nisan ayında yalnızca kadınların katıldığı bir Sahra Maratonu gerçekleşecek.

Modacılar yeni kitleyi buldu

Miuccia Prada bu yeni elit gruba yönelik tasarımlar yapan ilk modacı. Önümüzdeki günlerde, diğer tasarımcıların da bu yeni hedef kitleyi gözden kaçırmayacağı tahmin edilebilir.

Türk turizminin uzun süre kalabilecek, sadık bir müşteri haline gelecek, yüksek miktarda harcamalar yapacak bu yeni segmente yönelik yatırım yapması gerekmekte. Öncelikle güven verici ortamlar, rahatsız edilmeden tatil yapabilecekleri garantisini verebilmek şart. Ancak, 'her turist kadın bir Türk erkeği bulmak için gelir', 'bu yabancıların da parası kıymetli, fiyatları artırsam ne olur' diye düşünenlerin şöhretimize verdiğe zararı onarabilmek için konuya özen göstermek ve bu doğrultuda iletişim yapmak gerekiyor.

Son yıllarda sayıları artan kadın girişimcilerin, büyük tatil köylerinin, küçük 'niche' yatırımcıların ve tabii ki Turizm Bakanlığı'nın Avrupa turizmindeki bu yeni potansiyeli değerlendirerek, Türkiye'yi bir cazibe merkezi haline getirmesi mümkün.

Farklı yaş ve meslek gruplarından kadın turistler için hazırlanan sitelerden bazılarıysa şöyle:
www.journeywomen.com, www.welcomewomens.org.uk, www.saharamarathon.co.uk, www.eliotropica.it, www.alfemminile.com, www.leamazzoni.it

Fatoş Karahasan

False