Mahmure

Mahmure

Yaşam

İşinizi sevmiyor musunuz?

İşinizi sevmiyor musunuz?

Sabahları işe gitmek size işkence gibi geliyor, iş yerinde müdürünüzle sürekli ters düşüyor ve kendi kaynaklarınızı işinizde etkin kullanamamaktan şikayet mi ediyorsunuz?

İş hayatında çok bilinen ve sıklıkla tekrarlanan bir ifade, çalışanların işlerini, ürünlerini ve müşterilerini sevdiklerinde daha başarılı ve mutlu olduklarını anlatır. Bu ifadenin ilk bakışta olağan bir durumu yansıttığı; çalışanların doğal olarak; işlerini, iş arkadaşlarını, yöneticilerini, ürünlerini ve müşterilerini sevdikleri düşünülür. Çünkü çalışanlar, olağan koşullar altında işletmelere bilerek ve isteyerek başvurmuşlardır. Büyük olasılıkla, işe giriş görüşmelerinde kendilerine ürünlere olan ilgileri ve ürün bilgileri sorulmuştur. Kendileri de, bu mülakatlarda sektörü ve müşteri tiplerini tanıdıklarını da belirtmişlerdir. Bu işletmede başarılı ve mutlu olacaklarına inandıklarını da vurgulamışlardır.

Ancak, gerçekte iş yaşamında ilginç bir durum yaşanmaktadır. Çoğu işletmede, bir kısım çalışanlar, işe başladıktan bir süre sonra işleri, yöneticileri, patronları, pazarladıkları ürünler ve hizmet sundukları müşteriler hakkında olumsuz duygular geliştirmektedirler. Bu kişiler, kendilerine sorulduğunda, hatta sorulmadan şikâyetlerini, eleştirilerini ve suçlamalarını art arda sıralamaktadırlar. Özellikle, müşterilerle doğrudan ilişki içinde olan satış birimleri çalışanları arasında yaygın görülen bu durum, aynı zamanda, satışçıların başarısızlıklarını, mutsuzluklarını ve çok sık iş değiştirmelerini de açıklamaktadır.

Onlara göre patron, iş ve insan yönetimini bilmemektedir. Ürünün birçok zayıf ve eksik yönü bulunmaktadır, üstelik fiyatı da rakiplere göre pahalıdır. Yöneticiler, çalışanlara girişkenlik alanı vermemekte, onları ezmektedirler. Müşteriler; bilinçsiz, kaba, küstah ve ukaladır. Şirket içinde güven, anlayış ve işbirliği yoktur, arkadaşlarının iş becerisi ve yardımcı olmaya niyetleri yoktur. Şirket, insana değer vermemekte, çalışanların istek ve ihtiyaçlarını görmemektedir. Bunları ve benzer ifadeleri sürekli tekrarlayan bu insanlar, neredeyse her fırsatta, nerede ve kimin yanında olduklarına bakmaksızın çalıştıkları işletmeleri, onun ürünlerini ve müşterilerini küçümsemekte ve kötülemektedirler.
377
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.