Mahmure

Mahmure

Yaşam

Meditasyonla rahatlayın

Meditasyonla rahatlayın

Günlük hayatın stresinden meditasyonla sıyrılın.

Güncellenme tarihi: 19.06.2012
Meditasyonla rahatlayın

Yaşantımızda stresin ne yazık ki çok büyük etki alanı var. Sağlık için olumsuz durumlar yaratan stresten kurtulmak için günlük meditasyon yapmayı deneyebilirsiniz.


Önce meditasyonun ne demek olduğuyla başlayalım. Meditasyon, “zihni bir şey üzerinde yoğunlaştırma” anlamına gelen Sanskritçe bir kelime. Düzenli meditasyon yapan insanlarda kalp atışı ve solunum hızında yavaşlama gibi fiziksel etkiler, hafızayı geliştirmesi ve konsantrasyon gücünü artırması gibi zihinsel etkiler ve aynı zamanda depresyon, mutsuzluk gibi olumsuz duygularda azalma gibi ruhsal etkiler görülür. Günlük yapacağınız nefes alıp vermeyi izleme meditasyonuyla hem kendinizi rahatlatacaksınız hem de daha sağlıklı olacaksınız.


Kimse tarafından rahatsız edilmeyeceğiniz, sessiz bir yere gidin. Hareketsiz ve rahat bir pozisyonda oturun. Dikkat edilmesi gereken nokta dik durmaktır. Bütün dikkatinizi nasıl nefes alıp verdiğinize odaklayın. Yoğunlaşmayı kolaylaştırmak için alıp verdiğiniz nefesleri sayabilirsiniz. 10 dakika kadar bu egzersize devam edin. Yeni başlayanlar için odaklanmak ve nefesleri saymak zor olabilir. Böyle durumlarda dikkatinizi nefesinize vermeye özen gösterin.

497
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.