Mahmure

Modunuzu Yükseltecek 7 yiyecek

Modunuzu Yükseltecek 7 yiyecek

Bazı yiyecekler kokuları ve tatları ile damağımıza hitap ederken içerikleri ile de ruhumuzu besler. Yedikçe daha çok yemek isteyeceğiniz, kendinizi mutlu hissetmenizi sağlayacak yiyeceklerden bazıları...

1. BİTTER ÇİKOLATA

Listenin en başında olması gereken besin elbette bitter çikolata! Yüksek miktarda feniletilamin içermesiyle endorfin salgılanmasını sağlayan çikolata, aynı zamanda yüksek oranda bakır içermesi ile de kalp ve damar hastalıklarından korunmanızı sağlıyor. Yalnız çikolata tüketirken yüksek şeker alımından uzak durmak için %70 ve daha yüksek kakao oranına sahip çikolataları tercih etmeli ve günde 2 parça çikolatayı geçmemelisiniz.

2. MUZ

Muzda bulunan triptofan aminoasidi vücutta seratonin salgısının artmasına, böylece kendinizi mutlu hissetmenize yardımcı olur. Yüksek miktarda potasyum ve lif içeren muz, karbonhidrat miktarı açısından da zengin olduğundan, porsiyon kontrolüne dikkat ederek tüketmelisiniz.

3. HİNDİSTAN CEVİZİ

Trigliseritler açısından oldukça yüksek olan hindistan cevizini kurutulmuş halde ya da hindistan cevizi yağı olarak tüketebilirsiniz. Stres seviyesini düşürerek seratonin salgısının artmasına ve dolayısıyla mutluluk hissinin artmasına sebep olan hindistan cevizi, Asyalılar’ın gençlik ve mutluluk kaynağı.

4. YOĞURT

Özellikle probiyotikler bakımından zengin olan yoğurtları tüketmeniz sindirime yardımcı olacaktır. Zengin probiyotik içeriği olan yoğurtlar içindeki yararlı bakteriler sayesinde bağırsakları rahatlatır. Bağırsakların sağlıklı çalışması da seratonin hormonunun salgılanmasını tetikler.

5. CEVİZ

Yüksek bir Omega-3 kaynağı olan cevizi tüketmenin depresyon ve beyin fonksiyonlarının düzenlenmesi üzerinde olumlu etkisi kabul görmüş bir gerçek. Yalnız cevizi çiğ olarak tüketmeye ve günde 5 adet cevizi aşmamaya dikkat etmelisiniz.

6. BAL

Bal tüketmek enerji seviyeniz ile birlikte mutluluk seviyenizi de arttırıyor. İçerdiği enzimler sayesinde bağırsaktaki mantarları ve zararlı bakterileri ortadan kaldıran bal, bağırsaklarınızın daha iyi çalışmasını, vücuttaki seratonin seviyesinin artmasını sağlar.

7. BALIK

Özellikle somon, sardalya, ton balığı gibi yağlı balıkları tüketmek vücudunuza bol miktarda omega-3 ve mutluluk hormonunu arttırıcı 11 farklı vitamin ve mineral almanızı sağlar. Omega-3 ise vücudunuzda adeta bir antidepresan gibi davranır. Stres seviyenizin düşmesine, kendinizi daha mutlu hissetmenize yardımcı olur.

Yayın tarihi: 06.11.2018
21464
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.